Kirjoitettu Toukokuu 14, 2008 Auuuuts, mitä tulikaan tehdyksi Lähden huomennavarhain työmatkalle Saksaan, joten nyt tars kehittää kysymys, johon löytyy vastaus päivässä. Olishan se noloa hidastaa kehitystä. Kysymys tulee, kunhan palaan kokouksesta (mikä täten kärsimättömyyden vähentämiseksi ennakkotietona juhlallisesti luvaten julkituotakoon) -tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik... NoNIIN! Mikä lentokone? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2008 Mikä lentokone? Mikähän logiikka noissa GR- ja B-alkuisissa tyyppimerkinnöissä briteillä on oikein ollut? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2008 Boeing B-17 Flying Fortress Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2008 Mikähän logiikka noissa GR- ja B-alkuisissa tyyppimerkinnöissä briteillä on oikein ollut? GR = Ground, Reconnaisance B = Bomber F = Fighter S = Strike P = Photo T = Training TT= Target Towing jne jne jne esim. Harrier GR.1 oli rynnäkkökone jolla voi myös tiedustella Sea Harrier FRS.1 oli hävittäjä, jolla voi myös tiedustella ja rynnäköidä Perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2008 Kiitos selvennyksestä, oma kysymykseni oli tarkoitettu lisävihjeeksi Tuo manuskahan on selvästi GR.IIA, GR.II tai III, BII tai BIII-konetyypin manuaali. Edit: siis tämä: http://www.lindbergh-aviation.de/WebLindbergh/Buecher/Nr.6284.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2008 Whew, kiitän (extrakiitos lisävihjeen antajalle)! Nyt voin huoleti siirtyä pakkaamaan Perttu loihe ensimmäisenä lausumaan kaivatun nimen, joten ole hyvä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2008 Mitä, mikä, missä, milloin? [ attachment removed / expired ] Vihjeet: - kuva otettu Suomessa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 15, 2008 Kyllä tuo kylki ja avoinna olevat ohjaamojen sivuluukut näyttävät olevan SZ:sta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 15, 2008 Kyllä tuo kylki ja avoinna olevat ohjaamojen sivuluukut näyttävät olevan SZ:sta. Stigu oikein, utin männyt väärin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 15, 2008 Asiasta mitään tietämättä ??? ???40- tai 50 luvun Stigu männikössä. Maalaus sopii molempiin. Kauhavalla koneita tuhottiin urakkaperusteella." Annetaan poikien lentää". Taitaa olla kyllä muualta, koska tapaus on tuntematon- itselle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2008 Mitä, mikä, missä, milloin? Vihjeet: - kuva otettu Suomessa Sakannut metsään, SZ-29, Alavudella, 4.12.1954. Vai sakkasiko itse arvaus metsään? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2008 Kyllä Alavudella oli lunta maassa jo joulukuussa 1954. Kone näyttää mäntyjen rungoissa olevista hankausjäljistä päätellen tulleen melko pystysuoraan alas - todennäköisesti kierteessä. Olisiko kysymyksessä SZ-34, joka elokuussa v. 1958 tuli kierteessä maahan Kauhavalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2008 Moi, tuli tuossa sellanen kysymys mieleen, kun tuossa tänään tuola Kontiorannan suunnalla oleskelin, niin huomasin että OH-U530 rekkarillinen Savage Cruiser vesitaso oli rannassa parkissa, kelle lie kapistus kuuluu nykyisin. Kun tuosta krannan suunnalta paljon porukkaa tunnen, mutta en kyllä keltään ole kuullut että olisi vesitason hankkinut. Kontioranta siis sijaitsee täällä hienossa Pohjois-Karjalassa, joensuun kupeessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2008 Tuli näköjäns uusi välikysymys, veikkaan Veikko Hiltusta, eli tämä osio ei ole kysymyspuolta vaan tietokilpailu, katseleppa tuota ketjun alkua iin löydät perusteet. Maliniemen Mikko taas varmaan tietää vastauksen tuolla kulmilla liikkuviin koneisiin,(ja moneen muhun). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2008 Taitaa olla se tapaus, jolloin Kekka-Matin oppilas tuli stigulla maihin asti, kierteessä. Poika oli sairaalaassa ja isukki sanoi; "pitäähän urheilijapojan yksi syöksykierre kestää". Arvatkaa mitä harjoittelimme. Olin Kekka-Matin seuraava oppilas. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 17, 2008 Taitaa olla se tapaus, jolloin Kekka-Matin oppilas tuli stigulla maihin asti, kierteessä. Poika oli sairaalaassa ja isukki sanoi; "pitäähän urheilijapojan yksi syöksykierre kestää". Arvatkaa mitä harjoittelimme. Olin Kekka-Matin seuraava oppilas. Suomessa siis ollaan, mutta toistaiseksi kaikki veikkaukset menneet kuvan mukaisesti metsään. - vihjeet siis: Suomessa, Stigu, ja lisänä vielä että -60 luvulla ollaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 18, 2008 - lisävihje: kone on siviilirekkarissa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 18, 2008 - lisävihje: kone on siviilirekkarissa Terve! Onkos Suomen siviilirekkarissa? Eikös Petri Kivimäellä ole ihka oma Stigu? Vastausta en kyllä tiedä.... terv. risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Suomessa siis ollaan, mutta toistaiseksi kaikki veikkaukset menneet kuvan mukaisesti metsään. - vihjeet siis: Suomessa, Stigu, ja lisänä vielä että -60 luvulla ollaan. Kun ollaankin siviilirekisterissä ja 60-luvulla, jää 3 mahdollisuutta, joten täytyy veikata tuon yhden kuvassa näkyvän lehtipuun taimen perusteella edelleen syksyistä vuodenaikaa OH-SZP, 1. marraskuuta 1964, Luonetjärvi (lentoonlähdössä metsään). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Kun ollaankin siviilirekisterissä ja 60-luvulla, jää 3 mahdollisuutta, joten täytyy veikata tuon yhden kuvassa näkyvän lehtipuun taimen perusteella edelleen syksyistä vuodenaikaa OH-SZP, 1. marraskuuta 1964, Luonetjärvi (lentoonlähdössä metsään). ei ollut se Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 OH-SZG (ex- SZ-32), 4.7.1962, Naarajärvi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 OH-SZG (ex- SZ-32), 4.7.1962, Naarajärvi? OIKEIN! ja mielenkiintoista on se että mitä itse olen asiaa tutkinut niin OH-SZG kone meni Paanasen Penan nousuyrityksessä tuolloin romuksi ja poistettiin. Sitten löytyy tieto että OH-SZB (ex- SZ-11) "romutettiin" mutta rakennettiin uusiksi ja 1983 rekisteröitiin rekkarille OH-SZG. Eli ilmeisesti sekä SZ-11 että SZ-32 ovat kantaneet rekkaria OH-SZG? Jos jollakkin on tarkempaa infoa näistä Stigun rekkareista niin kiinnostaa kyllä! Ja kuva oli isäni valokuva-albumista. Hän lensi pursikoneita Naarajärvellä tuolloin. Toisena hinauskoneena oli heillä OH-SZD. Ilkka ole hyvä, sinun vuoro. Perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 OIKEIN! ja mielenkiintoista on se että mitä itse olen asiaa tutkinut niin OH-SZG kone meni Paanasen Penan nousuyrityksessä tuolloin romuksi ja poistettiin. Sitten löytyy tieto että OH-SZB (ex- SZ-11) "romutettiin" mutta rakennettiin uusiksi ja 1983 rekisteröitiin rekkarille OH-SZG. Eli ilmeisesti sekä SZ-11 että SZ-32 ovat kantaneet rekkaria OH-SZG? Jos jollakkin on tarkempaa infoa näistä Stigun rekkareista niin kiinnostaa kyllä! Ja kuva oli isäni valokuva-albumista. Hän lensi pursikoneita Naarajärvellä tuolloin. Toisena hinauskoneena oli heillä OH-SZD. Ilkka ole hyvä, sinun vuoro. Perttu Mitä, mikä, missä, milloin? « Lähetetty käyttäjälle: Perttu Karivalo : 17.05.08, 17:05 » -------------------------------------------------------------------------------- Mitä, mikä, missä, milloin ja (kuka)? TERVEHDYS ! Katselin tuota kuvaa (zuumailin) ja silmiini osui aivan kuvan KESKELLÄ, takimmaisen männyn ja koneen välissä hahmo (kasvot). Näenköhän oikei vai onko vain valoa ja varjoja ? Jos on henkilö, kysymykseen voisi vielä lisätä...."Kuka". Itse kysymysketjuun en viitsi kommentoida, kun tapaus on minulle tuntematon. T: Risto Harmillista Perttu, ettet vaivautunut vastaamaan yksityisviestiini. Vaan, Eipähän tuo niin salaistata ollut, etteikö sistä voisi muillekkin "vuotaa"... T: toistamiseen : Risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2008 Sitten löytyy tieto että OH-SZB (ex- SZ-11) "romutettiin" mutta rakennettiin uusiksi ja 1983 rekisteröitiin rekkarille OH-SZG. Eli ilmeisesti sekä SZ-11 että SZ-32 ovat kantaneet rekkaria OH-SZG? Jos jollakkin on tarkempaa infoa näistä Stigun rekkareista niin kiinnostaa kyllä! Perttu Ei minulla sen kumempaa tietoa ole, kuin että tuo ylläoleva pitää paikkansa. Syy uuteen SZG-tunnukseen lienee se, että SZB:n osti ja korjautti herra nimeltä Jan Gube (etunimi?), ja kai halusi vain G:n tunnukseen. IH:n ryhti oli tuolloin (1983) jo niin huono, että suostuivat moiseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla