Guest Kanzo

Sky Eyesin L-1011-1F EFHK:lla

15 viestiä aiheessa

Oho, kaikkea sitä näkee, kun nostaa katseensa tästä PC:ltä ja vilkaisee rahtiplatalle.

 

Hakekaas äkkiä joku kamera ja napatkaa tuo kummajainen ennen kuin lähtee:

 

"Sky Eyes Airways [Thailand] is the new operator of the world's sole L-1011-1F, N311EA (msn 1012), which previously served with TradeWinds Airlines [uSA]. It is now owned by Sky Victory International Ltd of Hong Kong and leased to the Thai airline. Now registered HS-SEB, the aircraft wears the basic TradeWinds' livery except for the titles, and is expected to enter service on regional freight charters. The company has operated the Antonov An-24 and An-12 in the past."

 

Pätkä löytyi täältä:

http://flytristar.tripod.com/page/news.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli vietettyä tänään 8h EFHK:lla :P;D. Elikkä tässä muutama kuva tuosta Taivas Silmistä.

 

Kieltämättä aika p*skassa kunnossa :o;D.

[ Attachment removed / expired ]

 

[ Attachment removed / expired ]

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Tässä sama takaa päin :-X ;D.

[ Attachment removed / expired ]

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Ja lopuksi muutama goldenin perä.

[ Attachment removed / expired ]

 

Tältä päivältä tuli vaan otettua vähän yli 200 kuvaa :P.

 

EDIT: Typo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, tulihan tuohon tänään vähän filmiä kulutettua.

 

Toivottavasti lentävät useamminkin, sen verran harvinainen kone tuo TriStar on nykyään.

 

Oltiin muuten tänään lemminkäisellä kun Il-62 pyyhkäisi laskuun. Hienon näköinenhän se oli, mutta korvissa soi vieläkin. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsos vaan, en mä sitten nähnyt näkyjä, aamulla finskin kyydissä olin näkevinäni tristarin pyrstön rahtiplatalla päin - oli se sitten ihan oikea havainto.

 

Joo ei tuo oikein maailman hiljaisin ja taloudellisin peli varmaan ole..

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nopeasti mietittynä tuon pyrstömoottorin sijoituksessa on ainkin seuraavat edut:

- Moottori on teknisesti helpompi kiinnittää runkoon.

- Koneesta saadaan helpommin aerodynaaminen.

- Huoltaminen on helpompaa kun moottori on alempana. Olettteko muuten ikinä miettineet miten esim. MD-11:n pyrstömoottori vaihdetaan ::)?

 

Haittana tuossa ratkaisussa on juuri tuo mutkan tekevä ilmanottokanava. Nuo pyrstömoottorit ovat kaikissa konetyypeissä herkkiä sakkaamaan suurilla kohtauskulmilla, mutta erityisesti tämä ongelma vaivaa näitä pitkällä ja mutkalla olevalla ilmanotolla varustettuja tyyppejä.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oltiin muuten tänään lemminkäisellä kun Il-62 pyyhkäisi laskuun. Hienon näköinenhän se oli, mutta korvissa soi vieläkin. :P

 

Satuin kans pyörähtämään sattumalta tuolloin lemminkäisellä. Äänet oli kyllä komeat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa se on vielä siellä? Näyttää sitten daatat väärin, kun kattelin notta tänään olisi klo. 8-9 välissä lähtenyt aamulla.. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli muuten melkoista pörinää kun starttas tuo tristari... kuulosti aivan potkurikoneelta (käynnistysvaiheessa), mutta vaan muutaman kertaluokan kovemmalta... Olin kyllä just suoraan moottorien sivulla johon kuuluu ainakin busseista imuäänet? aika kovana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu,tuli duunikaverin kanssa pyörähdettyä ton koneen ympäri ja oli se kyllä väsyneen näköinen vanhus!Soundit oli moottoreista epämääräiset ku pistivät tulille :o

T:Jukka

PS:Makeempi oli se Ukrainalaisten Il-62!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään