Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2006 Kysytyn tekstin perusteella on jo aika hyvin haarukoitu ajankohtaa. . Tässä ensimmäinen: Morane Saulnier. Vai Thulin typ.D ? Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2006 Tarjotaas nyt vaikka kreivi von Rosen ja maaliskuu 1918 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 23, 2006 Somersalo, Arne. Taisteluvuosien varrelta, Helsinki, 1928 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 23, 2006 Voisiko olla Kustaa Sihvo tai sittenkin todennäköisemmiin Väinö Bremer? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 23, 2006 Njoo, pitkän aikaa puntaroin Sihvon "Taistelu ilmasta" -kirjaa vuodelta 1929 vaihtoehdoksi... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 23, 2006 SUOMEN ILMAPUOLUSTUSLIITON JULKAISUJA 1 LENTOAAPINEN Kirjoittanut Paavo G. Waren Lentokapteeni W.S.O.Y. 1928 p.s. löytyy hyllystä Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 24, 2006 Oikein! Ja itse asiassa vastaus tuli sieltä mistä odotettiinkin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 24, 2006 Pidä tallessa, on kohtalainen harvinaisuus. divarihinta väh. 50€. Ja seuraava kysymys vaihteeksi sarjakuvamaailmasta: ”Tenavat” sarjakuvissa Ressun (Snoopy) Sopwith Camel (koirankoppi) joutuu usein Punaisen paronin ( Red Baron) alasampumaksi. Charles M. Schulz itse kertoi saaneensa idean näihin tarinoihin…niin mistä? Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 24, 2006 Tää ei taida olla oikea vastaus, mutta Schulz oli aina halunnut piirtää toimintasarjaa, mutta ei ollut saanut kustantajan suostumusta. 15 vuoden jälkeen , 1965, hän vihdoin loi oman toimintasankarinsa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 24, 2006 Arthur Brownin lempinimi oli Snoopy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 24, 2006 Arthur Brownin lempinimi oli Snoopy. Tätä ei eräässä näkemässäni televisiohaastattelussa Schulz kerro vaan tarinoi eräästä lastensa kanssa viettämästään joulusta ja.... siis kysytellään miten hän tarinaasa jatkoi Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Itse asiassa Brownin lempinimi taisi olla Roy - mutta olisi ollut hyvä selitys... Mutta entäs tällainen versio: Schulz oli piirtänyt Ressun koppinsa katolle ja mietti jatkoa ilman inspiraatiota. Huoneeseen tuli hänen poikansa Sopwith Camelin pienoismallin kanssa ja loppu on historiaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Itse asiassa Brownin lempinimi taisi olla Roy - mutta olisi ollut hyvä selitys... Mutta entäs tällainen versio: Schulz oli piirtänyt Ressun koppinsa katolle ja mietti jatkoa ilman inspiraatiota. Huoneeseen tuli hänen poikansa Sopwith Camelin pienoismallin kanssa ja loppu on historiaa? Jäljillä, jäljillä... Joulupukki toi pojalle joululahjan jonka kanssa isä ja poika puuhastelivat joulunpyhinä...lopputulos oli näyttävä ja isä-Schulzia inspiroiva. Tässä testataan kuka on todella pienoismallifriikki Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Friikiksi en enää tunnustaudu mutta olisiko http://www.gasolinealleyantiques.com/kits/images/Aviation/rev-sopwith.JPG 1:28 malli... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Friikiksi en enää tunnustaudu mutta olisiko http://www.gasolinealleyantiques.com/kits/images/Aviation/rev-sopwith.JPG 1:28 malli... 1:28malli mutta tämä kysytty tuli markkinoille ensin ... Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Ettei sitten sattuisi olemaan Punaisen Paronin Fokker Triplanen pienoismalli? Tai vaikka Wright Flyerin pienoismalli? (aina kannattaa yrittää...) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Olisiko Hobbycraftin Fokker Dr.1? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Olisiko Hobbycraftin Fokker Dr.1? Ei Hobbycraftin vaan.. Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Näkyy Revellkin tehneen 1:28 Fokker Dr.1-mallia. Olisiko sitten se? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Vielä näkyy muuten löytyvän v. 1956 tehty Fokker Triplane malli by Aurora, US. Enpä ole sellaisesta valmistajasta ennen kuullut. Itse tein aikoinaan vain Airfixin ja Revellin koottavia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Bingo ! [ attachment removed ] Revell H-270 1/28 Fokker Triplane Dr1 tuli kauppoihin jo 1957 Lopputulos oli näyttävä: [ attachment removed ] Taiteilija itse kertoi TV-haastattelussa tarinan pojan joululahjaksi saamasta näyttävästä muovimallista ja sen raskennusohjeessa olleesta jutusta jossa kerrottiin Punaisesta Paronista ja hänen tulipunaisesta kolmitasostaan.. tästä hän kertoi saaneensa idean Ressun seikkailuille. Markku ps. tuo Auroran malli oli pienempi 1:48 tai jotakin.. itselläni oli Auroran S.E.5.A joka oli 1:48 Mutta jokatapauksessa Ilkan vuoro Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Olisiko se sitten minun vuoroni esittää kysymys? Niin tai näin, pannaan tähän helpohko joka tapauksessa: Mikä helikopterivalmistaja toimitti äskettäin asiakkaalle kopteriyksilön numero 4000 ja teki myyntiennätyksen vuonna 2005? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Olisiko se sitten minun vuoroni esittää kysymys? Niin tai näin, pannaan tähän helpohko joka tapauksessa: Mikä helikopterivalmistaja toimitti äskettäin asiakkaalle kopteriyksilön numero 4000 ja teki myyntiennätyksen vuonna 2005? Robinson. Tässähän tämä: http://www.robinsonheli.com/prarchive/pressrelease/4000thr22.pdf Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Taisin sanoa, että oli helpohko, ja niin näytti olevan. Robinson myi v. 2005 806 kpl R44:ää ja R22:ta. R44:ään on tulossa myös autopilotti, HeliSAS by Chelton, ensi vuoden alussa. (Rotor & Wing, April 2006). Seuraavan kysymyksen vuoro Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2006 Taisin sanoa, että oli helpohko, ja niin näytti olevan. Robinson myi v. 2005 806 kpl R44:ää ja R22:ta. R44:ään on tulossa myös autopilotti, HeliSAS by Chelton, ensi vuoden alussa. (Rotor & Wing, April 2006). Seuraavan kysymyksen vuoro Oli sen verran helppo, että heitän kysymysvuoron takaisin. Itse en tähän hätään keksi muuta kuin vielä helpompia kysymyksiä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla