Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Niinpä, Arne kysyy [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 mikähän lentovehje,marraskuussa oli sen tyyppinumero. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 mikähän lentovehje,marraskuussa oli sen tyyppinumero. Heinkel He-111? Aloitin varmuuden vuoksi ihan alusta hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 F-111 F-117 (jenkithän kirjoittavat kuukauden ennen päivämäärää ) F-11 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Nordic 11 de Havilland Vampire, Mark 11 YAK 11 Niitähän löytyy aikaslailla paljon, et ainakaan paljastanu liikaa edit: tietty myös MD 11 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Sattu tämmönenkin eteen, Bensen B-11 Gyrocopter. Huomaa että on vapaa päivä edit: pakko laittaa vielä yks, eli nieuport/huntley 11 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Arvailette väärää numerosarjaa,mutta seuraava vihje,kun laite lähti töihin onneton oli "kahdessa putkessa" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Arnen kysymykset tuntien ei taida olla tämä mutta yritetään kuitenkin: suihkuharjoituskone Aermacchi (SIAI Marchetti) S-211. Töihin se lähti kahteen paikkaan eli Singaporeen ja Filippiineille. Eipä sitten muualle. Sittemmin koneesta kehitettiin S-311, jota tarjottiin jenkkien JPATS-koulukoneeksi huonolla menestyksellä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Ettei totuus unohtuisi,Terolla ei ihan onnistunut,niinkuin itse epäilitkin,tiedustelupuolen vehkeitä tämä laite,ei ihan "jalalla"heittänyt tuo toinen numerosarja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Caproni Ca 311 voisi olla seuraava arvaus. Tiedustelukone joka palveli niin Pohjois-Afrikassa kuin Venäjän rintamalla. Vaikka kone oli akselivaltojen tuote, sitä oli myyty Englantiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Ei vieläkään,mutta nyt varmaankin,eli ei edes uutena saannut moottoria,vain narun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Narussa? No sittenhän se on Focke-Achgelis Fa 330. http://www.nasm.si.edu/research/aero/aircraft/focke_achgelis.htm Runkona ei ole kuin kaksi putkea ja narun perässä vedeltiin sukellusveneellä. Ja hätä jos tuli niin naru poikki, vene sukelluksiin ja pilotti haettiin.... öö... ehkä joskus myöhemmin..... Edit: Ai niin se Marraskuu....no sitä ei nyt sattunut saamaan tuohon mukaan. Sovitaan että se on Arnen hämäystä....sellainen Punainen Silli...... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Orvo voitti,onnittelut,ei ole marraskuu "red herring"vuodessahan on n.365 päivää,eikö tuo 330 osu johonkin väliin marraskuuta,vai laskinko väärin.Sitäpaitsi tuo kone kuljetettiin kahdessa putkessä sukellusveneen torniin kiinnitettynä ja oli tehty kahdesta putkesta. Kiinnostava historia tuolla laitteella ja varmaankin kuskilla myös,olisin itsekkin tällännyt linkin mutta Orvo jo yhden laittoi,lisääkin niitä löytyy. Ja Orvo on hyvä ja jatkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 330 päivää...... Tottakai tuon olisin tiennyt...... ... no en. Ja tietenkään taas hönkäistessäni ajatellut että mitäs kysyä mutta onneksi oli koirankorva taitettuna eräästä kirjasta kerran aikaisemmin kun luulin tietäväni. Koetetaas tällaista. Hakusalla olisi militääri lento laite joka on lentänyt todistettavasti sekä potkurin että suihkumoottorin voimin. Ja täsmennetään vielä sen verran että ei sekä että vaan joko tai... Ja taidanpa laittaa ajanoton käyntiin..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Juuri näin eli ilmeisimmät pois ensin.... Kyse ei ole Rauhantekijästä ja tosiaan kaksi eri versiota. Siis joko potkurilla tai suihkuturbiinin työntövoimaan luottaen. He 178 taisi olla ensilennostaan lähtien Heinkelin omalla He S 3B moottorilla ( jos ei nyt sitten jotain liito hinauksia tehty ) J-21 oli se aivan kaikkein ilmeisin jota tässä jo odottelin..... . Mutta jotain aivan muuta kysellään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 öö...tuo kysymyksen muotoilu on hiukan epäselvä, mutta sehän antaa mahdollisuuden hakea tulkinnan rajoja tyypillä FR-1 Fireball hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Käviskö tuo Me 262 Jumon ropellikoneella keulassa.Eli se alkuvaiheen versio. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Gloster Meteor oli alunperin suihkumoottoreilla varustettu brittihävittäjä mutta siitä tehtiin kokeilutarkoituksissa myös maailman ensimmäinen potkuriturbiinikone Gloster EE227 (kaksi RR Trent -voimanlähdettä). http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Gloster_Trent-Meteor_EE227.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Niin sitä sekundaattoria tosiaan tarvittiin.... ei taas liikoja aikoja tuhlaantunut Kysymyksen asettelu oli tarkoituksella epäselvä eli en vahingossakaan maininnut mitään mäntämoottorista....;-) Jumo 210 / Me 262 ja Fireball oli myös niitä joita odottelinkin mutta kyllä tässä näin kävi että Juha korjasi potin. Haussa oli F-84 ja sen 7400 hp potkuriturbiiniversio XF-84H josta löytyy tarinaa esmes täältä: http://www.abc.net.au/science/k2/moments/s934718.htm Aikanaan väitetty maailman nopeimmaksi potkurikoneeksi mutta Tu-95 Bear taisi kuitenkin olla vilkkaampi. Thunderscreech ei tainnut kuuluisuutta saavuttaa 12 lennollaan muuta kuin pilotin painajaisissa ( 11 konerikkoa ) ja helvetillisellä metelillä...... Juha on hyvä ja jatkaa Edit: niin ja taas opittiin uutta. Trent / Meteor yhdistelmä olikin aiemmin meikäläiselle täysin tuntematon. Kokeiltiin sitä näköjään Britanniassakin. XF-84H lähteenä muuten Bill Yenne:n "The World's Worst Aircraft". Well I wonder why..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla