Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

mikähän lentovehje,marraskuussa oli sen tyyppinumero.

 

Heinkel He-111? Aloitin varmuuden vuoksi ihan alusta ;)

 

hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nordic 11

de Havilland Vampire, Mark 11

YAK 11

 

Niitähän löytyy aikaslailla paljon, et ainakaan paljastanu liikaa  :laugh:

 

edit: tietty myös MD 11

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattu tämmönenkin eteen, Bensen B-11 Gyrocopter. Huomaa että on vapaa päivä  :santa:

 

edit: pakko laittaa vielä yks, eli nieuport/huntley 11

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Arnen kysymykset tuntien ei taida olla tämä mutta yritetään kuitenkin:

 

suihkuharjoituskone Aermacchi (SIAI Marchetti) S-211.

 

Töihin se lähti kahteen paikkaan eli Singaporeen ja Filippiineille. Eipä sitten muualle.

 

Sittemmin koneesta kehitettiin S-311, jota tarjottiin jenkkien JPATS-koulukoneeksi huonolla menestyksellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ettei totuus unohtuisi,Terolla ei ihan onnistunut,niinkuin itse epäilitkin,tiedustelupuolen vehkeitä tämä laite,ei ihan "jalalla"heittänyt tuo toinen numerosarja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Caproni Ca 311 voisi olla seuraava arvaus. Tiedustelukone joka palveli niin Pohjois-Afrikassa kuin Venäjän rintamalla. Vaikka kone oli akselivaltojen tuote, sitä oli myyty Englantiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Narussa?

 

No sittenhän se on Focke-Achgelis Fa 330. http://www.nasm.si.edu/research/aero/aircraft/focke_achgelis.htm Runkona ei ole kuin kaksi putkea ja narun perässä vedeltiin sukellusveneellä. Ja hätä jos tuli niin naru poikki, vene sukelluksiin ja pilotti haettiin.... öö... ehkä joskus myöhemmin.....

 

Edit: Ai niin se Marraskuu....no sitä ei nyt sattunut saamaan tuohon mukaan. Sovitaan että se on Arnen hämäystä....sellainen Punainen Silli...... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Orvo voitti,onnittelut,ei ole marraskuu "red herring"vuodessahan on n.365 päivää,eikö tuo 330 osu johonkin väliin marraskuuta,vai laskinko väärin.Sitäpaitsi tuo kone kuljetettiin kahdessa putkessä sukellusveneen torniin kiinnitettynä ja oli tehty kahdesta putkesta.

Kiinnostava historia tuolla laitteella ja varmaankin kuskilla myös,olisin itsekkin tällännyt linkin mutta Orvo jo yhden laittoi,lisääkin niitä löytyy.

Ja Orvo on hyvä ja jatkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

330 päivää......

 

Tottakai tuon olisin tiennyt...... ::)... no en. Ja tietenkään taas hönkäistessäni ajatellut että mitäs kysyä mutta onneksi oli koirankorva taitettuna eräästä kirjasta kerran aikaisemmin kun luulin tietäväni.

 

Koetetaas tällaista. Hakusalla olisi militääri lento laite joka on lentänyt todistettavasti sekä potkurin että suihkumoottorin voimin. Ja täsmennetään vielä sen verran että ei sekä että vaan joko tai...

 

Ja taidanpa laittaa ajanoton käyntiin..... :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri näin eli ilmeisimmät pois ensin.... ;D

 

Kyse ei ole Rauhantekijästä ja tosiaan kaksi eri versiota. Siis joko potkurilla tai suihkuturbiinin työntövoimaan luottaen.

 

He 178 taisi olla ensilennostaan lähtien Heinkelin omalla He S 3B moottorilla ( jos ei nyt sitten jotain liito hinauksia tehty )

 

J-21 oli se aivan kaikkein ilmeisin jota tässä jo odottelin..... ::).

 

Mutta jotain aivan muuta kysellään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

öö...tuo kysymyksen muotoilu on hiukan epäselvä, mutta sehän antaa mahdollisuuden hakea tulkinnan rajoja tyypillä FR-1 Fireball ;)

 

hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin sitä sekundaattoria tosiaan tarvittiin.... ei taas liikoja aikoja tuhlaantunut

 

Kysymyksen asettelu oli tarkoituksella epäselvä eli en vahingossakaan maininnut mitään mäntämoottorista....;-)

Jumo 210 / Me 262 ja Fireball oli myös niitä joita odottelinkin mutta kyllä tässä näin kävi että Juha korjasi potin.

 

Haussa oli F-84 ja sen 7400 hp potkuriturbiiniversio XF-84H josta löytyy tarinaa esmes täältä: http://www.abc.net.au/science/k2/moments/s934718.htm

 

Aikanaan väitetty maailman nopeimmaksi potkurikoneeksi mutta Tu-95 Bear taisi kuitenkin olla vilkkaampi. Thunderscreech ei tainnut kuuluisuutta saavuttaa 12 lennollaan muuta kuin pilotin painajaisissa ( 11 konerikkoa ) ja helvetillisellä metelillä...... ;D

 

Juha on hyvä ja jatkaa

 

Edit: niin ja taas opittiin uutta. Trent / Meteor yhdistelmä olikin aiemmin meikäläiselle täysin tuntematon. Kokeiltiin sitä näköjään Britanniassakin. XF-84H lähteenä muuten Bill Yenne:n "The World's Worst Aircraft". Well I wonder why..... ::)

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään