Matti Averio

Helsinki 28.4 (Saudi Arabialaista)

57 viestiä aiheessa

Ei tuo nyt kovin harvinaista ole. Sopivalla pohjoistuulella, esim. tänään (340/17), näkyy 33 olevan käytössä nousuihin. Laskevia ohjastellaan kylläkin 04L:lle, mutta ei se 33:n käyttö laskuihinkaan ihan vierasta ole. Todennäköisesti ainakin pienempiä koneita tulee myös laskuun tänään 33:lle.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko rwy 33 käyttö nousuihin kovinkin harvinaista? Laskuihin ilmeisesti vielä harvinaisempaa vai kuinka? ???

Nousuihin ei ole harvinainen tällä hetkellä, kun 04R:alkupää ilmeisesti remontissa? ja 04L puolestaan tolkuttoman kaukana. Laskuihin voidaan käyttää 04R:ää tai 04L:ää pohjoistuulilla, mutta kovilla luoteistuulilla ainoa vaihtoehto lienee rwy 33, mutta onko kellään tarkempaa tietoa tuulen suunnasta ja voimakkuudesta, jolloin kriteerit 33:n käytölle laskuihin täyttyvät?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on tietty konekohtaistakin, millaisia sivutuulikomponentteja sallitaan. Enpä nyt sitten muista lennonjohdon kriteereistä mitään, vaikka jotakin asiasta olen joskus lukenutkin. 33 on ollu aika ahkerasti nousuihin käytössä kaiken kevättä, siis ennen remonttiakin.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en edes tiedä montako/mitkä on enää jäljellä.

Aerolla huhtikuun Blue Wings'in,Finnairin inflight magazinen, mukaan kolme ATR-72:ta. Vieläkö lienee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näky meneen 757 laskuun 33:lle, kun läksin duunista, notta ajattivat sitten vähän isompiakin koneita sille. Aiemmin päivällä toinen samanmoinen nousi 33:lta.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla