Peter Lord

Laitoksen sääsivut takkuavat ..

11 viestiä aiheessa

... ainakin minulla.  Kokeilkaapas seuraavaa:

1. Ottakaa ensin vaikka METAR Finland -sivu näkyviin.

2. Sen jälkeen menkää esim. TAF Finland-sivulle.

3. Tämän jälkeen koettakaa palata METAR Finland-sivulle valikon kautta (ei siis "peruuttamalla" selaimessa)

Minulla ainakaan (selaimena Firefox) ei sivu vaihdu ennen kuin olen käynyt jollakin kolmannella sivulla.

EDIT: Sama juttu toki myös IE:llä.  Voitteko kommentoida, onko teillä sama ilmiö.. ts onko sivuilla jokin bugi vai onko se bugi käyttäjässä tai selaimen asetuksissa.

Terv. nimimerkki "tyhmäkö olen?"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

3. Tämän jälkeen koettakaa palata METAR Finland-sivulle valikon kautta (ei siis "peruuttamalla" selaimessa)

Tuttu juttu (IE6).  Tuleepahan hieman laajennettua tietämystään sillä kolmannella sivulla  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, (helpotti...)

Onkohan  ko. sivujen ylläpito muutenkin ns. vasemman käden työtä?

Jo kohta kuukausi sitten oli palstalla puhetta siitä, että sivuilla keikkuu edelleen mukana olematon kenttä "ESPC" (ent. Östersund) joka on nykyään ESNZ. 

Äsken katsottuna...

ESNO NIL=

ESNS 010830Z 010918 23005KT 9999 SCT040 BKN060=

ESNU 010830Z 010918 20005KT 9999 SCT020 BKN050=

ESNQ 010830Z 011018 33013KT CAVOK=

ESOW 010830Z 010918 28004KT CACOK=

ESPA 010830Z 010918 18006KT CAVOK ISSUED BY ESNN=

[glow=red,2,300]ESPC NIL=[/glow]

ESSA 010830Z 010918 25004KT 9999 BKN040=

ESSB 010830Z 010918 27004KT 9999 SCT025 BKN050=

ESSD NIL=

ESSK NIL=

...  eli tunteeko joku henkilökohtaisesti ko. sivujen ylläpitäjän?  Jospa näitä päivitysterveisiä saataisiin perille oikoteitä...

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähetin talvella, kun SWC takkuili, palautetta Finavian AIS-sivujen palauteosoitteeseen. Asiaan reagoitiin  :)

(Sivujen ylläpito ilmeisesti kuuluu Hki-Vantaan lentoaseman viestikeskukselle.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ainakaan (selaimena Firefox) ei sivu vaihdu ennen kuin olen käynyt jollakin kolmannella sivulla.

EDIT: Sama juttu toki myös IE:llä.  Voitteko kommentoida, onko teillä sama ilmiö.. ts onko sivuilla jokin bugi vai onko se bugi käyttäjässä tai selaimen asetuksissa.

Terv. nimimerkki "tyhmäkö olen?"

Ongelma johtuu toteutustavasta. Huonosti toteutettu sivu - ei toimi. Tuon voi kiertää valitsemalla ensin valikosta toisen sivun ja sitten sen, minne haluaa mennä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo siinä on javascriptillä tehty näppärä valikko, mikä vaihtaa aina sivun kun siitä valitsee toisen kohdan. Sinänsä ihan kiva. Ongelma on tietenkin se, että niitä valikoita on kolme. Eli jos teet näin:

METAR oikeasta valikosta > TAF (keskivalikosta) > METAR (oikeasta valikosta)

Se "METAR" on edelleen sama kuin ennen, ja se funktio ei tajua että kas, tuossahan on käyty välillä vaihtamassa tuo sisältö TAFfiin, kun se tutkii vaan sitä oman valikkonsa sisältöä. Eli valitset siitä havainnot-valikosta jonkun muun niin se hoksaa vaihtaa sitä, ja sitten takaisin se metar.

Eli looginen bugi mitä ei ole otettu kunnolla huomioon. Ja kyllä, varsin rasittava - mutta noin kierrettävissä tosin.

Käytä sitä "PDA"-versiota, siinä ei tuollaisia ongelmia ole, ja tiedot on ihan samat.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla käy aivan samoin, josta syystä en käytäkään sitä pääsivua vaan aina sitä 'Yksinkertaistettua palvelua', josta saa paljon kätevämmin kaikki samat tiedot.

t: Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jo kohta kuukausi sitten oli palstalla puhetta siitä, että sivuilla keikkuu edelleen mukana olematon kenttä "ESPC" (ent. Östersund) joka on nykyään ESNZ. 

Kun viimeksi otit tämän asian esille laitoin viestiä Finavian palauteboksiin. Vastauksenkin sain jossa sanottiin että tilanne on tiedossa ja ilmeisesti asialle jotain oltiin tekemässä... tai ainakin minulle jäi sellainen mielikuva että joskus pitäisi tapahtua jotain. No ilmeisesti aika hidasta on.

Ei muuta kuin lisää palautetta Finavian nettisivujen kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kas vain...

Nyt on tilanne muuttunut parempaan päin.

- menut toimivat kuten pitääkin

- ESPC on vaihtunut ESNZ:ksi

- Scandinavia-sivuille on tullut koko joukko uusia lentopaikkoja (ainakin näyttäisi siltä)

Kiitokset asianosaisille.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

nyt sivut pitäisi toimia, Östersundomin 4-kirjantunnus vaihdettu ja sivujen sisältöä vähän laajennettu. Eli nyt lähiaikoina tulette löytämään sieltä otsakkeen Russia NW(NorthWest) mihin on lisätty esim Moskovan säät.

Palautetta ja korjausehdotuksia voitte lähettää osoitteeseen AFTN.EFHK@finavia.fi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno homma!

Semmoinen olis kiva jos sinne saisi säähaitarin tiedot omalle sivulleen, esim. ne GAFOR:in sääalueet kartalla.

Kiitos hyvästä palvelusta :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään