Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

Pallosalama meni katkolle kympin uutisten ajaksi, joten annetaan illan viimeinen vinkki (leffassa oli muuten aitoa Vulcan-lentelyä).

 

Mielenkiintoisia tyyppejä on löytynyt. XB-35 voisi tarjota jotain vihjettä aiempien ohella. Kerrotaan vielä, että haettavassa ei ole suihkumottoreita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bondin innoittamana  ;D : SoloTrek Exo-skeletor Flying Vehicle (XFV) is designed to allow a standing pilot, with fans 3ft in diameter above his head that lift him into the sky, to achieve flight at speeds of up to 80mph for over an hour on a tank of petrol.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vakavasti puhuen, mites olisi :Cornelius XFG-1 (pilotless glider to fuel bombers in flight) eli liitokoneen ja ilmatankkerin risteytys... Kaikkea sitä tuleekin vastaan  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon Dyna soar:in innoittamana tarjotaan vaihtoehdoksi Neuvostoliiton vastinetta: Mikoyan-Gurevich MiG-105. Tosin tuota Saksa kytkentää en pysty osoittamaan, muuten kuin eikö tuo Neuvostoliiton avaruustekniikka ole alkuvaiheessa hyvin pitkälle suunniteltu Saksalaisten tiedemiesten suosiollisella tai pakotetulla avustuksella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelleen kiinnostavia konetyyppejä muttei vieläkään sitä oikeaa.

 

Tässä haetaan lentolaitetta, jossa yhdistyy tavallaan kaksi ilma-alusluokkaa. Kerrataanpa vihjeet:

 

Tyypillä jotain on yhteistä Saksan toisen maailmansodan aikaisten koneprojektien kanssa. Etsitty ei ole projektiksi jäänyt vaan on ihan lentävä.

 

Ilma-alustyyppien yhdistelmä ei ole heko/leko. Petri oli siis jäljillä.

 

XB-35 voisi tarjota jotain vihjettä aiempien ohella. Haettavassa ei ole suihkumottoreita.

 

Haetun laskutelineratkaisu on... sanoisinko erikoinen. Siihen perustuukin kahden ilma-alusluokan yhdistyminen.

 

Ilma-aluksen nimi muodostuu sen siipeä kuvaavan sanan lyhenteestä.

 

Kyseessä on nykyisin ihan aktiivikäytössä oleva tyyppi, ei historiallinen. Ilmeisesti niitä valmistetaan edelleen. Suomessa moisia ei tietääkseni ole bongattu.

 

Tässä lentolaitteessa pilotti on mukana ja hän on tavallaan osa vastausta.

 

Haettu nimi / lyhenne on myös lintu.

 

Vinkit alkavat olla vähissä. Koitetaan vielä tätä: lintu liittyy Ouluun kahdella tavalla, joista toinen on ilmailullinen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Explorer aircraft inc. Explorer 500T tai 750T. Outo laskuteline löytyy ja Corneliuksen siipi oli kai myös "forward swept".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puchacz siinäkin on "forward swept" siipi ja se saattaisi olla joku pöllö suomeksi.

 

Ai niin ja siinä on myös pyörät ja apusuksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä kysymys on kyllä kaivanut esiin todella outoja lentolaitteita. Oikeaa ei vain ole löytynyt. Mutta muistutetaan, että kyseessä on ihan viime aikoina lentänyt ja ilmeisesti edelleen tuotannossa oleva ilma-alus.

 

Linnun nimi on suomeksi kaksiosainen, mutta loppuosa ei ole sorsa. Se alkuosa puolestaan voisi tulla mieleen Oulusta. Siellä on tällainen parvi taannoin havaittu. Vieraalla kielellä lentolaitteelle nimensä antanut siivekäs on vain yksi sana (eli myös se siipeä kuvaava lyhenne).

 

Kuten yritin vihjata, Puchacziin verrattaessa siiven nuolikulma on eri: Corneliuksen tähän yhdistävä ominaisuus ei ollut siiven muoto - voisi jopa sanoa päinvastoin. Mikähän erottaa sen kaikista muista arvauksista...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään