Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Olisiko Ju-52-koneella liikennöityjä paikkakuntia? Nuo suomalaiset kyllä pistävät epäilemään tätä... Tai sitten Väinö Bremerin kiertomatka Junkers A35 -koneella? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Paikkakunnilla toimii/on toiminut Hansa-nimisiä yrityksiä/laitoksia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Paikkakunnilla toimii/on toiminut Hansa-nimisiä yrityksiä/laitoksia jne. No ei. Niin kuin sanottu, kyllä tässä ilmaillaan ja oikein urakalla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Ilmavoimat teki Hansoilla maakuntakiertueen. Nyt en jaksa kaivaa lähdeteoksia mutta olisivatko haetut olleet kyseisiä paikkakuntia? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2006 Juuri näin! 1927 kiersivät Kasinhännän merilentolaivueen sotilaslentäjät voimalla 10 miehen ja 5 Hansan maata 2500 kilometrin reitillä, tarkoituksena tehdä ilmailua tunnetuksi. Melkoinen suoritus niillä vehkeillä. Pohjois-suomen kartatkin olivat vähän sinnepäin. Terolta joulupähkinää odotellaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 24, 2006 Kinkku on vielä uunissa ja Suomen Turku ei ole ehtinyt julistaa joulurauhaa, joten laitetaan tilauksesta pieni joulupähkinä. Koska arvelen linjoilla olevan keskimääräistä vähemmän väkeä, pähkinä ei ole kovin kovakuorinen. Missä Finnairin konetyypeissä on ollut jouluaiheinen maalaus/tarra? Mukaan ei lasketa oven pielessä olevia "official airline of Santa Claus" -tarroja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 24, 2006 Veikkaanpa DC-10, MD-11, A340 taitanee jotain kyllä puuttua, mutta nuilla veikkaillaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 24, 2006 Mahtoikohan DC-kaseista -LFZ ehtiä kantamaan joulupukkia? Aikajanalla sopii .... Ja nyt joulunviettoon Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 24, 2006 Oiskos MD-80 mukana sarjassa ja MD-82 kans hannu ja hyvät joulut itsekullekin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 24, 2006 MD80 757 DC10 MD11 A340 ATR ja S340 jos Finnaviation lasketaan mukaan... jotain varmaan uupuu vielä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 25, 2006 MD80 757 DC10 MD11 A340 ATR ja S340 Kinkun sulattelun lomassa voidaan taas jatkaa eteenpäin. Jari on kasannut aika pitkälle ne, joita ajattelin. Muut lienevät selviä, mutta koska kysymys ei perustunut mihinkään erityiseen lähteeseen, Jarin pitää vielä tarkentaa miten ATR ja Saab liittyisivät asiaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 25, 2006 well, näyttäisi siltä että ATR putoaa sittenkin pois koska se olikin juuri se pois suljettu "ovenpielitarra" OH-LTD Porissa Joulukuu 1989, näitä tarroja on ollut ainakin myös Joulukuussa 1988... [ attachment removed ] OH-FAH Porissa [ attachment removed ] Laatu on sitä sun tätä kun mulla ei ole filmiskanneria, LTD dia on kopioitu digijärkkärillä ja FAH printti taso-skannerissa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 25, 2006 Jarin vastaus oli lähes täydellinen, mutta ei ihan. Siitä puuttui vielä se terävin kärki, josta tuo koko kysymys tuli mieleeni. Mutta näin jouluhengessä hyväksytään vastaus, erityisesti koska mukana oli hienoja, jo nostalgisia kuvia. Se kärki on tässä: jossain vaiheessa Finnair-konserniin kuuluneen Finnaviationin Saabeissa oli sivuvakaajan porokuvioon lisätty joulun ajaksi punainen kuono sen kuuluisan Petterin mukaan. Siitä lienee tallessa kuvakin jossain, mutta näin pyhinä ei arkistoja jaksa kaivella. Jarin kuvasta saa kevyellä muokkauksella käsityksen mistä oli kyse (kiitos kuvalainasta). [ attachment removed ] Jarille siis kysymysvuoro. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 26, 2006 punanenä juttu olikin mulle ihan uutta kysymys: Mitkä lentoyhtiöt ovat harjoittaneet liikennettä Porista Tukholmaan (POR-ARN) 90 ja 2000 luvuilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 26, 2006 punanenä juttu olikin mulle ihan uutta kysymys: Mitkä lentoyhtiöt ovat harjoittaneet liikennettä Porista Tukholmaan (POR-ARN) 90 ja 2000 luvuilla? 90-luvulla: Skywaysin Fokker 50 ja Saab 340. En aivan varma ole, mutta olisko lentänyt Scandinavian Swelink Saab 2000 jonkin aikaa.. 2000-luvulla: Air Botnia Saab 340 ja Saab 2000 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 26, 2006 oikeita/vääriä yhtiöitä mainittuna lisäksi on puutteita... (konetyypeillä ei nyt väliä) 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 27, 2006 ompas täällä hiljaista, tarkennetaan hieman... mitkä ovat ne neljä yhtiötä jonka koneilla lennettiin 90 ja 2000 luvuilla reittiä Pori-Tukholma (POR-ARN)? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 27, 2006 Kokeillaanpa tällaista: - Finnaviation (Finnairin vuoronumerolla reitillä Vaasa-Pori-Turku-Tukholma) - Skyways - Air Botnia - European Executive Express Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 27, 2006 vain suoria lentoja POR-ARN haetaan, Skyways ja Air Botnia on oikein, eli Harri ja Juha-Matti tasapeli toistaiseksi... saisitteko kaivettua kaksi puuttuvaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2006 oikeastaan Juha-Matilla olikin kolme firmaa oikein vaikke se ei mikään Swelink ollutkaan eli SAS hyväksytään että päästään eteenpäin... Liikennettä hoiti aluksi Swedeline yhtiö S340:llä, sitten oli vuorossa SAS F28 kalustolla jolloin oli ainakin kaksi päivittäistä vuoroa ja olipa kerran peräti kolme F28:a yhtäaikaa Porissa. Skyways aloitti SAS:n jälkeen S340 ja F50:llä, satunnaisesti EMB145. Kun Air Botnia siirtyi SAS kuvioihin tuli heidän vuoro S340:llä mutta vaihtoivat isompiin S2000 koneisiin ja se oli liian iso Porin reitille = liikenne ruotsiin lopetettiin... tiedä sitten oliko viisautta vai mitä mutta Swedut sai hoideltua liikennettä 10 vuotta ja AirBosnia 10kk tjsp... hiukan katkerana ollaan edelleen muotoilin kysymyksen hieman väärin , olisi pitänyt kysyä Pori-Tukholma(ei pelkästään Arlanda) niin oltaisiin saatu viides yhtiö mukaan = Ryanair joka lensi yhden kuukauden kun Pirkkala oli remontissa... Kysymysvuoro Juha-Matille ole hyvä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2006 Kysymysvuoro Juha-Matille ole hyvä... Laitetaanpa jälleen kysymys Porin liikenteeseen liittyen: Mitä konetyyppejä ja yhtiöitä on nähty Helsinki-Pori-Helsinki reitillä aikataulunmukaisilla kaupallisilla lennoilla 2000-luvulla? Mukaan lukien kaikki yksittäisetkin lennot jollakin yhtiöllä ja koneella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2006 huh huh Juha-Matti... tää on aika vaikee varsinkin kun Charter/taksi lentoja ei rajattu pois... mutta reitillä ainakin seuraavat FinnComm ATR42 EMB145 Golden Air S340 S2000 Aero ATR72 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2006 huh huh Juha-Matti... tää on aika vaikee varsinkin kun Charter/taksi lentoja ei rajattu pois. Tässä oli siis tarkoitus kysyä näitä normaalin aikataulun mukaisia reittilentoja, eli ei taksi/charter lentoja.. Jarin vastaukset oikein tähän asti, vielä puuttuu 2 yhtiötä ja 4 konetta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2006 Vastataan tähänkin kysymykseen European Executive Express ja BAe-3201 Jetstream 32EP, koska Jari on tuollaisen kuvannut Porissa syyskuussa 2002. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2006 Vastataan tähänkin kysymykseen European Executive Express ja BAe-3201 Jetstream 32EP. Väärin.. Helpoitetaan hieman, että toinen puuttuvista yhtiöistä operoi Helsinkiin Saab 340:llä. Sitten jää vielä jäljelle eräs kaikkien tuntema yhtiö+konetyypit. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla