Kirjoitettu Syyskuu 6, 2007 Tasman Empire Airways Limited Sehän se on, TEAL. Löysin tuon merkin/logon kuvan kirppikseltä ostamastani vanhasta kirjasta "Teknik och Hobby" (Teknikens värld) . Siinä on iso kokoelma muitakin vanhoja logoja, vastaisuuden varalle... Seuraava vinkki olisi muuten ollut Woody Woodpecker eli Nakke Nakuttaja. Siitä olisi joku voinut keksiä "Tasmanian tuholaisen..." Tuossa alla on historiaa yhtiöstä. http://www.teal.co.nz/teal/TEAL%201.htm'>http://www.teal.co.nz/teal/TEAL%201.htm http://www.teal.co.nz/teal/ Ja Tero, seuraava kysymys, ole hyvä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2007 Ja täältähän TEAL:inkin logo löytyy rutiininomaisesti. http://www.aerosite.net/content/section/4/41/ Jos muuta hajua ei ole niin kannattaa harkita alkaako chekkaamaan aakkosten alku- vai loppupäästä. Yhtiöitä on 2031 ja logoversioita huomattavasti enemmän. Rod Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2007 Tämä on paljon kätevämpi paikka logojen selaamiseen...: http://www.airlinelogos.net/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2007 Kätevämpi on selata mutta juuri kyseisessä tapauksessa ei auta koska TEALin vanhaa fågelia ei sieltä löydy kun taas aerositella on kolme versiota, lintu mukaanlukien. http://www.aerosite.net/content/view/1531/41/ http://www.airlinelogos.net/displayimage-13-76.html Rod 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2007 Tämä kysymys kuuluu jälleen näihin numerosarjoihin. Sain sen ulkopuoliselta arvovaltaiselta taholta, joka haluaa testata raadin tietämystä. Mikähän yhdistää näitä numeroita: 2015134418 / kertoimet 3x2 ja 1x2,2 Vinkkinä: ensimmäinen oikealta tuntuva oivallus ei todennäköisesti ole vielä se vastaus. Numerosarja jakaantuu useampaan tuttuun osaan kertoimien osoittamalla tavalla. Pitää vain pätkiä kolme kahden numeron yhdistelmää ja yksi 2,2 numeron vastaava. Oikeat palikat löytääkseen järjestystä ei tarvitse muuttaa. Ja sitten pitäisi vielä kaivaa esiin se haettu tekijä, joka liittää nämä numeroyhdistelmät kuluvaan vuoteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2007 ei ensimmäinen mikä oli mielessä mutta on varmaan sinun vedonlyöntilappusi numero Tiitislistojen vedonlyönnissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 Hiljaista on täälläkin joten vedetään ihan hihasta tai stetsonista sekä suoralta kädeltä että yhdistävä tekijä on Malmin kentän siirto Backakseen. Rod P.S. Minä lähden nyt EFHN:oon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 201513,4418 Tässä on se pilkku paikallaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 Jahas, numerot löytyi, mutta mihinkäs ne sitten liittyvät? Ja varsinkin tuo pilkullinen... No veikataan nyt jotain: olisikohan kyseessä Finnairin kolmen vanhimman koneen iät vuosina ja pilkullinen kuvaa jotain keskiarvoa. -Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 Olisiko mitään tekemistä tämän kanssa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 201513,4418 Tässä on se pilkku paikallaan. Taisinpa keksiä. Ovatten erilaisten purjekoneluokkien kärkivälit (elikkäs avoin luokka tuosta sattuneesta syystä puuttuu, kun siinä ei kärkiväliä ole rajoitettu). Siis 20-m uusi kaksipaikkaisluokka, 15 m (vakio ja 15-m luokka), 13,44 = PW-5 kärkiväli ja tietty 18-m luokka. Tähän vuoteen kytkeytyy sen 20-metrin luokan kautta, ensimmäiset kisat ko. luokassa olivat Pociunaissa Liettuassa.... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 Karttakoordinaitteina tuo vie US National Weather Servicesen sijaintiin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 Ovatten erilaisten purjekoneluokkien kärkivälit. Juho oli oikealla suunnalla mutta näinhän se oli. Arvovaltainen taho eli K.Mönkkönen ideoi kysymyksen ja itse sitä hiukan vielä hämmensin hankalammaksi, ettei ihan sekuntipeliksi olisi mennyt. Yhdistävä tekijä ei tullut ihan kokonaan esille, mutta vastaus hyväksytään tuon Liettuan ansiosta. Kaikissa näissä luokissa on kuluvana vuotena lennetty EM-tasolla - 20-metrisissä siis ensimmäistä kertaa. Vastaus tuli odotetusta suunnasta, Hannulle vuoro. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 Juu, ehkä vähän epämääräisesti formuloin vastausta, mutta jos tuomari sen hyväksyi, niin mikä minä olen hanttiin pistämään. .. Huomenna pitäisi mennä itsekin 15 metrisellä koneella skabaamaan, joten heitetään tosi quickie. Eli sormet valmiiksi... Mikä kilpapurjelennon oleellisesti muuttanut juttu täyttää ensi vuonna pyöreitä vuosia? Ettei nyt ihan naurettavan helpoksi menisi... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 Joo, olisi tuo edellinen pitänyt arvata, mutta jotenkin ei se PW-5 tullut mieleen... Mutta koska PIK-20:n ensilennon 40-vuotisjuhliin on vielä enemmän kuin vuosi aikaa, täytyy vastata, että GPS täyttää 30 vuotta 2008. -Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2007 Joo, olisi tuo edellinen pitänyt arvata, mutta jotenkin ei se PW-5 tullut mieleen... Mutta koska PIK-20:n ensilennon 40-vuotisjuhliin on vielä enemmän kuin vuosi aikaa, täytyy vastata, että GPS täyttää 30 vuotta 2008. -Tuomas No kuten arvelinkin, aika pika pikaa vastaus tuli. Hyvä niin, pääsen latautumaan huomiseen kisaan... Tuomas on hyvä... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 10, 2007 No niin, lennätys venähti Räyskälässä hiukan ennakoitua pidemmäksi, niin saadaan tämä kysymys lähtemään vasta nyt. Jatkamme matemaattisia arvoituksia ja formaatin olen varastanut sopivasti Hannulta. n+1 26 n+229 n+336 n+424 n+536 n+642 n+745 n+950 Vastaus on n ja lisäpisteitä saa jos osaa kertoa sille vastaavat arvot. -Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 n= 1998 , ja olisikohan se 23. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Eipäs osunut Osmon veikkaus oikeaan. Koitetaan laittaa yksi lisäsarake taulukkoon, jos vaikka siitä olisi apua: m mph n+126210 n+229237 n+336280 n+424227 n+536315 n+642406 n+745596 n+828570 n+950610 Ja ajassa mennään keskimäärin enemmän taaksepäin mitä Osmo veikkasi. -TNT- Edit: ei veikkauksia? Katsotaan jos nuo yksiköt auttaisivat asiaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2007 Jahas ei veikkauksia edes nyt viikonloppuna... Pistetääs lisävinkkejä, jos vaikka saataisiin edes arvauksia tähän ketjuun! m mph t n+1262108,4 n+22923712,7 n+33628033,1 n+4242279,1 n+53631548,5 n+64240665 n+745596161 n+82857049,9 n+950610263 Ja kyseessä on kaupallinen tuote. -TNT- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 n= Douglas Commercial DC-1, loput muita DC-koneita, mallinumero, kärkiväli, nopeus maileina, MTOW Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Jep, Kimmo tiesi oikein. Kyseessä tosiaan DC-sarja, joka alkoi prototyyppiasteelle jääneestä DC-1:ä. Koska nuo MTOWit ja huippunopeudet vaihtelee mallista riippuen, laitetaan vielä esille mallisarja: DC-2 DC-3 (malleja ei eroteltu) DC-4-1009 (matkustajaversio) DC-5 DC-6B DC-7 DC-8-63CF DC-9-30 DC-10-30ER Kesken sarjan tapahtui muuten jännä nimeämiskäytännön muutos, nimittäin sekä DC-2 ja DC-3 että DC-6 ja DC-7 olisi myöhempinä aikoina varmasti nimetty DC-1:n ja vastaavasti DC-4:n alatyypeiksi. Osaako joku kertoa syytä tälläiseen? Aiempaan käytäntöönhän osaksi palattiin sitten taas MD:n aikana (MD-80 ja MD-90 -sarjat). Kimmo on hyvä ja kysyy! -Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Kesken sarjan tapahtui muuten jännä nimeämiskäytännön muutos, nimittäin sekä DC-2 ja DC-3 että DC-6 ja DC-7 olisi myöhempinä aikoina varmasti nimetty DC-1:n ja vastaavasti DC-4:n alatyypeiksi. Osaako joku kertoa syytä tälläiseen? Aiempaan käytäntöönhän osaksi palattiin sitten taas MD:n aikana (MD-80 ja MD-90 -sarjat). -Tuomas MD-80-sarjan tekeminen DC-9 -sarjan alatyyppinä yksinkertaisti tyyppihyväksyntäprosessia. Jopa B717-200 on saman tyyppitodistuksen laajennuksen alla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2007 Pitää keksiä jotain kiperää kunhan ehtii. Keksimistä haittaa hetken kestävä koneeton kausi, Acer lähti takuukorjaukseen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 1, 2007 Taitaa tulla Kimmolta jotain tosi kiperää kun on jo reilut kaksi viikkoa valmistellut kysymystä! Vai olisiko ACERin hetkinen venähtänyt !? Kohta tarvitaan stunttikysyjää etteivät vierotusoireet pääse kovin pahoiksi. Blue skies ! Rodney 8) (EFHN) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla