Guest OldCrow

Intian Ilmavoimien Hawk Mk 132 koelennoilla....

8 viestiä aiheessa

RAF Valleyssä  ;).

[ attachment removed / expired ]

 

Lähes "reaaliaikaista" matskua Martin G:ltä. Tullut ulos tehtaalta ilmeisesti 17. huhtikuuta ja lenteli eilen toista kertaa.

[ attachment removed / expired ]

 

Hawk:ssa on RAF:n ja Intian Ilmavoimien tunnukset. RAF:n ZK124/Intian A3483, huomaa tunnukset myös siipien alapuolella (ylin kuva).

[ attachment removed / expired ]

 

Puikoissa kapteeni "Tarnish 10". Nousi eilen 11.08 ja laskeutui 08:lle 11.43. Tarkkoja nuo englantilaiset spotterit  ;).

[ attachment removed / expired ]

 

Kaikki kuvat via Martin G/RAF Valley. Enjoy!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On hawkistakin kovaa vauhtia tulossa melkoisen "kuhmun" näköinen, kaunis alkuperäismuoto alkaa olla historiaa. Paljonkohan tohon on tullut lisää painoa? Toivon mukaan ovat tällä kertaa muistaneet vahvistaa siipiäkin. :-\ Kiinnitti huomiota nuo siipien alapinnan kokardien outo epäkeskoisuus. Sinänsä hyvät kuvat ja kiinnostava kohde. :thmbup:

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siivissä ovat pienet RAF:n kokardit laitettu suoraan Intian tunnuksien päälle. Kun kone on luovutettu kokonaan uudelle omistajalleen, niin RAF:n kokardit (tarrat) ja muut tunnukset irroitetaan luonnollisesti  poies.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siivissä ovat pienet RAF:n kokardit laitettu suoraan Intian tunnuksien päälle. Kun kone on luovutettu kokonaan uudelle omistajalleen, niin RAF:n kokardit (tarrat) ja muut tunnukset irroitetaan luonnollisesti  poies.

 

Tuota samaa hätäsesti kattelin että onpas "kierosilmäiset" kokardit.... mutta pienellä zoomaamisella ja aamurähmäisten silmien kokonaan avaamisella tuokin selvisi...  :P

 

Näpeät kuvat uudenkarheasta Hawkista. Karmaa Martinille

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Martinin vastaus Lontoon murteella....sorry yhdistetyllä Walesin & Irlannin aksentilla  ;):

 

"Glad they went down well. The nose was lengthened on the 100 Series a/c to

accomodate more avionics kit, and the MK132 is closest to the Mk115 Hawks

for Canada (NFTC), not the 'LIFT' versions that Australia/South Africa have

bought. There is provision for adding items, but certain items are missing

within the nose and elsewhere. I would safely say they are heavier than your

Mk51/51As as basically larger with more 'kit inside. Not sure if the Finnish

versions have the 'combat wing' which is a larger area/volume/wingtip AIM-9

stations etc than on early marks. There are RAF style roundels over the IAF

roundels u/wing, which with the ZK serial plus fin flashes are required for

UK shakedown flying (by regulations).

 

Cheers,

 

Martin"

 

Onkos meidän Hawkeissa "Combat-siivet"?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla