Mikko Maliniemi

Heavyä ärkele!

440 viestiä aiheessa

Mielipide  :)

Sinä et pitää Nightwish yhtye kun Anette laulaa (minä olla sama ajatus uusi album :thmbup:)

Tämä ei olla Sinän heavy, mikä Sinän mielipide tämä yhtye?

Old:

New: http://www.youtube.com/watch?v=btArFSaqsnY

Amy ääni olla parempi heavy musiikki kun Nightwish Anette.... ;)

Cathy

Edelleen pysyn mielipiteessäni että tuo Nightwishin eka sinkku on tehty liikaa varman päälle ja sovitettu / äänitetty niin että Anetten ääni ei pääse kunnolla esiin...... mutta kuten sanottua, odotellaan nyt ensin se koko albumi kuultavaksi

Evanescence tökkäsi meikäläiselle tuossa jossain vaiheessa, vaikka alkuun kuuntelin paljonkin ja taisinpa parissa konsertissakin piipahtaa. Jotenkin piisit yhteen aikaan alkoivat muistuttaa liikaa toisiaan ja se jäi. Nyt tuo uudempi tuotanto vaikuttaisi vähän kiintoisammalta.... täytyneepä haalia albumi käsiinsä ja perehtyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen pysyn mielipiteessäni että tuo Nightwishin eka sinkku on tehty liikaa varman päälle ja sovitettu / äänitetty niin että Anetten ääni ei pääse kunnolla esiin...... mutta kuten sanottua, odotellaan nyt ensin se koko albumi kuultavaksi

Tämä olla Sinän mielipide.....

Evanescence tökkäsi meikäläiselle tuossa jossain vaiheessa, vaikka alkuun kuuntelin paljonkin ja taisinpa parissa konsertissakin piipahtaa. Jotenkin piisit yhteen aikaan alkoivat muistuttaa liikaa toisiaan ja se jäi. Nyt tuo uudempi tuotanto vaikuttaisi vähän kiintoisammalta.... täytyneepä haalia albumi käsiinsä ja perehtyä.

Minä ostaa tämä uusi "album" ja pitää tämä. Musiikki olla hieman sama "tyyli" ja ei olla enään liika paljon "suicide" musiikki kun "first album" olla...

Te ajatella Amy olla laulajana Nightwish yhtye, tämä olla parempi??

Cathy ^-^

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikella kunnioituksella hevi-kansaa kohtaan, mutta en millään luononvoimalla ymmärrä noin "raskasta" musiikkia. Kävin läpi (osittain) tämän sivun linkit ja biisit. Olo oli sen jälkeen kuin ummetuksessa. Täyttä paskaa tuli joka tuutista lissää, mutta mistään reiästä se ei enää mahtunut ulos. Sorry. En ymärä. Makunsa kullakin.  Siis, kaikella kunnioituksella musiikimaun suhteen, mutta.... agressiivista, niin agressivista, notta tässä ihan hämmästyy... Mikonkin musiikkimakua... Täytyy kaivaa Topi The Mulqvist esiin... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä olla Sinän mielipide.....

Jep!  In My less than Humble Opinion 8)

Minä ostaa tämä uusi "album" ja pitää tämä. Musiikki olla hieman sama "tyyli" ja ei olla enään liika paljon "suicide" musiikki kun "first album" olla...

Latailin juuri albumin tuossa ja ainakin äkkiseltään tuntuisi huomattavasti vähemmän ranteiden auki raapimiselta

Te ajatella Amy olla laulajana Nightwish yhtye, tämä olla parempi??

Cathy ^-^

En usko että onnistuisi. Tai siis ehkä pelkästään laulajana ( joskin epäilen tätäkin ), mutta en jaksa uskoa että Amy ikinä tyytyisi pelkästään siihen rooliin, ja taas sävellystyyli ei oikein ole yhteensopiva Holopaisen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep!  In My less than Humble Opinion 8)

:)

Latailin juuri albumin tuossa ja ainakin äkkiseltään tuntuisi huomattavasti vähemmän ranteiden auki raapimiselta

Kyllä.... He tehdä "iloisempi" musiikki...... :thmbup:

En usko että onnistuisi. Tai siis ehkä pelkästään laulajana ( joskin epäilen tätäkin ), mutta en jaksa uskoa että Amy ikinä tyytyisi pelkästään siihen rooliin, ja taas sävellystyyli ei oikein ole yhteensopiva Holopaisen kanssa.

En tarkoittaa aito sopimus.... :laugh: Minä ajatella Amyn ääni olla sopiva Mr. Holopaisen "massiivinen" musiikki parempi kun Anette ääni.....

Cathy ^-^

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja paskat! Minäkin ajattelin aikoinani, notta kun näen Orvon Jenkkilästä, niin sillä on puku päällä, tukka lyhyeksi leikattuna jne. Ja paskat! Tuli hyevi-jätkä kaikilla tuheroilla vastaan...  Annetaan se anteeksi. Näin se internet pettää....;D

PS Please en halua kuulla Orvon mielikuvia... minä ittestäni!  ;D

T: Pelikaanikaula

Anteeksi, en ymmärtää Sinän kirjoitus......... :o

Minä luottaa Mr. Välilä ja Sinä ei saada kirjoittaa "tell a lie"  >:(

Cathy ^-^

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi? Ei olla riittävä heavy tai et pitää musiikki (sound), laulaja (singer), sanat (lyrics) ? Minä ymmärtää, Sinä pitää voimakas "heavy"musiikki..... (örinä musiikki ;D)

Matti Esko ja Laura Voutilainen olla eri musiikki asia ja ei saada tehdä "vertaus"

En osaa selittää. Joku siinä Evanescencessa vaan tökkii. On aina tökkinyt. Ihan sama homma, kuin nyt sitten tuon Laura Voutilaisen kanssa. Oikeastaan mitä enemmän sitä joka tuutista työnnetään ulos, sitä enemmän se saa puistatusrefleksin esiin. Siitä myös tuo vertaus. En verrannut bändejä, vaan niiden aikaansaamia reaktioita :P

Sinä nyt kirjoittaa sekavasti eri osio.... ;D

Toinen osio Sinä "kieltää" Anette laulu ja nyt hän esittää paras esitys.....???

En sanonut, että se oli "paras esitys kaikista", vaan tuo biisi sopii tähänastisista biiseistä parhaiten Anettelle, tai sitten on tehty hänen äänelleen paremmin sopivaksi, kuin esim. yksikään edellisen levyn kappale...

Minä ajatella tämä musiikki: Mr. Holopainen mahdollisesti ajatella tämä muskiikki Liisa ihmemaassa "effect".....

Niin tätä vähän haen, eli kappale on tehty enemmän Anettea ja hänen keijumaista ääntä miettien, kuin aiemmat biisit. Ehkä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikella kunnioituksella hevi-kansaa kohtaan, mutta en millään luononvoimalla ymmärrä noin "raskasta" musiikkia. Kävin läpi (osittain) tämän sivun linkit ja biisit. Olo oli sen jälkeen kuin ummetuksessa. Täyttä paskaa tuli joka tuutista lissää, mutta mistään reiästä se ei enää mahtunut ulos. Sorry. En ymärä. Makunsa kullakin.  Siis, kaikella kunnioituksella musiikimaun suhteen, mutta.... agressiivista, niin agressivista, notta tässä ihan hämmästyy... Mikonkin musiikkimakua... Täytyy kaivaa Topi The Mulqvist esiin... :P

HEH, et ole ensimmäinen, joka on tuota mieltä. Mutta minä olen aina ollut sellainen, että olen kuunnellut biisejä "osina". Mä voin helposti sivuuttaa huonon laulun, jos taustalta löytyy hyvää soitantaa. Ja sitä näistä tähänkin ketjuun linkittämistäni biiseistä pääasiassa löytyy... Mitä tulee agressiivisuuteen, niin mulle ihan oikeasti toimiva stressin yms. -purkukeino on pistää läpät korville ja laittaa volyymi kaakkoon. Mitä raskaampaa, sen paremmin toimii. Tai voisihan sitä lähteä rähisemään lähibaariin, tai tulla haastamaan riitaa forumille... Eikäku... ;D

Mutta älä toki teilaa minun musiikkimakua pelkästään tämän ketjun, ja tässä ketjussa esiintyneiden mieltymysteni takia. Minun musiikkimaku on oikeasti laajempi, kuin moni uskoisi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En osaa selittää. Joku siinä Evanescencessa vaan tökkii. On aina tökkinyt. Ihan sama homma, kuin nyt sitten tuon Laura Voutilaisen kanssa. Oikeastaan mitä enemmän sitä joka tuutista työnnetään ulos, sitä enemmän se saa puistatusrefleksin esiin. Siitä myös tuo vertaus. En verrannut bändejä, vaan niiden aikaansaamia reaktioita :P

Outoa.... ::) Sinä et tietä mitä itse haluta....... Minä ymmärtää, musiikki JA laulu olla hyvä tai huono ja minä ehkä osata kertoa miksi minä en pitää joku musiikki tai laulu.....

En sanonut, että se oli "paras esitys kaikista", vaan tuo biisi sopii tähänastisista biiseistä parhaiten Anettelle, tai sitten on tehty hänen äänelleen paremmin sopivaksi, kuin esim. yksikään edellisen levyn kappale...

Niin tätä vähän haen, eli kappale on tehty enemmän Anettea ja hänen keijumaista ääntä miettien, kuin aiemmat biisit. Ehkä...

Sinä ajatella kuitenkin myös Liisa Ihmemaassa theme?  :P

HEH, et ole ensimmäinen, joka on tuota mieltä. Mutta minä olen aina ollut sellainen, että olen kuunnellut biisejä "osina". Mä voin helposti sivuuttaa huonon laulun, jos taustalta löytyy hyvää soitantaa. Ja sitä näistä tähänkin ketjuun linkittämistäni biiseistä pääasiassa löytyy... Mitä tulee agressiivisuuteen, niin mulle ihan oikeasti toimiva stressin yms. -purkukeino on pistää läpät korville ja laittaa volyymi kaakkoon. Mitä raskaampaa, sen paremmin toimii. Tai voisihan sitä lähteä rähisemään lähibaariin, tai tulla haastamaan riitaa forumille... Eikäku... ;D

Musiikki olla kokonaisuus (sävel ja laulu) ja mikäli tehdä arvostelu, tämä pitää tehdä kokonaisuus....

Sävel olla "piloilla" kun laulaja olla huono ja sama olla käänteinen....

Minä suosittaa purkaa agressio itse ja nakki-kioski olla turvallinen.... :P

Minun musiikkimaku on oikeasti laajempi, kuin moni uskoisi ;)

Miksi et haluta kuunnella toinen henkilön mielipide? Heavy musiikki Sinä pitää vai yksi "genre" oikea...... ;)

Mygrainia... Eye of the Void:  >:(

Yök  ;D

Cathy *-*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, en ymmärtää Sinän kirjoitus......... :o

Minä luottaa Mr. Välilä ja Sinä ei saada kirjoittaa "tell a lie"  >:(

Cathy ^-^

Koetan valottaa. Johtuu siitä että meikäläisen habitus on osin tarkoituksella harhaanjohtava ns. Biker dude tapainen. Eli jos ajan pyörän kanssa  ohi, todennäkoisesti ensimmäinen vaikutelma on että onkohan tuolla tosiaan kantolupa siihen kertasinkoon? Sitten jos joku tästä pääsee yli tai ohi niin voidaan ruveta jutustelemaan syvällisemmin. Netin välityksellä tätä ensivaikutelmaa ei pääse ihan suoraan tapahtumaan ja joskus vuosienkin päästä naamakkain tapaaminen saattaa tuottaa jonkin asteisen yllätyksen. Suuntaan tai toiseen  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinä ei ehkä ymärä, mutta minä ja Orvo ymärtävät tämän biisin sanoman (sama ikäluka) maybe  ;D:

Orvo on lentänyt Harvardilla, minä en vielä....  ;)

Tämä on kyllä loistava ketju... kaikki asianomaiset suorittavat kontribuutionsa suurella ymmärtämyksellä ymmärtämättä kuitenkaan toisiaan. Ajankohdallahan ei varmaa kuitenkaan ole mitään tekemistä asian kanssa  ::)

Mutta jotta aihetta edes sivuttaisiin, "heavy metal" lentokoneet ovat ja tulevat aina olemaan lähellä sydäntäni. Tavalla tai toisella. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo "osina" kuunteleminen muuten toimii loistavasti esmes tuohon MyGrainiin.... en nimittäin sitten yhtään diggaa tuota korinalaulua.... mutta yhtäkkiä välissä tupsahtaa niiiiiin kaunista kitaraa tai reipasta Bruce Dickinson tyylistä väliosaa.

Aggressiivisen metallin kuunteleminen stressin purkajana omalta kohdaltani toimii erinomaisen hyvin..... niin kauan kun en erehdy laittamaan ko. musiikkia auton tai pyörän soittimiin. Jos sen teen niin yleensä seurauksena on ylinopeussakko tai jotain muuta vähemmän miellyttävää.

Mutta älä toki teilaa minun musiikkimakua pelkästään tämän ketjun, ja tässä ketjussa esiintyneiden mieltymysteni takia. Minun musiikkimaku on oikeasti laajempi, kuin moni uskoisi ;)

Ei ne usko. Tiedän kokemuksesta. nimim. Mike Oldfield meets Rammstein.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotta pysyttäisiin ketjun aiheessa, niin pistetään nyt edes vähän asiaankuuluvampi versio :P

Hah, tuohan on jopa pliisumpi versio kuin Europen oma!  ;D Eiköhän tämä enemmän ole topicin mukainen!?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä.... He tehdä "iloisempi" musiikki...... :thmbup:

Cathy ^-^

Evanescencesta.... pari päivää nyt tuota uutta albumia kuunnellut ja on se vähän parempaa kuin vanha, muistini mukaan ainakin. Lisää vaihtelua toivoisi edelleenkin, nyt parhaalta kuulostavat piisit jotka eniten poikkeavat tyypillisestä. Lähinnä  tuo Cathyn postaama What You Want ja sitten ehkä tämä;

http://www.youtube.com/watch?v=xzghxFIo78s

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pökäle on nyt löysää ripulia. Tänks to Anetten heiveröinen vinkuminen joka ei uppoa näihin Tuomaksen mahtipontisiin leffamusiikkeihin.  :thmbdn:

Hei, pojat on olleet kaukaa viisaita. Jos ei tykkää Anettesta, voi ostaa tuplalevyn, jossa toisessa on instrumentaalit biiseistä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei tykkää Anettesta, voi ostaa tuplalevyn, jossa toisessa on instrumentaalit biiseistä :P

Siihen voit sitten itse laulaa päälle, jos ei Anetten heiveröinen vinkuminen uppoa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siihen voit sitten itse laulaa päälle, jos ei Anetten heiveröinen vinkuminen uppoa. ;D

Erinomainen ajatus..... laula itte jos luulet osaavas paremmin  ;D

Mutta mutta...... Yövissyn uus levy on jo ollut ulkona vaikka kuinka kauan eikä yhtään oo kommentoitu? Mikäs nyt on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erinomainen ajatus..... laula itte jos luulet osaavas paremmin  ;D

Mutta mutta...... Yövissyn uus levy on jo ollut ulkona vaikka kuinka kauan eikä yhtään oo kommentoitu? Mikäs nyt on?

Heidän musa ei ole ihan mun juttu mutta kauppa käy:

http://www.iltalehti.fi/popstars/2011120114861578_ps.shtml

Hieno homma että oikeita levyjä menee edelleen kaupaksi.

Kun edellinen levy ilmestyi, kuunneltiin mun kolleegan kanssa se läpi työmatkalla ja täytyy myöntää että musiikillinen ähky tuli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yövissyn uus levy on jo ollut ulkona vaikka kuinka kauan eikä yhtään oo kommentoitu? Mikäs nyt on?

Kuten totesin aiemmin, niin onhan tuo kyllä melkoista elokuvamusiikkia. Ymmärrettävistä syistä... Joo, pari ihan asiallista rallia, mutta kyllä iso osa levystä menee joko tuohon Tommin lanseeraamaan ähkyosastoon, tai sitten on vain liian leffaa...

Se täytyy sanoa, että Anettea on osattu hyödyntää nyt paremmin, kuin edellisellä kiekolla. Tai ne hyvät biisit sopii paremmin hänen äänelle. Ehkä Tuomas on oppivainen ja seuraavalla lätyllä ollaan jo lähempänä sitä, että kaikki biisit sopii sille äänelle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten totesin aiemmin, niin onhan tuo kyllä melkoista elokuvamusiikkia. Ymmärrettävistä syistä... Joo, pari ihan asiallista rallia, mutta kyllä iso osa levystä menee joko tuohon Tommin lanseeraamaan ähkyosastoon, tai sitten on vain liian leffaa...

Se täytyy sanoa, että Anettea on osattu hyödyntää nyt paremmin, kuin edellisellä kiekolla. Tai ne hyvät biisit sopii paremmin hänen äänelle. Ehkä Tuomas on oppivainen ja seuraavalla lätyllä ollaan jo lähempänä sitä, että kaikki biisit sopii sille äänelle?

Totta, erilaista tavaraa on kovin kuin aiemmin tai sanotaanko että edellisessä levyssä vilautettua teemaa on viety pitemmälle. Elokuvaa varten tehty sovitus toki kuuluu ja mikä ettei kuuluisi kun kerta sitä varten on sävelletty ja sovitettu. Pitänee myöskin paikkansa että ei oikein taustamusiikkina menettele, ähky tulee. Paljon paremmin aukee kun istuu alas ja kuuntelee oikein ajatuksen kanssa eikä esim. ajaessa. Vaatii myös kohtuu hyvät laitteistot kuunnella että tulee kaikki esille, PC:n muovituokkosista ilman subbaria ei juurkaan kannata edes yrittää.

Tuota Anetten ääntä jäin miettimään.... Jonkinmoista lähentymistä lienee tapahtunut sävellysten ja äänen kanssa, mutta siltikin aina välissä ( kuten esim. tuo Storytime ) tulee sellainen fiilis että enemmänkin olis voitu saada irti jos miksattaessa oltaisiin vaan tuotu rohkeammin Anetten ääntä esille. Nyt se tuppaa häviämään paikka paikoin eikä mielestäni oikein pääse oikeuksiinsa.

Noh, jatketaan kuuntelua......  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos yrmy ääni tökkii, tästä vastapainoksi vähän kireämpiä sukkahousuja ja kevyempää/nopeampaa tilulilua länsirajan takaa :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään