Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Kysymysasettelu on kuka, missä, milloin ja miksi ? Ja haussa on viimeinen meillä lennetty DC-3 reitti. Sekuntikello käy jo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 DO-8 viimeinen palveluslento 18.12.1984 Tai hmm, Malmilta Porin ja Seinäjoen kautta Vaasaan, 23.9.2006 Airveteranin OH-LCH Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Joo en tiedä tuohon vastausta mutta itse reitillä Jyväskylä Helsinki taisi olla 1961 tai -62,olis muuten jossain mustavalkokuva tuosta koneesta silloin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Ei käy sen paremmin Arin kuin Arnenkaan tarjous.... haussa on viimeinen DC-3lla lennetty reitti kaupallisen yhtiön toimesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Jos kysytään suomalaista yhtiötä, arvataan Finnair ja reitti Helsinki-Kööpenhamina-Amsterdam, helmikuu 1970. Koneena OH-LCE "Haahka". ??? Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Eipä osunut Jukkakaan, tosin vuosikymmen on oikea..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Oulu - Kuusamo ja olisikohan ollut vuosi 1973? Kone sis OH-VKB. Miksi: koska Twin Otter OH-KOA tuhoutui Pudasjärvellä ko. reittiä lentäessään, niin piti ottaa vanha veeraani tilalle hommiin. Edit: siis kuka = Kar-Air. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 No, niin kaimalle vuoro. Noinhan se meni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Muuten hyvä, kiitos vaan, mutta pitäis keksiä kysymyskin... Mietitään huomiseen. Öitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2006 Muuten hyvä, kiitos vaan, mutta pitäis keksiä kysymyskin... Mietitään huomiseen. Öitä. Sehän tässä kisassa on aina vaarana, että kysymysvuoro yllättää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Kysytäänpäs välillä ilmailuviestiliikennejuttua: Tammikuussa 1951 kahden suomalaisen lentokentän välinen lentoliikenne oli vilkastunut niin paljon, että niiden välille järjestettiin radioyhteys, HF-taajuudella 4660 kHz. Mitkähän kaksi kenttää mahtoivat olla kyseessä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Onko taajuus täysin oikein? Helsingin(HK), Kemin ja Vaasan välillä näkyisi olevan likipitäen sama HF taajuus käytössä ko paikkojen "radio"lle, 4675.5 Kc/s =>kHz Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Onko taajuus täysin oikein? Helsingin(HK), Kemin ja Vaasan välillä näkyisi olevan likipitäen sama HF taajuus käytössä ko paikkojen "radio"lle, 4675.5 Kc/s =>kHz Lähteeni mukaan olisi 4660, eikä muuten ole Hki - Kuopiokaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Perustuu pelkkään arvailuun,olisiko Helsinki-Turku ollut silloin tärkeä väli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Perustuu pelkkään arvailuun,olisiko Helsinki-Turku ollut silloin tärkeä väli. Varmaan oli tärkeä, mutta siitä ei ole nyt kysymys. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Ettei nyt vaan Malmi ja Seutula Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Ettei nyt vaan Malmi ja Seutula Ei, hivenen pidempi väli... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Arvataanpa Oulu ja Kemi Taustatietoa: http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_14_3.html Vuonna 1951 Aero lensi Helsingistä yhdeksään kohteeseen koti-maassa ja neljään kohteeseen ulkomailla. Yhtiön laivasto koostui vuoden lopussa kahdeksasta DC-3:sta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Ei ollut Oulu eikä Kemi kumpikaan noista kentistä, eikä kysymyksessä muuten puhuta Aerostakaan mitään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Ei ollut Oulu eikä Kemi kumpikaan noista kentistä, eikä kysymyksessä muuten puhuta Aerostakaan mitään... No heitetään taas arvauksena Kauhava ja Rissala... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 No heitetään taas arvauksena Kauhava ja Rissala... hannu Hyvä arvaus, mutta väärä. Pyssy-yhtiökään ei aiheuttanut tuota radioyhteyden tarvetta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Vanhana radion kuuntelijana ehdotan nyt Turku-Tampere Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Vanhana radion kuuntelijana ehdotan nyt Turku-Tampere Liian etelässä mennään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2006 Ivalon ja Jäkäläpään/Martiniiskonpalon Perustelut Ivalon kentän historiasta: Lapin kullan löytyminen ja sitä seurannut kultaryntäys antoivat sysäyksen kentän kunnostamiselle. Lentäjä Jukka Lindström, joka lensi huoltolentoja kullankaivajien tunturin laelle raivaamalle laskupaikalle, kunnosti Ivalon kentän tukikohdakseen vuonna 1950. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla