Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

Kysytyn tekstin perusteella on jo aika hyvin haarukoitu ajankohtaa.

. Tässä ensimmäinen: Morane Saulnier.

Vai Thulin typ.D ?

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SUOMEN ILMAPUOLUSTUSLIITON JULKAISUJA 1

LENTOAAPINEN

Kirjoittanut Paavo G. Waren

Lentokapteeni

W.S.O.Y. 1928

p.s. löytyy hyllystä

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pidä tallessa, on kohtalainen harvinaisuus. divarihinta väh. 50€.

Ja seuraava kysymys vaihteeksi sarjakuvamaailmasta:

”Tenavat” sarjakuvissa Ressun (Snoopy) Sopwith Camel (koirankoppi) joutuu usein Punaisen  paronin ( Red Baron) alasampumaksi. Charles M. Schulz itse kertoi saaneensa idean näihin tarinoihin…niin mistä?

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tää ei taida olla oikea vastaus, mutta Schulz oli aina halunnut piirtää toimintasarjaa, mutta ei ollut saanut kustantajan suostumusta. 15 vuoden jälkeen , 1965, hän vihdoin loi oman toimintasankarinsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arthur Brownin lempinimi oli Snoopy.

Tätä ei eräässä näkemässäni televisiohaastattelussa Schulz kerro vaan tarinoi eräästä lastensa kanssa viettämästään joulusta ja....

siis kysytellään miten hän tarinaasa jatkoi

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa Brownin lempinimi taisi olla Roy - mutta olisi ollut hyvä selitys...

Mutta entäs tällainen versio: Schulz oli piirtänyt Ressun koppinsa katolle ja mietti jatkoa ilman inspiraatiota. Huoneeseen tuli hänen poikansa Sopwith Camelin pienoismallin kanssa ja loppu on historiaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa Brownin lempinimi taisi olla Roy - mutta olisi ollut hyvä selitys...

Mutta entäs tällainen versio: Schulz oli piirtänyt Ressun koppinsa katolle ja mietti jatkoa ilman inspiraatiota. Huoneeseen tuli hänen poikansa Sopwith Camelin pienoismallin kanssa ja loppu on historiaa?

Jäljillä, jäljillä...

Joulupukki toi pojalle joululahjan jonka kanssa isä ja poika puuhastelivat joulunpyhinä...lopputulos oli näyttävä ja isä-Schulzia inspiroiva.

Tässä testataan kuka on todella pienoismallifriikki ;)

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettei sitten sattuisi olemaan Punaisen Paronin Fokker Triplanen pienoismalli? Tai vaikka Wright Flyerin pienoismalli?

(aina kannattaa yrittää...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä näkyy muuten löytyvän v. 1956 tehty Fokker Triplane malli by Aurora, US. Enpä ole sellaisesta valmistajasta ennen kuullut. Itse tein aikoinaan vain Airfixin ja Revellin koottavia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bingo !

[ attachment removed ]

Revell  H-270 1/28 Fokker Triplane Dr1 tuli kauppoihin jo 1957

Lopputulos oli näyttävä:

[ attachment removed ]

Taiteilija itse kertoi TV-haastattelussa tarinan pojan joululahjaksi saamasta näyttävästä muovimallista ja sen raskennusohjeessa olleesta jutusta jossa kerrottiin Punaisesta Paronista ja hänen tulipunaisesta kolmitasostaan.. tästä hän kertoi saaneensa idean Ressun seikkailuille.

Markku

ps. tuo Auroran malli oli pienempi 1:48 tai jotakin..  itselläni oli Auroran S.E.5.A joka oli 1:48

Mutta jokatapauksessa Ilkan vuoro

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko se sitten minun vuoroni esittää kysymys?

Niin tai näin, pannaan tähän helpohko joka tapauksessa:

Mikä helikopterivalmistaja toimitti äskettäin asiakkaalle kopteriyksilön numero 4000 ja teki myyntiennätyksen vuonna 2005?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisin sanoa, että oli helpohko, ja niin näytti olevan.

Robinson myi v. 2005 806 kpl R44:ää ja R22:ta. R44:ään on tulossa myös autopilotti, HeliSAS by Chelton, ensi vuoden alussa.

(Rotor & Wing, April 2006).

Seuraavan kysymyksen vuoro  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisin sanoa, että oli helpohko, ja niin näytti olevan.

Robinson myi v. 2005 806 kpl R44:ää ja R22:ta. R44:ään on tulossa myös autopilotti, HeliSAS by Chelton, ensi vuoden alussa.

(Rotor & Wing, April 2006).

Seuraavan kysymyksen vuoro  ;)

Oli sen verran helppo, että heitän kysymysvuoron takaisin. Itse en tähän hätään keksi muuta kuin vielä helpompia kysymyksiä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään