Juha Klemettinen

GA kauden avaus, EFHF 27.4.-07

21 viestiä aiheessa

Lähdin tänään ensimmäistä kertaa tänä vuonna iltalenkille kameran kanssa  ::)

Tällaista tarttui kortille Malmilta radan 27:n päästä. Tuo paikka on muuten yksi suosikeistani Malmilla...

 

1. Ensimmäinen kameran eteen sattunut kone oli sopivasti ulkomaanelävä.

[ attachment removed / expired ]

 

2.

[ attachment removed / expired ]

 

3. Pihi kuvaaja kuvaa useamman koneen samaan ruutuun, ei kulu muistitilaa turhaan  ::)

[ attachment removed / expired ]

 

4. Tämän illan kuvatuin kone. X-ray harjoitteli laskuja, minä kuvaamista

[ attachment removed / expired ]

 

5.

[ attachment removed / expired ]

 

6. Taidepläjäys. Uhr... ei kun aiheena OH-ESM

[ attachment removed / expired ]

 

7.

[ attachment removed / expired ]

 

8. Ja välillä piti bongata kunnon itärautaakin  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Tästä se kesäkausi taitaa taas alkaa, tätä perushuttua saatte vielä nähdä ennen syksyä...

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli muuten todella röykkyinen keli tänään, kävin veivaamassa itsekin pari läpäriä ja ei ollut todellakaan mikään nautinnollinen keli...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys Juha!

Mahtavaa kun taas pitkän synkän talvikauden jälkeen kevät koittaa ja "GA -liikenne nostaa päätään". Tällaisia kuvia on aina kiva katsella!

 

-Kari-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienosti tuo tuntuu oleva hyppysissä,  vaikka ekaa kertaa tänä vuonna kuvaamassa olet ollut.. Sopinee, että kuokkasen tähän; meinaan tämmönen Beech Premier suoritti

lentoonlähdön 36:lta vähän ennen klo 18:aa. Vastapalloon menee, mutta en ehtinyt paremmin sijoittautua :-[

 

HB-VOI

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienosti tuo tuntuu oleva hyppysissä,  vaikka ekaa kertaa tänä vuonna kuvaamassa olet ollut.. Sopinee, että kuokkasen tähän; meinaan tämmönen Beech Premier suoritti

lentoonlähdön 36:lta vähän ennen klo 18:aa. Vastapalloon menee, mutta en ehtinyt paremmin sijoittautua :-[

 

On tässä kaikenlaista kuvattu tämänkin vuoden puolella, mutta ensimmäistä kertaa olin Malmilla tänä vuonna.

Tuo Premier lähti juuri kun laskin kameralaukun maahan 27:n päässä. Oikein siis ehdin nähdä mitä siellä vilahti...

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

8. Ja välillä piti bongata kunnon itärautaakin  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

Tyhmä kysymys mutta laitetaan kuitenkin....

Mitäs tuo tuolla teki?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tyhmä kysymys mutta laitetaan kuitenkin....

Mitäs tuo tuolla teki?

 

Laskeutui Helsinki-Vantaan radalle 33  ;)

Siitähän ne huristelevat lähes Malmin päältä kun tuo rata on käytössä...

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvännäköistä setti Malmilta, eikun lisää vaan kehiin. Mukavaa nähdä myös nuita ulkomaaneläviä ja bizjettiäkin tuolla käyneen, tuo An-12 olisi varmaan ollut melkoinen ylläri Malmille?  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tää turussakin bongattu uus rekisteröinti on ny Malmilla odottamassa katsastussetää.

 

medium

 

//T

 

 

Hieno kone! Tämän vm. 2004 Arrowin kotipaikaksi tulee Seinäjoki. Jotenkin kyllä odotin että 1969 ja 2004 välissä olisi Arrowiinkin tehty hieman "tuunausta", kuten pyöreäreikäisiä ilmanottoaukkoja muiden uustuotanto Piperien tapaan???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kuten pyöreäreikäisiä ilmanottoaukkoja muiden uustuotanto Piperien tapaan???

 

Niitäkin saa, joskin kolmannen osapuolen tekemänä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juhalta asiallinen setti. Täytyis joskus yrittää käydä tuola 27:kan päässä, kerran sieltä tollasia shotteja saa.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia.

 

Pisti muuten silmiin kuvissa 2 ja 5 se miten epätasaiselta tuo kiitoradan pinta näyttää.

onko kyseessä optinen harha vai onko se todella noin pomppuinen ?

 

Itse on muutaman kerran tullut oltua koneen kyydissä kun on lähdetty Malmilta ja sinne myös laskeuduttu mutta en ainakaan silloin huomannut tuota kiitoradan epätasaisuutta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tää turussakin bongattu uus rekisteröinti on ny Malmilla odottamassa katsastussetää.

 

//T

 

 

Onko kukaan "Tutustunut" tarkemmin tähän uutukaiseen? Mahtaako tässäkin olla elektroninen lentomittaristo, kuten uusissa Cessna 172:ssa, 2 x Garmin G 1000 näyttöä, jossa mittaristot sijaitsevat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan "Tutustunut" tarkemmin tähän uutukaiseen? Mahtaako tässäkin olla elektroninen lentomittaristo, kuten uusissa Cessna 172:ssa, 2 x Garmin G 1000 näyttöä, jossa mittaristot sijaitsevat

 

Minun tietojen mukaan G1000:a ei ole vielä koskaan istutettu Arrowin kokkariin eli kai se on tulevaisuuden hommia. Fiksummat saa korjata jos aihetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pisti muuten silmiin kuvissa 2 ja 5 se miten epätasaiselta tuo kiitoradan pinta näyttää.

onko kyseessä optinen harha vai onko se todella noin pomppuinen ?

 

Itse on muutaman kerran tullut oltua koneen kyydissä kun on lähdetty Malmilta ja sinne myös laskeuduttu mutta en ainakaan silloin huomannut tuota kiitoradan epätasaisuutta.

 

Kyllä poikkibaana on jonnii verran epätasaisempi kuin pääbaana, mutta kuvakin saattaa hieman lisätä tuota vaikutelmaa todellisuutta suuremmaksi.

 

Juuri 27:lla on ennen baanojen risteystä hyvä "hyppyri" josta voi hyvin lähteä lentoon  ;D  

 

Toki ainakin viileällä kelillä kone lähtee irti jo ennen tuota kohtaa ja kesäkuumallakin saa olla Cessna lähes täysissä painoissa jotta siihen asti riittäsi nousukiitoa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia.

 

Pisti muuten silmiin kuvissa 2 ja 5 se miten epätasaiselta tuo kiitoradan pinta näyttää.

onko kyseessä optinen harha vai onko se todella noin pomppuinen ?

 

Itse on muutaman kerran tullut oltua koneen kyydissä kun on lähdetty Malmilta ja sinne myös laskeuduttu mutta en ainakaan silloin huomannut tuota kiitoradan epätasaisuutta.

 

Ihan oikein näit. Siinä 27:lla on töyssy ennen pääkiitoradan risteystä. Siitä saa koneen kivasti "lingottua" taivaalle.

Pääkiitoradallakin on omat töyssynsä, joiden koko ja paikka vaihtelee vuotuisen kelirikon johdosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mutta kuvakin saattaa hieman lisätä tuota vaikutelmaa todellisuutta suuremmaksi.

 

Pitkällä zoomilla kuvattu kuva litistää kuvaa syvyys suunnassa. Sen vuoksi töyssyt näyttää jyrkemmiltä vaikka todellisuudessa ne olisivat loivia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan "Tutustunut" tarkemmin tähän uutukaiseen? Mahtaako tässäkin olla elektroninen lentomittaristo, kuten uusissa Cessna 172:ssa, 2 x Garmin G 1000 näyttöä, jossa mittaristot sijaitsevat

 

Tuossa on "perinteiset" - jos oikein muistan niin paneelissa oli Garminin GNS530+430 ja Sandellin EHSI, eli about samoja kilkkeitä kuin OH-PMI:ssä. Paneeli on "uusi" ruskea eli mallia "new piper". Muutenhan tuo on about sama rassi kuin ne kuuskytluvun arrowitkin ulkonäöltään, paitsi että siipi on uusi.

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa on "perinteiset" - jos oikein muistan niin paneelissa oli Garminin GNS530+430 ja Sandellin EHSI, eli about samoja kilkkeitä kuin OH-PMI:ssä. Paneeli on "uusi" ruskea eli mallia "new piper". Muutenhan tuo on about sama rassi kuin ne kuuskytluvun arrowitkin ulkonäöltään, paitsi että siipi on uusi.

 

//T

 

 

Ok, kiitos, että sellaista siis.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosta töyssystä.

Katottiin briefingissä kun toi  beechjetti lähti niin huomas kyllä kiitotien kunnon kun eturengas nylkytti melkeen koko matkan..

Zurichiin oli menossa ja plaaniin oli laitettu pinta 470 ja vauhtia 450kts .. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla