Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2006 Minä olen kohta viikon miettinyt, että mikähän purtsikka selkälennossa muistuttaa Klemmiä, mutta tämän pitemmälle en ole tässä päässyt. Vai onko kyse värityksestä, sitähän tuolla penättiin. Klemmihän on hopeanharmaalla maalattu ja mieleen ei tule yhtään rekisteristä tilapäisesti poistettua purtsikkaa, jolla sellaiset värit olisivat. Totta puhuen ajattelin ensiksi, että kyseessä olisi ollut Waco ZQC-6 OH-SLA (muistin väärin tyypiksi YKS-7), josta olisi yhteys Libelleen, mutta tuo rekisterissäolo selvitti asian. Pienenpientä ympyrää / ihmismieli kipittää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2006 Minä olen kohta viikon miettinyt, että mikähän purtsikka selkälennossa muistuttaa Klemmiä, mutta tämän pitemmälle en ole tässä päässyt. Vai onko kyse värityksestä, sitähän tuolla penättiin. Klemmihän on hopeanharmaalla maalattu ja mieleen ei tule yhtään rekisteristä tilapäisesti poistettua purtsikkaa, jolla sellaiset värit olisivat. Totta puhuen ajattelin ensiksi, että kyseessä olisi ollut Waco ZQC-6 OH-SLA (muistin väärin tyypiksi YKS-7), josta olisi yhteys Libelleen, mutta tuo rekisterissäolo selvitti asian. Pienenpientä ympyrää / ihmismieli kipittää Tää on ihan simppeli, yritätte ihan liian vaikeata! Pikkunäppärä yhteensattuma (edelleen se vihje rekkarista!). hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2006 Ka-2b OH-KKB Maastolaskun syytä en tiedä ja väritystäkään en muista ulkomuistista. Edit: Runko punainen ja siivet valkoiset. Ja olisko maastolasku Jämin kisoissa tehty. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2006 Ka-2b OH-KKB Maastolaskun syytä en tiedä ja väritystäkään en muista ulkomuistista. Edit: Runko punainen ja siivet valkoiset. Ja olisko maastolasku Jämin kisoissa tehty. Kone oikein (vaikkei perustelu tuosta suoraan ilmi käykään). Väritys oikein, tuo maastolaskuosuus ei varsinaisesti Itse asiassa sen osalta vastaus löytyy lähempää kuin uskoisikaan hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2006 Kone oikein (vaikkei perustelu tuosta suoraan ilmi käykään). Väritys oikein, tuo maastolaskuosuus ei varsinaisesti Itse asiassa sen osalta vastaus löytyy lähempää kuin uskoisikaan hannu Apuva! Kertokaa nyt ihmeessä, mitä yhteistä Klemmillä ja Ka-2b:llä on muuta kuin, että ne ovat molemmat jonkin sortin lentokoneita... Siis niillä rekkareilla eli tunnuksilla... OH-ILI ja OH-KKB? ??? edit: Olisiko liitoluku samaa luokkaa...Klemm liitää kuin "huono purjekone", olen nähnyt näytöksissä muutaman kerran. Ja jotakin pitää keksiä/arvata! Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2006 Apuva! Kertokaa nyt ihmeessä, mitä yhteistä Klemmillä ja Ka-2b:llä on muuta kuin, että ne ovat molemmat jonkin sortin lentokoneita... Siis niillä rekkareilla eli tunnuksilla... OH-ILI ja OH-KKB? ??? edit: Olisiko liitoluku samaa luokkaa...Klemm liitää kuin "huono purjekone", olen nähnyt näytöksissä muutaman kerran. Ja jotakin pitää keksiä/arvata! Jukka Elementary, my dear Watson, elementary Perustelu on paaaaaljon yksinkertaisempi ja sinänsä täysin kiistaton, kunhan sen keksii... Meneeköhän tää jo kiusaamiseksi? Ehkä tuo Jounin vastaus on tarkoituksella oikeastaan vähän väärin, vaikka täysin oikein (siis koneen osalta) hannu EDIT: lisätään vielä että yhteyteen liittyvä olennainen lisätieto löytyy tältä saitilta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2006 Molemmat ovat kaksipaikkaisia koneita. Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2006 Molemmat ovat kaksipaikkaisia koneita. Jukka Tuolla perusteella eivät nämä kaksi konetta olisi toislleen juuri kymmeniä/ehkä satoja koneita läheisimpiä. Mutta nämä kaksi ovat erottomattomasti toisiinsa leimattuja (nimenomaan nämä kaksi koneyksilöä) hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2006 Piti antaa toisillekin keksimisen iloa. Viimeaikoina on kiertänyt samantyylinen kuvallinen vitsi. Mutta koetan selvittää vielä tuota maastolaskua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2006 Piti antaa toisillekin keksimisen iloa. Viimeaikoina on kiertänyt samantyylinen kuvallinen vitsi. Mutta koetan selvittää vielä tuota maastolaskua. Tai ehkä jopa kahta... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2006 Ei kenelläkään olisi kuvia molemmista niin voisi edes yrittää keksiä jotain hölmöä. OH-KKB:stä kun ei löydy kuvaa kirveelläkään. Parempi kuva kuin minkä google tarjoaa OH-ILI:stä olisi myös hyvä lisä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 OH-KKB:n nykyinen tunnus on OH-171, siinä se yhteys (Samasta syystä blondi pyytää 710-nestettä moottoriin). OH-171:n maastolaskusta en tiedä, mutta luulisin, että se ei ole tuon konetyypin viimeisin Suomessa. Lentäähän "Iso Vaalee" OH-170 aika aktiivisesti. On osallistunut Jämin kisoihinkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 OH-KKB:n nykyinen tunnus on OH-171, siinä se yhteys (Samasta syystä blondi pyytää 710-nestettä moottoriin). OH-171:n maastolaskusta en tiedä, mutta luulisin, että se ei ole tuon konetyypin viimeisin Suomessa. Lentäähän "Iso Vaalee" OH-170 aika aktiivisesti. On osallistunut Jämin kisoihinkin. Aivan oikein, ei ole viimeisin maastolasku Isolla Vaaleeella, jonka varmasti tiedän on kesältä 2005 Jämiltä... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Aivan oikein, ei ole viimeisin maastolasku Isolla Vaaleeella, jonka varmasti tiedän on kesältä 2005 Jämiltä... EDIT: Jaa, juu, niin. Huomasin, että netissä ei olekaan sen vimeisimmän OH-171 maastolaskupaikan tarkkaa nimeä, jotejn kunhan sinnepäin menee,niin hyväksytään.. Ja kuten vihjattu, ei tarvitse kaukaa hakea... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2006 Muistaakseni Voima teki pakkolaskun kyseisille särkille joskus vuonna kivi ja miekka Eiku vuonna 1 ja 2 ennen suuria käpysotia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 20, 2006 Meikä on flunssissa eikä kukaan ees yritä :/ Autetaan nyt vielä (se yhden pisteen vihje) et siitä maastolaskusta on kerrottu tällä saitilla.... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 20, 2006 Älä usuta hullua... http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,50108.msg529145.html#msg529145 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 20, 2006 Älä usuta hullua... http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,50108.msg529145.html#msg529145 Osui ja upposi... Ota nyt sinä sitten kysymysvuoro (eli tuotit kuvaan viimeiset puuttuvat yksityiskohdat) hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 20, 2006 Pääsin helpoimmalla... Mikä oli "Aavikon Heikki"? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 20, 2006 Mikä oli "Aavikon Heikki"? Menee samaan sarjaan kuin aiempi "gear in transit" -kysymys. Eli kyseessä on Jämin T-mallin Ford Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 21, 2006 Oikein... ohessa uutiskuvia Suomen Kuvalehdestä 36/1943, jossa "Aavikon Heikkikin" on päässyt kuviin kuvatekstin kera. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 21, 2006 Silläkin uhalla että ketju suuntautuu liiaksi historiallisiin kysymyksiin... "Jokseenkin jokainen suomalainen tuntee höyrylaivan, junan, auton, puhelimen, jopa radionkin, nämä nykyajan liikennevälineet. Eikä liene sitä, joka ei pitäisi kaikkia näitä välttämättömän tarpeellisina henkisen ja aineellisen elämän ja kehityksen välikappaleina. Mutta vaikka monen moni on nähnyt lentokoneen sen kiitäessä ilmameressä, kuitenkin vain aniharva meikäläinen tuntee lentokoneen samalla tavalla kuin ensinmainitut kulkuneuvot. Useimpien mielessä se kuvastuu tarpeettomana, jopa hengenvaarallisena kojeena, jolla jotkut hengestään piittaamattomat huimapäät ilmassa sirkustemppuja tekevät ja jolla ihmeellisiä, mutta aivan hyödyttömiä ennätyksiä saavutetaan ja Atlantin yli lennetään - tai sinne hukutaan, mutta johon vakava, elämäänsä arvossa pitävä kansalainen ei vapaaehtoisesti astu." Missä ja milloin kirjoitettiin näin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 21, 2006 Silläkin uhalla että tässä jo hulluksi leimautuu (sitähän tämä onkin)... veikkaan että kyse on Aero-lehden ensimmäis(t)en numerojen pääkirjoituksesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2006 Heitetään hatusta: Yrjö Karilas, Pikku Jättiläinen tietokirja 1. painos, 1925 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2006 Kysytyn tekstin perusteella on jo aika hyvin haarukoitu ajankohtaa. Tässä ensimmäinen: Morane Saulnier. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla