Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

Tasman Empire Airways Limited

 

Sehän se on, TEAL.  Löysin tuon merkin/logon kuvan kirppikseltä ostamastani vanhasta kirjasta "Teknik och Hobby" (Teknikens värld) . Siinä on iso kokoelma muitakin vanhoja logoja, vastaisuuden varalle... ;)

 

Seuraava vinkki olisi muuten ollut Woody Woodpecker eli Nakke Nakuttaja. Siitä olisi joku voinut keksiä "Tasmanian tuholaisen..." ;D

 

Tuossa alla on historiaa yhtiöstä.

 

http://www.teal.co.nz/teal/TEAL%201.htm'>http://www.teal.co.nz/teal/TEAL%201.htm

http://www.teal.co.nz/teal/

 

Ja Tero, seuraava kysymys, ole hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tämä kysymys kuuluu jälleen näihin numerosarjoihin. Sain sen ulkopuoliselta arvovaltaiselta taholta, joka haluaa testata raadin tietämystä.

 

Mikähän yhdistää näitä numeroita:

 

2015134418 / kertoimet 3x2 ja 1x2,2

 

Vinkkinä: ensimmäinen oikealta tuntuva oivallus ei todennäköisesti ole vielä se vastaus.

 

Numerosarja jakaantuu useampaan tuttuun osaan kertoimien osoittamalla tavalla. Pitää vain pätkiä kolme kahden numeron yhdistelmää ja yksi 2,2 numeron vastaava. Oikeat palikat löytääkseen järjestystä ei tarvitse muuttaa.

 

Ja sitten pitäisi vielä kaivaa esiin se haettu tekijä, joka liittää nämä numeroyhdistelmät kuluvaan vuoteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ei ensimmäinen mikä oli mielessä mutta on varmaan sinun vedonlyöntilappusi numero Tiitislistojen vedonlyönnissä. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiljaista on täälläkin joten vedetään ihan hihasta tai stetsonista sekä suoralta kädeltä että yhdistävä tekijä on Malmin kentän siirto Backakseen.

 

Rod  :P

 

P.S. Minä lähden nyt EFHN:oon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jahas, numerot löytyi, mutta mihinkäs ne sitten liittyvät? Ja varsinkin tuo pilkullinen... No veikataan nyt jotain: olisikohan kyseessä Finnairin kolmen vanhimman koneen iät vuosina ja pilkullinen kuvaa jotain keskiarvoa.

 

-Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

201513,4418

 

Tässä on se pilkku paikallaan.

 

Taisinpa keksiä. Ovatten erilaisten purjekoneluokkien kärkivälit (elikkäs avoin luokka tuosta sattuneesta syystä puuttuu, kun siinä ei kärkiväliä ole rajoitettu).

 

Siis 20-m uusi kaksipaikkaisluokka, 15 m (vakio ja 15-m luokka), 13,44 = PW-5 kärkiväli ja tietty 18-m luokka. Tähän vuoteen kytkeytyy sen 20-metrin luokan kautta, ensimmäiset kisat ko. luokassa olivat Pociunaissa Liettuassa....

 

hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovatten erilaisten purjekoneluokkien kärkivälit.

 

Juho oli oikealla suunnalla mutta näinhän se oli.

 

Arvovaltainen taho eli K.Mönkkönen ideoi kysymyksen ja itse sitä hiukan vielä hämmensin hankalammaksi, ettei ihan sekuntipeliksi olisi mennyt.

 

Yhdistävä tekijä ei tullut ihan kokonaan esille, mutta vastaus hyväksytään tuon Liettuan ansiosta. Kaikissa näissä luokissa on kuluvana vuotena lennetty EM-tasolla - 20-metrisissä siis ensimmäistä kertaa.

 

Vastaus tuli odotetusta suunnasta, Hannulle vuoro.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, ehkä vähän epämääräisesti formuloin vastausta, mutta jos tuomari sen hyväksyi, niin mikä minä olen hanttiin pistämään. .. ;)

 

Huomenna pitäisi mennä itsekin 15 metrisellä koneella skabaamaan, joten heitetään tosi quickie. Eli sormet valmiiksi...

 

Mikä kilpapurjelennon oleellisesti muuttanut juttu täyttää ensi vuonna pyöreitä vuosia? Ettei nyt ihan naurettavan helpoksi menisi...

 

hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, olisi tuo edellinen pitänyt arvata, mutta jotenkin ei se PW-5 tullut mieleen... Mutta koska PIK-20:n ensilennon 40-vuotisjuhliin on vielä enemmän kuin vuosi aikaa, täytyy vastata, että GPS täyttää 30 vuotta 2008.

 

-Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, olisi tuo edellinen pitänyt arvata, mutta jotenkin ei se PW-5 tullut mieleen... Mutta koska PIK-20:n ensilennon 40-vuotisjuhliin on vielä enemmän kuin vuosi aikaa, täytyy vastata, että GPS täyttää 30 vuotta 2008.

 

-Tuomas

 

No kuten arvelinkin, aika pika pikaa vastaus tuli. Hyvä niin, pääsen latautumaan huomiseen kisaan... ;)

 

Tuomas on hyvä...

 

hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, lennätys venähti Räyskälässä hiukan ennakoitua pidemmäksi, niin saadaan tämä kysymys lähtemään vasta nyt.

 

Jatkamme matemaattisia arvoituksia ja formaatin olen varastanut sopivasti Hannulta.

 

n+1 26

n+229

n+336

n+424

n+536

n+642

n+745

n+950

 

Vastaus on n ja lisäpisteitä saa jos osaa kertoa sille vastaavat arvot.

 

-Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipäs osunut Osmon veikkaus oikeaan. Koitetaan laittaa yksi lisäsarake taulukkoon, jos vaikka siitä olisi apua:

 

m mph

n+126210

n+229237

n+336280

n+424227

n+536315

n+642406

n+745596

n+828570

n+950610

 

Ja ajassa mennään keskimäärin enemmän taaksepäin mitä Osmo veikkasi.

 

-TNT-

 

Edit: ei veikkauksia? Katsotaan jos nuo yksiköt auttaisivat asiaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jahas ei veikkauksia edes nyt viikonloppuna... Pistetääs lisävinkkejä, jos vaikka saataisiin edes arvauksia tähän ketjuun!

 

m mph t

n+1262108,4

n+22923712,7

n+33628033,1

n+4242279,1

n+53631548,5

n+64240665

n+745596161

n+82857049,9

n+950610263

 

Ja kyseessä on kaupallinen tuote.

 

-TNT-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, Kimmo tiesi oikein.  :thmbup: Kyseessä tosiaan DC-sarja, joka alkoi prototyyppiasteelle jääneestä DC-1:ä. Koska nuo MTOWit ja huippunopeudet vaihtelee mallista riippuen, laitetaan vielä esille mallisarja:

 

DC-2

DC-3 (malleja ei eroteltu)

DC-4-1009 (matkustajaversio)

DC-5

DC-6B

DC-7

DC-8-63CF

DC-9-30

DC-10-30ER

 

Kesken sarjan tapahtui muuten jännä nimeämiskäytännön muutos, nimittäin sekä DC-2 ja DC-3 että DC-6 ja DC-7 olisi myöhempinä aikoina varmasti nimetty DC-1:n ja vastaavasti DC-4:n alatyypeiksi. Osaako joku kertoa syytä tälläiseen? Aiempaan käytäntöönhän osaksi palattiin sitten taas MD:n aikana (MD-80 ja MD-90 -sarjat).

 

Kimmo on hyvä ja kysyy!

 

-Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kesken sarjan tapahtui muuten jännä nimeämiskäytännön muutos, nimittäin sekä DC-2 ja DC-3 että DC-6 ja DC-7 olisi myöhempinä aikoina varmasti nimetty DC-1:n ja vastaavasti DC-4:n alatyypeiksi. Osaako joku kertoa syytä tälläiseen? Aiempaan käytäntöönhän osaksi palattiin sitten taas MD:n aikana (MD-80 ja MD-90 -sarjat).

 

-Tuomas

 

MD-80-sarjan tekeminen DC-9 -sarjan alatyyppinä yksinkertaisti tyyppihyväksyntäprosessia. Jopa B717-200 on saman tyyppitodistuksen laajennuksen alla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitää keksiä jotain kiperää kunhan ehtii. Keksimistä haittaa hetken kestävä koneeton kausi, Acer lähti takuukorjaukseen :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa tulla Kimmolta jotain tosi kiperää kun on jo reilut kaksi viikkoa valmistellut kysymystä! ;D Vai olisiko ACERin hetkinen venähtänyt !?

 

Kohta tarvitaan stunttikysyjää etteivät vierotusoireet pääse kovin pahoiksi.

 

Blue skies !

 

Rodney 8) (EFHN)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään