Kirjoitettu Lokakuu 18, 2012 Eipä vaihtele 005:n sapuskat, samat kanaroippeet punaisella soossilla ja pastalla oli pari viikkoa sitten.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2012 Juurikin näin. Samaa hirveää kanapastaa oli tarjolla kaksi viikkoa sitten. Pääruoka oli t o d e l l a vastenmielinen. Coleslaw ja sämpylä + sulatejuusto olivat ainoat komponentit jotka pystyi syömään. "Tryffelileivoksen" parasta ennen -päiväys oli jossain kaukana ensi vuoden puolella. En viitsinyt syödä säilöntäaineita. Ainoa positiivinen asia aterian suhteen oli joustava viininkaatozydeemi. Vaikka purseri etukäteen oli kertonut rajoitetusta viinintarjoilusta, saimme 2-3 lasillista viiniä ilmaiseksi. Ja sen jälkeen juotiin sitten Joseph Perrieriä á 10 egee pikkuflinda... Muuten lento oli oikein mukava ja henkilökunta ystävällistä ja motivoitunutta. Lennon jälkeinen 1h 50min Immigration Queue @ JFK oli sitten taas oma nöyryytyksensä... V. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2012 AY5 02.03.2012 HEL-JFK. Perinteinen Finnairin möykkyluokka meal - kana pasta. Maku verrattavissa kouluruokaan, ihan jees.. Finnairin menu taitaa olla hyvin vaihtelevaa. Tällaista oli 8kk sitten [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2012 Tätä ne säästöt teettää.. Ei vaan, kyllä siellä ne ruokakeitteriruuat pyörii ihan normaalitapaan. Jännä että on sattunut sama ruoka noin monelle lennolle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2012 Välillä pääsee syömään lentokoneessa... AY839 HEL-LHR [ attachment removed / expired ] Ja perään BA245 LHR-EZE, ensin alkupalaa [ attachment removed / expired ] Sitten pääruokaa [ attachment removed / expired ] Jälkiruoaksi juustoja, ja seuraavana aamuna sitten hedelmälautanen ja full english breakfast. Olin tosin jo siinä vaiheessa niin humalassaväsynyt, ettei jaksanut räpsiä kuvia niistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2012 Pienissä suunnitelmissa ois mennä Helsinkiin, Kuopiosta. Millaista muuta on tarjolla Finnairin lennolla Hesaan siis Kuopiosta? Muutakin kuin kahvia, teetä ja mehua? Onko kellään kokemusta tai tietoa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2012 Pienissä suunnitelmissa ois mennä Helsinkiin, Kuopiosta. Millaista muuta on tarjolla Finnairin lennolla Hesaan siis Kuopiosta? Muutakin kuin kahvia, teetä ja mehua? Onko kellään kokemusta tai tietoa? http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/on-the-aircraft/food-and-drink-on-board/domestic-flights Kotimaanlennoilla tarjoamme kahvia, teetä tai mehua. Pohjois-Suomen lennoilla on tarjolla monipuolinen, maksullinen välipala- ja juomavalikoima. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2012 Niin mutta luokitteleeko Finnair Kuopion pohjois-suomen kaupungiksi? Minusta Kuopio kuuluu keski-suomen alueelle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2012 Niin mutta luokitteleeko Finnair Kuopion pohjois-suomen kaupungiksi? Ei. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2012 No eli siellä on tarjolla vain kahvia, teetä ja mehua? Vai? Tietäiskö joku, finskin sivuilta ei saa oikein vastausta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2012 No eli siellä on tarjolla vain kahvia, teetä ja mehua? Vai? Tietäiskö joku, finskin sivuilta ei saa oikein vastausta. Eiköhän tuo aikalailla tullut jo selväksi Harrin aikaisemmasta viestistä, eli joudut valitettavasti tällä about 40 minuutin lennolla tyytymään nestemäiseen tarjoiluun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2012 No eli siellä on tarjolla vain kahvia, teetä ja mehua? Vai? Tietäiskö joku, finskin sivuilta ei saa oikein vastausta. Juu, ei sillä lennolla syötävää saa edes rahaa vastaan. Tosin eihän lentoaikakaan pitkä ole. Hyvä, että ehtii kahvin juoda. edit. Tuukka nopeampi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 28, 2012 E: muut ehti ensin Ihan turhia tällaiset editit kun viestien välissä on lähes tunti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 29, 2012 Piti käydä kokeilemassa AY:n Aasian ilmasiltaa, suuntana Hong Kong. Alla mättökuvat molempiin suuntiin: AY69 HEL-HKG Economy 10/12 Tutunnäköinen dinneri, samaa mättöä kuin JFK:n lennolla. Toinen vaihtoehto oli intialainen vegeateria riisillä [ attachment removed / expired ] Aamianen, josta ei hiilaria puuttunut, yäcks! Muutenkin, aika tympeää saada kuivaa känttyä 9,5h lennon lopulla. [ attachment removed / expired ] AY70 HKG-HEL Economy 10/12 Hong Kongista päin safkat oli ehkä aavistuksen paremmat kuin Helsingistä, mutta ei näilläkään tarjoiluilla mitään "Airline of the Year" palkintoja pokkailla...! Nuudeleita ja nautaa, teelusikallinen perunasalaattia ja hedelmäsalaattijelloa. [ attachment removed / expired ] Aamiainen oli tämän matkan paras lentokoneateria, paljon parempi kuin sämpylä. [ attachment removed / expired ] Kaiken kaikkiaan lennoista jäi harvinaisen nihkeä vaikutelma. Menolennolla palvelu loisti poissaolollaan. Miehistö tarjoili ruuat ja katosi muuksi ajaksi verhojen taakse. Palvelu oli hymytöntä ja ilotonta, tuntuu kuin koko miehistö olisi ollut autopilotilla. Paluumatkalla tilanteen pelasti kiinalainen lentoemäntä Mercy, joka jaksoi hymyillä ja olla ystävällinen koko matkan ajan. Ilman hänen läsnäoloaan tämä lento olisi ollut yhtä ankea kuin menomatkakin. Lähetin AY:lle palautetta lennoista ja annoin asiaankuuluvat kehut mukavasta Mercysta, mutta jouduin toteamaan, että suomalaiset emännät jättivät asenteellaan paljon parantamisen varaa. Ymmärrän, että kuluja leikataan ja joka paikasta säästetään, mutta hyvä ja miellyttävä palvelu ei oikeasti maksa yhtään ekstraa! Mercy , Kokonaisuus :thmbdn: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 30, 2012 Menolennolla varmasti moni matkaaja yrittää nukkua, joten ymmärrän sen että siinä ei ole emäntä kokoajan marhaamassa.... Jos jotain haluaa, niin verhon taakse kyselemään, sieltä saa aina palvelua. Ja tietysti pisneksessä Jalottelu pitkällä lennolla tekee hyvää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 30, 2012 Kaiken kaikkiaan lennoista jäi harvinaisen nihkeä vaikutelma. Menolennolla palvelu loisti poissaolollaan. Miehistö tarjoili ruuat ja katosi muuksi ajaksi verhojen taakse. Palvelu oli hymytöntä ja ilotonta, tuntuu kuin koko miehistö olisi ollut autopilotilla. Paluumatkalla tilanteen pelasti kiinalainen lentoemäntä Mercy, joka jaksoi hymyillä ja olla ystävällinen koko matkan ajan. Ilman hänen läsnäoloaan tämä lento olisi ollut yhtä ankea kuin menomatkakin. Lähetin AY:lle palautetta lennoista ja annoin asiaankuuluvat kehut mukavasta Mercysta, mutta jouduin toteamaan, että suomalaiset emännät jättivät asenteellaan paljon parantamisen varaa. Ymmärrän, että kuluja leikataan ja joka paikasta säästetään, mutta hyvä ja miellyttävä palvelu ei oikeasti maksa yhtään ekstraa! Mercy , Kokonaisuus :thmbdn: Hiukan offtopick, mutta huomaa kyllä amerikkalaisen ja suomalaisen (eurooppalaisen) palvelukulttuurin eron juurikin lennoilla. Lensin viime kesänä Lontoosta Chicagoon American Airlinessilla ja karjaluokan emot olivat aivan huippuja. Perus tarjoilujen lisäksi tulivat juttelemaan matkustajien kanssa ja olivat vain lyhyen ajan "piilossa" galleyssa. Heti lennon alussa emo kysy meikäläiseltä että mistä kaukaa olen tulssa ja minne menossa. Olinkin sitten emolle loppu matkan "mr. Helsinki" Paluumatkalla British Airwayssin kyydillä meno oli perus jäyheän brittiläistä ja emot hoitivat vain pakollisen osuuden, sama homma näemmä Vinnairilla. Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 30, 2012 Menolennolla varmasti moni matkaaja yrittää nukkua, joten ymmärrän sen että siinä ei ole emäntä kokoajan marhaamassa.... Jos jotain haluaa, niin verhon taakse kyselemään, sieltä saa aina palvelua. Ja tietysti pisneksessä Jalottelu pitkällä lennolla tekee hyvää Joo, toki näinkin, mutta ne muutamat asiakaskohtaamiset mitä tuon yölennon aikana tapahtuu, niin kyllä niissä pitää enemmän olla intoa ja palveluhenkisyyttä. Suomalaiset asiakkaat on joka paikassa niin totutettu itsepalveluun, että meille on ihan luonnollista mennä itse keittiöön hakemaan omat vedet sun muut juomat. Mutta jos ajatellaan, kuka tai ketkä ovat Finskin pääasiallinen kohderyhmä, niin ne ovat Aasian ja Euroopan välillä lentävät matkustajat, suurin osa lienee aasialaisia. En usko että he ovat yhtä tottuneita ajatukseen että ruokatarjoilujen välillä kaikki palvelu on self-serviceä. Ja sama juttu pätee varmaan keski-eurooppalaisiin asiakkaisiin, kyllä ihmiset odottavat lennolla palvelua. Finnair kilpailee Euroopan ja Aasian välillä kovassa seurassa (AF/KL, BA, LH, CX, TG, SQ, MH, QR, etc, etc), ja jos ainoa kilpailuetu on halpa hinta niin en usko että sillä pötkitään pitkälle tässä kisassa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, hyvä asiakaspalvelu ei maksa lentoyhtiölle sen enempää kuin huonokaan palvelu, kaikki lähtee asenteesta. Toivon mukaan oma lentoni oli vain harvinainen poikkeus, toivon ja uskon, että Finski pystyy parempaankin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 30, 2012 Vielä kun oppisi tuon että lentomatkalla pitää syödä Michelinaterian, Americanilla tosiaan tulevat kyselemään, ainakin jotkut jos jotain haluaisi kehoonsa työntää.Yleensä kun ei 6 tunnin välein syö niin...... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2012 Joo, toki näinkin, mutta ne muutamat asiakaskohtaamiset mitä tuon yölennon aikana tapahtuu, niin kyllä niissä pitää enemmän olla intoa ja palveluhenkisyyttä. Suomalaiset asiakkaat on joka paikassa niin totutettu itsepalveluun, että meille on ihan luonnollista mennä itse keittiöön hakemaan omat vedet sun muut juomat. Mutta jos ajatellaan, kuka tai ketkä ovat Finskin pääasiallinen kohderyhmä, niin ne ovat Aasian ja Euroopan välillä lentävät matkustajat, suurin osa lienee aasialaisia. En usko että he ovat yhtä tottuneita ajatukseen että ruokatarjoilujen välillä kaikki palvelu on self-serviceä. Ja sama juttu pätee varmaan keski-eurooppalaisiin asiakkaisiin, kyllä ihmiset odottavat lennolla palvelua. Finnair kilpailee Euroopan ja Aasian välillä kovassa seurassa (AF/KL, BA, LH, CX, TG, SQ, MH, QR, etc, etc), ja jos ainoa kilpailuetu on halpa hinta niin en usko että sillä pötkitään pitkälle tässä kisassa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, hyvä asiakaspalvelu ei maksa lentoyhtiölle sen enempää kuin huonokaan palvelu, kaikki lähtee asenteesta. Toivon mukaan oma lentoni oli vain harvinainen poikkeus, toivon ja uskon, että Finski pystyy parempaankin. Täyttä totisinta totta. Juuri yölennoilla asiakaskohtaamiset ovat erittäin niukassa, mutta taas toisaalta myös positiivisen kokemuksen voi saada vaikka yhdellä hymyllä tai pienellä juttelulla. Omalla kohdallani finnairin palvelussa on melkoiset ääripäät. Kaukolennoilla en ole koskaan saanut hyvää palvelua, kun taas kotimaan ja euroopan reiteillä henkilökunnan työinto ei kalpene kenellekkään, päinvastoin. Lentoyhtiöt tarvitsee asiakaspalvelun omaavia hyviä persoonia, mutta ilmeisesti finnair ei niitä kaukoreitelle löydä.. -T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2012 Useinhan monet valittaa, että kaukolennot yleensä nappaavat ne leipiintyneimmät ja ehkä työhönsä hieman kyllästyneet pitkään töissä olleet lentoemännät joille tärkeämpää on se kohteessa shoppailu kuin itse varsinaisen työn tekeminen. Kuten Topinkin kohdalla, Euroopan lennoilla olen saanut varsin hyvää ja hymyilevää (se hymy kun ei maksa yhtään kenellekään) palvelua Finnairilta. Sinällään tuosta ensinnämainitusta "vuorojen ja lentojen nappailusta" tulee mieleen se, että eikö Finnairilla sitten ole tapana yleisesti vain jakaa niitä työvuoroja sikin sokin henkilöstön kesken? Vai onko tämä yllämainittu "vuorojen varastelu"/"kerman kuorinta" vain ilkeää huhuilua? Itselläni täällä Britanniassa on parikymppinen tuttava joka työskentelee lentoemäntänä BA:lla ja mitä hänen kertomansa on, niin työtä on niin kauko- kuin Euroopan-lennoilla. Varsin nopeasti koulutuksen jälkeen tämä nuori nainen pääsi työskentelemään 747:n kyydissä esim. Yhdysvaltojen länsirannikolle ja toisinaan taas vuorossa on kotimaan keikkoja Heathrow'n ja Manchesterin välillä. Kuulemma Manchesterissä on parhaimpiin kuuluva yöpymishotelli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2012 Useinhan monet valittaa, että kaukolennot yleensä nappaavat ne leipiintyneimmät ja ehkä työhönsä hieman kyllästyneet pitkään töissä olleet lentoemännät joille tärkeämpää on se kohteessa shoppailu kuin itse varsinaisen työn tekeminen. Kuten Topinkin kohdalla, Euroopan lennoilla olen saanut varsin hyvää ja hymyilevää (se hymy kun ei maksa yhtään kenellekään) palvelua Finnairilta. Sinällään tuosta ensinnämainitusta "vuorojen ja lentojen nappailusta" tulee mieleen se, että eikö Finnairilla sitten ole tapana yleisesti vain jakaa niitä työvuoroja sikin sokin henkilöstön kesken? Vai onko tämä yllämainittu "vuorojen varastelu"/"kerman kuorinta" vain ilkeää huhuilua? Itselläni täällä Britanniassa on parikymppinen tuttava joka työskentelee lentoemäntänä BA:lla ja mitä hänen kertomansa on, niin työtä on niin kauko- kuin Euroopan-lennoilla. Varsin nopeasti koulutuksen jälkeen tämä nuori nainen pääsi työskentelemään 747:n kyydissä esim. Yhdysvaltojen länsirannikolle ja toisinaan taas vuorossa on kotimaan keikkoja Heathrow'n ja Manchesterin välillä. Kuulemma Manchesterissä on parhaimpiin kuuluva yöpymishotelli. Tuttavasi tyoskentelee BAlla niin sanotussa mixed fleetissa, joka on kohtuu tuore juttu. Vain osa reiteista on MF hoitamia, loput ovat edelleen ns, Eurofleet ja Worldwide-miehistojen juttu. Uniten prseilyn vuoksi reitit on jaettu noin, koska MF tyoskentelevat merkittavasti huonommin sopimusehdoin, ja liitto ei suostu tyoskentelemaan samassa koneessa naiden kanssa. Yleisesti omat MF kokemukset ovat erinomaisia, ja lhr-man vakkarina aina jaksaa hammastyttaa se, etta he saavat 2 juomatarjoilua 30min lennolla aikaiseksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2012 Taas on vähän lennelty. Ruoka oli parempaa kuin mitä kuvista näyttää, pihvi oli suorastaan medium, ja punkerot LANilla ovat melko osuvia, tällä kertaa listalta oli poimittu Torresin Manso de Velasco LAN Premium Business, EZE-LIM [ attachment removed / expired ] LAN Premium Business, LIM-IPC [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 6, 2012 LAN osaa lentokonepihvien valmistuksen! Nyt osui oikeasti aika kohdalleen, pyysin medium rare, ja sitä se todella oli (ja oli vielä hyvääkin, ihan kevyesti moisen voisi tarjota jossain Amarillossa ja asiakkaat kehuisi). Alkupalaksi oli savulohta ja soosia, sekin oli hyvää. Punkkuna taas Manso de Velasco. eli: LAN SCL-AKL, Premium Business [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 6, 2012 Miltäs näyttää? 4 dollarin juustohampurilainen ja Pepsi. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla