Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 Ei harmainta aavistusta... B-36A Peacemaker? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 No just näin, eli oli nopea.Tosiaan väittävät että Unkarin vallankumous ja Suezin kriisi olisivat olleet tilanteita jolloin oli lähellä. Toisaalta kuulemma 20 mm tykin tärsky oli jossain koeammunnassa sammuttanut elektronikan, mene tiedä. Oleppa hyvä ja jatka. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 Ei harmainta aavistusta... B-36A Peacemaker? En kyllä malta olla saivartelematta kun B-36 historiikkia on tullut lueskeltua jonkun verta .... -A variantissa ei vielä ollut tykkitorneja vaan ne tulivat vasta -B versioon. Toisaalta sittenpähän niillä ei varmasti ammuttu sitä ensimmäistäkään laukausta...... "The first of 21 B-36As were delivered in 1948. They were admitted interim airframes, intended for crew training and later conversion. No defensive armament was fitted as none was ready" http://en.wikipedia.org/wiki/Convair_B-36 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 Taas saapuu lomailijoita kahdessa kerroksessa kotimaanlennolla aurinkoiseen Ajaccioon 1950-luvulla. Mikähän konetyyppi tuo mahtaa olla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Breguet 763 Deux Pont / Provence Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Sehän se. Ranskalaista muotoilua parhaimmillaan. http://www.airliners.net/open.file/1230209/M/ Kysymysvuoro Juhalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Tämän kehittämiseen käytettiin liki yhdeksän (9) miljardia dollaria eikä se päässyt protoa pitemälle. Siis mistä oikein oli kyse ?? Lähden tästä mökille ja palaan alkuillasta ..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Ainoa prototyyppi, joka tulee mieleeni, on Boeing SST (2707). Tosin 9 miljardia dollaria kuulostaa niin paljolta, että se saattaa kattaa Yhdysvaltojen koko SST-ohjelman, Lockheedin kilpaileva L-2000 mukaan luettuna. ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 RAH-66 Comanche. Tosin Wikipedia puhuu "vain" 8 BUSD:stä, johon tosin on lisättävä noin puoli miljardia projektin peruuttamisessta aiheutuvia sopimussakkoja ym. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Tulipa hieman yllättäen. Otetaanpa sitten tällainen, kirjasta missä esiintyy myös tuo RAH-66 Comanche: 6+1 moottoria. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Kalinin K-7 6 vetää ja yksi työntää ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Ei ole mutta ajatuksena Ju 390 apumoottorilla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Kalinin K-7 oli se mikä haettiin. Kone oli eräs suurimmista ennen suihkuaikakautta rakennetuista, vuosiluku oli 1933. Koelennoilla oli ongelmia tärinöiden kanssa. Siihen aikaan ei vielä tunnettu flutter-mekanismeja kovin hyvin. Proto tuli mäkeen, kun pyrstöpuomin tärina aiheutti korkeusperäsimen jumittumisen. Taitaa olla sama kirja Antin hyllyssä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 worst aircraftista tuon löysin, laittelen aamusta päivin uutta tulemaan ku saa skannerin eteen eli kuvakyssäri tulossa, nyt untenmaille Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 No niin uusi viikko uudet kujeet Kun tuossa aiemmin on noita kysymyksiä ollut niin historiasta Suomesta kuin monesta muustakin maasta niin tulipa tällainen asia mieleen, sopivasti kuvakin löytyy. Eli 5 osainen kysymys joista kolmeen osioon ensin oikean vastauksen antanut saa sitten seuraavan vuoron. Ja jollei tuota tietämystä kohtuullisessa ajassa löydy niin tavan mukaan vihjetietokilpailua aletaan vetämään. Kuvan kun lupasin niin tässähän sellainen on [ attachment removed ] Kysymykset 1) Lentolaitteen luokan kaikki osasivat varmasti jo arvata eli mallia kysytään 2) Tunnus olisi kanssa kiva tietää 3) Kuvauspaikka, siis alue mistä kuva on ei tartte ihan koordinaatteja tai mikä maan muodostuma lasin takaa näkyykään 4) Mitä kyseinen ilma-alus kyseisellä paikalla oli tekemässä? 5) Mitenköhän tämä kuva liittyy kysyjään, ja nyt ei riitä tuo lentolaitteen luokka vaan vähän tarkempi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Olisiko kuvan maasto osoitteessa 59 52,1 N 24 18,4 E? Silloin lentolaite voisi olla OH-HID, Bell 47J? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 tarkistetaanpa sijainti Tarkistuslaskelma osoitti tuon sijainnin tuonne eteläiseen saaristoon josta kuva kyllä voisi melkein ollakin, mutta nyt ei ihan siellä olla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Joo HID on oikein eli 2 jo oikein sit 3,4 tai 5 kohtaa oikea veikkaus tai tieto niin jo on homma pulkassa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 pakko nyt tunnustaa et laitoin hämäyksen tuonne kotisivuille, oikea laite väärä paikka Eli haen kyllä yhtä toista yhteyttä, mutta määrittely kysymysvaiheessa oli niin vaikea et alkaa oleen jo lähellä tuo 3 oikeaa, pikkusen kyllä vielä odotan ennen ku tyydyn tähän Majakalle ei sentään tarvinnut ihan näin siirtyä eli ei ehkä ihan kotona kuitenkaan oltu [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Laajempi maisema ei tosiaan näytä Kallbådalta. Mutta 60-luvun puolivälistä alkaen Bellillä taidettin lentää jäänmurtajilta. Ja ohjelmassa oli myös geologisiin tutkimuksiin liittyviä lentoja. Liittyisikö kuva niihin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 polltaa jo aikalailla suunta käyttötarkoituksessa oikea eli 3 oikein tietojeni mukaan alkaa täyttymään ( mutta laiva ei ole murtaja tällä kerralla) Eli kuvateksti paljastaisi tässä että Huippuvuorilla tässä ollaan [ attachment removed ] viimisen kysymykseen hain keskimmäisenä olevaa henkilöä eli pappaani Reino Tuomelaa joka kyseisen kopterin mekaanikkona oli reissulla mukana, Vasemmalla koneen lentäjä Helge [ attachment removed ] Terolla sitten taas kehitettävä uutta udeltavaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Suomalaiskopteri on ollut geologiaan liittyvissä tehtävissä Grönlannissa. Maisemat voisivat olla sopivia. Olisiko HID ollut asialla? Mutta kopteri vaurioitui jotenkin ennen lentoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Jaaha mentiin päällekäin, mutta siis ei ihan gröönlantiin menty, joku lähdeteos mulla väitti että Huippuvuorilla olisi HIE ollut, mutta uskon enemmän käsissäni olleisiin valokuviin Kerrataan nyt lopuksi vielä 1) Bell 47J 2) OH-HID 3) Huippuvuoret 4) Geologien avustus 5) Koneen mekaanikko kysyjän sukulainen eli 3. sukupolvi jotenkin alaan liittyen HID historiasta äkkiä etsien löysin että se on vaurioitunut Malmilla laskun yhteydessä -76 ja poistettu rekisteristä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Mielenkiintoisia vanhoja kuvia Antilta. Jatketaan edelleen kuvalla mutta nyt ihan tuoreella eikä sinänsä erityisen mielenkiintoisella. Kesälomareissulla oltiin majoituspaikan saunan laiturilla vilvoittelemassa kun yht'äkkiä alkoi kuulua lentokoneen ääntä. Cessna tuli näkyviin ja kaartoi matkoihinsa. Tarkemmin katsoessa vastarannalla näkyi yllättäen lentokenttä (tiesin toki että sellainen on seutukunnalla mutten sitä että se sijaitsi näin lähellä lomakohteemme saunaa). Mistähän lentopaikasta on kyse? (Koskisen Harri on bannattu tästä) [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla