O-P Pietila

Virallinen MSL = Mitä Söit Lennolla-topic

979 viestiä aiheessa

Onhan se kivaa, mutta miksi lentokoneessa pitäisi olla ilmainen deluxe design ruoka?Ilmaisia aterioitahan ei kuulemma ole.Harvoin saat junassa, linjaautossa, raitiovaunussa tahi laivassa ilmaista ruokaa, kodittomien yössä vissiin ja Hurstin joulujuhlissa, miksi siis lentokoneessa pitäisi olla?Siksköh kun aina on ollu, ilalla ravintolassa laittelet kuitenkin vimosen päälle ja valitat jos soossi on viileätä, miksei lentskaeväistä voisi maksaa ja sitten valittaa?

Hassua.

 

Niissä koneissa ei vaan tunnu kovin usein saavan maksamallakaan kunnollista ruokaa. Siinä on vähän sekin ongelma, että koneessa sitä ruokaa ei voida tehdä tarvittaessa vaan kaikki pitää ottaa kentältä mukaan eli pitää lippua varatessa tietää lennonaikainen nälkätilanne ja se mitä ruokaa siellä haluaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähäsen sama juttu kun linjaautossa tai ratikassa.Helppo homma, jokainen tilaa lipun yhteydessä määrätyn ruokalistan mukaiset eväät ja maksaa kiltisti kassaan.Sittenpä voi sanoa ettei tätä syö edes Koistisen labradorinnoutaja ja silti sairastui.Tiedäthän polttoainehinnan ja lakkoilevien ökyrikkaiden lentäjien palkat, kanarialla löhöilevien mekatsujen optiot, kaikki pitää hoitaa ja vielä voittoa jaella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikojen alusta saakka on ollut tapana, että lentomatkustaja on saanut konjakkiryypyt ja kunnon ateria lisukkeineen, lennon aikana.

Aikoinaan ei tarvinnut käydä asemaravintolassa syömässä ennakkoon  :o

 

Kaikki muuttuu joissain yhtiöissä aika laihaan suuntaan :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ooh! katso www.flyertalk.com. Sieltä löytyy päivitetty lyhennelista ;D joka liittyy lentomatkustajien forum-postauksien lyhenteisiin.

Frequent traveller.

 

Mä luulin että se on FTL, ei FT?

 

t. AY G (OWS) / EBG (*G) :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikojen alusta saakka on ollut tapana, että lentomatkustaja on saanut konjakkiryypyt ja kunnon ateria lisukkeineen, lennon aikana.

 

Lentolipun hintaan kuuluva ateria tuntuu olevan samanlainen pinttymä ja jäänne kun ay-liikkeet ja näiden touhut. Mitään ei voisi ottaa pois jos ne on kerran annettu.

 

Samaa kuin Arne, olen yrittänyt moneen kertaan selvittää että miksi lentokoneessa pitäisi olla joku ateria talon puolesta kun ei sellaisia missään muussakaan kulkuneuvossa saa. Ja vielä jos jatketaan, niin lentokoneessa lentoemäntien hymy ja palvelu on niin kamalan tärkeä asia mutta koskaan ei puhuta Nordean asiakaspalvelun hymystä tai miten K-Raudassa hymyiltiin ja palveltiin ja oliko Teboilin kassa nuori ja hoikka vaiko lihava ja eläkeläinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HEL-FRA-ORD-SJC -reissulta pari sapuskaa:

 

 

 

Ja vastaava paluumatkalta; SJC-LAX-LHR-HEL:

 

1. Lento SJC->LAX: American Eagle ERJ-140LR, N484AE. Tarjoilu koostui virvoitusjuomasta. Näin lyhyelle pätkälle vähintäänkin riittävä.

 

2. Lento LAX->LHR: American Airlines B777-200, N794AN. Ensimmäinen sapuska oli "chicken or beef?" No, otin kanan. Olisi pitänyt valita toisin. Ei paljoa edes se miniatyyrikokoinen pippuripussi auttanut, makua ei vaan ollut. Liisterimäistä pastaa ja mautonta kanaa. Suolaa tosin oli vähintäänkin riittävästi. Kuvan vasemmassa ylälaidassa häämöttävään viiniin sijoitin 7 dolaars - hyvää unilääkkeeksi, muuten ei. Kanneton salaatti oli taas kuivaa, mutta hyvää.

 

[ attachment removed / expired ]

 

2. Lennon toinen sapuska: Hieman ennen laskeutumista tarjottiin aamupalaksi aika köyhän näköinen setti. Kahviakin olisi saanut, mutta otin mielummin lisää mehua ja vettä. Jugurtti oli "low fat", mutta erittäin "high sugar". Kroissantti mansikkahillolla oli yllättävän hyvä, ja tästä sapuskasta täytyy sanoa että tarjosi paljon enemmän kuin lupasi.

 

[ attachment removed / expired ]

 

3. Lento LHR->HEL: Finnair A320, OH-LXD. Nyt pääsin ensimmäistä kertaa maistelemaan Finskin paljonpuhuttuja lämpimiä leipiä. Ulkonäkö oli aika masentava, eikä sisuskaan mitenkään hurrattavalta näyttänyt. Lihapulla-tomaatti-juusto -sämpylän maku sen sijaan oli kohdallaan. Tämmöiselle reilun kahden tunnin pyrähdykselle vallan mainio välipala. Sellainen vinkki jos joku tähän leipään törmää; kannattaa syödä kääreestä, ei kädestä. Itse huomasin tuon siinä vaiheessa kun paidalle lätsähti  :P

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kaikki lennot olivat sangen täynnä, mutta jokaisella jäi viereen tyhjä paikka. Hieman auttoi kestämään karjaluokan jakkaroita.

 

Paluumatkalla ei tarvinnut tyhjistä vieruspaikoista haaveilla. Täyttä oli, mutta ainakin triplaseiska tuntui paremmalta jalkatilan suhteen kuin saman firman 767, liekö penkit uudenaikaisemmat? Finskin A320 oli kyllä aivan järkyttävän ahdas, ja edessäolevan penkin kova tausta oli huomattavan epämukava polvia vasten.

 

--

Lauri

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentolipun hintaan kuuluva ateria tuntuu olevan samanlainen pinttymä ja jäänne kun ay-liikkeet ja näiden touhut. Mitään ei voisi ottaa pois jos ne on kerran annettu.

 

Samaa kuin Arne, olen yrittänyt moneen kertaan selvittää että miksi lentokoneessa pitäisi olla joku ateria talon puolesta kun ei sellaisia missään muussakaan kulkuneuvossa saa. Ja vielä jos jatketaan, niin lentokoneessa lentoemäntien hymy ja palvelu on niin kamalan tärkeä asia mutta koskaan ei puhuta Nordean asiakaspalvelun hymystä tai miten K-Raudassa hymyiltiin ja palveltiin ja oliko Teboilin kassa nuori ja hoikka vaiko lihava ja eläkeläinen.

Lueppas Ilkka vastineeni ja mieti hetki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentolipun hintaan kuuluva ateria tuntuu olevan samanlainen pinttymä ja jäänne kun ay-liikkeet ja näiden touhut. Mitään ei voisi ottaa pois jos ne on kerran annettu.

 

Samaa kuin Arne, olen yrittänyt moneen kertaan selvittää että miksi lentokoneessa pitäisi olla joku ateria talon puolesta kun ei sellaisia missään muussakaan kulkuneuvossa saa. Ja vielä jos jatketaan, niin lentokoneessa lentoemäntien hymy ja palvelu on niin kamalan tärkeä asia mutta koskaan ei puhuta Nordean asiakaspalvelun hymystä tai miten K-Raudassa hymyiltiin ja palveltiin ja oliko Teboilin kassa nuori ja hoikka vaiko lihava ja eläkeläinen.

 

Mistäs se kippari tietää huutaakos sakkausvaroitin vai matkustajien nälkäiset vatsat

Manikaiäinen ei ole tainnut syntyä vielä silloin.

>Aikojen alusta saakka on ollut tapana, että lentomatkustaja on saanut konjakkiryypyt ja kunnon ateria lisukkeineen, lennon aikana. <

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähäsen sama juttu kun linjaautossa tai ratikassa.Helppo homma, jokainen tilaa lipun yhteydessä määrätyn ruokalistan mukaiset eväät ja maksaa kiltisti kassaan.Sittenpä voi sanoa ettei tätä syö edes Koistisen labradorinnoutaja ja silti sairastui.Tiedäthän polttoainehinnan ja lakkoilevien ökyrikkaiden lentäjien palkat, kanarialla löhöilevien mekatsujen optiot, kaikki pitää hoitaa ja vielä voittoa jaella.

 

 

ja Sipoon  öljysilakat  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentolipun hintaan kuuluva ateria tuntuu olevan samanlainen pinttymä ja jäänne kun ay-liikkeet ja näiden touhut. Mitään ei voisi ottaa pois jos ne on kerran annettu.

 

 

Asiasta toiseen. Jos yrittäjä Mannikaisella olisi yritys, jossa olisi runsaasti työntekijöitä.

Niin maksaisitko heille parempaa palkkaa, jos alalla ei olisi TES:iä ollenkaan, kuin jos heillä olisi TES?

Sanoisitko heitä irti, reilummalla kohtelulla, kuin mitä nykyisin on käytäntö?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta toiseen. Jos yrittäjä Mannikaisella olisi yritys, jossa olisi runsaasti työntekijöitä.

Niin maksaisitko heille parempaa palkkaa, jos alalla ei olisi TES:iä ollenkaan, kuin jos heillä olisi TES?

Sanoisitko heitä irti, reilummalla kohtelulla, kuin mitä nykyisin on käytäntö?

 

Markun johdattelu on aika historiallinen, sillä nykyään jos meinaa saada tehokasta työvoimaa, niin se kannattaa ottaa vuokra sellaisena tai sitten omalla y-tunnuksella pääsee töihin. Ei tarvitse kuunnella selostuksia lakoista, rokulipäivistä, pekkasista, saikuista, liitosta tai mistään muustakaan tuottamattomasta ja mikä tärkeintä, maksaa vain tehdystä työstä.

 

Erään yrittäjän sanoja lainatakseni "ei puhettakaan että meille tulisi joku verokortilla hommiin, omalla firmalla töitä löytyy mutta mitään saikkuja ja rokuleita ei meillä makseta eikä kuunnella maanantaiaamuisin miten on taas kerran työkyky poissa pari kolme päivää".

 

Tähän on menty. Ja miksiköhän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Markun johdattelu on aika historiallinen, sillä nykyään jos meinaa saada tehokasta työvoimaa, niin se kannattaa ottaa vuokra sellaisena tai sitten omalla y-tunnuksella pääsee töihin. Ei tarvitse kuunnella selostuksia lakoista, rokulipäivistä, pekkasista, saikuista, liitosta tai mistään muustakaan tuottamattomasta ja mikä tärkeintä, maksaa vain tehdystä työstä.

 

Erään yrittäjän sanoja lainatakseni "ei puhettakaan että meille tulisi joku verokortilla hommiin, omalla firmalla töitä löytyy mutta mitään saikkuja ja rokuleita ei meillä makseta eikä kuunnella maanantaiaamuisin miten on taas kerran työkyky poissa pari kolme päivää".

 

Tähän on menty. Ja miksiköhän.

 

Kyllä vuokratyövoimakin lakkoilee. Y-tunnukselliset tietääkseni ei. Mutta kaikille aloille omalla Y-tunnuksella, ei edes pääse töihin esim. ilmailuala.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair, nyt valot päälle näiden ruokien kanssa...

 

 

[ attachment removed ]

 

Onneksi lohtua oli tarjolla!

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä melko säälittävä esitys business-luokkaan... Miltä lennolta?

 

 

Toki unohdin mainita, ruoka oli juuri yhtä mitäänsanomattoman makuista kuin miltä se näyttääkin.

 

AY3243 26.11 HEL-FCO.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruoka oli hyvää ja vivahteista, ääni ja korkea ruokailupaikka vain vaikuttivat makuun ja väriin. ::)

 

Ainiin hitto, unohdin, noinhan se meni... :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaanpa vähän lisää otoksia bisnesluokan tarjoomuksista, kun edelliset eivät olleet niin mairittelevia.  ;D

 

BA287 LHR-SFO 18.8.2010

 

Charles Heidsieckin shamppiksella aloiteltiin.

[ attachment removed ]

 

Alkuruokana savustettu lohichevice kera Pouilly-Fumén valkkarin.

[ attachment removed ]

 

Seuraavaksi tarjoiltiin pääruoka, joksi valitsin naudan sisäfilepihvin.

[ attachment removed ]

 

Ja jälkkärinä sitruuna-granaattiomenamousse portviinin ja kahvin kanssa.

[ attachment removed ]

 

BA284 SFO-LHR 9.9.2010

 

Aloiteltiin perinteisellä aperitiivilla, Kir Royalilla.

[ attachment removed ]

 

Alkupalana salaattia ja "punajuuritorni".

[ attachment removed ]

 

Pääksi taas pihviä kanttarellikastikkeella (ja normaalit ruokajuomat :P).

[ attachment removed ]

 

Jälkiruokana marjatorttua valiljavaahdolla.

[ attachment removed ]

 

Aamiainen tarjoiltiin noin puolitoista tuntia ennen Lontooseen saapumista.

[ attachment removed ]

 

AY840 LHR-HEL 10.9.2010

 

Perinteinen aloitus, Joseph Perrierin shamppanjaa.

[ attachment removed ]

 

Ja ruoassa Finnair onnistui pikkaisen paremmin kuin Mikon pari päivää sitten tekemällä Rooman lennolla.

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hittolainen, sulla on onnistanut!

 

BA:n Club World-tarjoilut näkyy olevan ihan entisellään, ja Finnairillakin on ollut hyvä päivä! :)

 

Ootko muuten huomannut, että Finnair on jokunen aika sitten "parantanut", varmaan asiakkaiden toiveista, punaviininsä Gran Coronas->Coronas :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy aiankin se sanoa että Jouni ei ainakaan ole joutunut nälkää äkemään tuolla lennolla  ;D

 

Onhan tuossa toki 10 tuntia istumistakin...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hittolainen, sulla on onnistanut!

 

BA:n Club World-tarjoilut näkyy olevan ihan entisellään, ja Finnairillakin on ollut hyvä päivä! :)

 

Joo, BA:lla homma toimii edelleen mallikkaasti ja siitä pointsit kotiin.  :thmbup: AY:lla taasen laatu vaihtelee selkeästi - en tosin ole kokeillut yhtiön kaukolentoja busineksessä, joten mun kokemukset rajoittuvat vain kapearunkoisten businekseen. Ja lohdutukseksi voin sanoa, että kolmisen viikkoa sitten mennessäni Budapestiin AY:n busineksessa, menolennolla tarjottiin prikulleen sama setti kun sulle Rooman lennolla, eli riistapyöryköitä muusilla.  ???

 

Ootko muuten huomannut, että Finnair on jokunen aika sitten "parantanut", varmaan asiakkaiden toiveista, punaviininsä Gran Coronas->Coronas :)

 

 

Saisivat AY:llä hiukka useammin kyllä muutenkin vaihtaa noita Euroopan busineksen viinejä - ei pelkästään huonompaan suuntaan. ;D Ovat nimittäin tarjoilleet jo varmaan parisen vuotta samoja viinejä. Ei sillä, shamppanja ja valkoviini ovat maukkaita ja mun makuuni edelleen (myös AY:n tarjoamat väkevät), mutta punkku kyllä ei. Eipä tuntunut purserikaan tietävän tällä viimekertaisella Budapestin lennolla, että miten useasti valikoimaa uusitaan.

 

Täytyy aiankin se sanoa että Jouni ei ainakaan ole joutunut nälkää äkemään tuolla lennolla  ;D

 

Ei nähty nälkää ei, mutta tosiaan, oli 10 tunnin lentokin.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla