Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2008 Eli mikä yhdistää K.J. Temmeksen ja kruununprinssi Kustaa Aadolfin? Kyseessä ei ole 1947 sattunut lento-onnettomuus, jossa jälkimmäinen kuoli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2008 Eli mikä yhdistää K.J. Temmeksen ja kruununprinssi Kustaa Aadolfin? Kyseessä ei ole 1947 sattunut lento-onnettomuus, jossa jälkimmäinen kuoli. Tyhmä minä etsien yhteyksiä Samuli Haapasaloon Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2008 Ilkka hyvä... K.J. Temmes oli IlmailuHALLITUKSEN pääjohtaja.... ja ensimmäinen IlmailuLAITOKSEN pääjohtaja oli Mikko Talvitie Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2008 Ilkka hyvä... K.J. Temmes oli IlmailuHALLITUKSEN pääjohtaja.... ja ensimmäinen IlmailuLAITOKSEN pääjohtaja oli Mikko Talvitie Markku No,eihän tässä menny kun yöunet ja hiukset Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2008 Pahoittelen pientä harhaanjohtavuutta kysymyksen asettelussa, mutta onphan kysymyksen pähkäilijöillä ollut jotakin tekemistä näin loma-aikana (repiä vaikka niitä hiuksia päästä)... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2008 Kesäloma täälläkin jatkuu, mutta annetaan lisävihjeitä. Kysymykseen ei enää pitäisi olla mitään älytöntä haudattuna, vaan kyse on ihan herrojen tapaamisesta ja siihen liittyvästä suuremmasta kokonaisuudesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2008 Lieköhän tavanneet Eskilstunassa 1940 ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2008 Lieköhän tavanneet Eskilstunassa 1940 ??? Niinpä... kerro lisää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2008 Kymmenen Suomalaista oli siellä ohjaajakursseilla talvella 1940. Enempää en tiedä. Edit Siis K J Temmes oli yksi näistä kymmenestä. Tietoja en löydä enempää,tämäkin tieto löytyi ryssien sivulta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2008 No tämä on ihan oikein, eli Sotaohjaajakurssi 2 / Ruotsin ryhmästä oli kyse. Temmes ja yhdeksän muuta Sotaohjaajakurssi 2:n lentäjää valittiin helmikuun alussa melkein heti koko kurssin alettua Ruotsiin Eskilstuunaan Kungliga Svenska Aeroklubbenin (KSAK) kurssille aikavälille 11.2. - 9.4.1940 (kurssi loppui kun Saksa hyökkäsi Tanskaan ja Norjaan). Kruununprinssi Gustaf Aadolf oli vastassa kurssilaisia 11.2. ja tarjosi lentoaseman ravintolassa kurssilaisille lounaan. Gustaf Aadolfhan muuten kuoli 1947 Kööpenhaminan lentokentältä lähteneen SAS DC-3:n onnettomuudessa, mikä aiheutui lukituista peräsimistä. Luulisinpa, että Olle sait tässä vähän hiuksia takaisin ja eiköhän liene syytä jatkaa ketjua normaaliin malliin, kun Markoa ei ole näkynyt kohta kuukauteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2008 Taitaa olla helppo,hyvä kun on tota hellettäkin eikä hiuksia päässä Siis mikä lentolaite? [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2008 Taitaa olla helppo,hyvä kun on tota hellettäkin eikä hiuksia päässä Siis mikä lentolaite? [ attachment removed / expired ] Saab Safir, Ex SF-? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2008 Taitaa olla helppo,hyvä kun on tota hellettäkin eikä hiuksia päässä Siis mikä lentolaite? [ attachment removed / expired ] Jotain Miles-mallia epäilisin, mutta kuva on hieman pieni ja hämärä ja opaskoirakin on muissa hommissa. Olisiko isompaa kuvaa tyrkyllä? EDIT: Tarkennetaan: Miles M.16 Mentor? http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_Mentor Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2008 Ei Ei ole vielä isompaa kuvaa,etsitään. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2008 Kone lennettiin tonttiin Skåne:ssa 1951 toimituslennolla,kunnostettiin samana vuonna. Eikä oo rangeri. Kone ollut kätkettynä n 30 vuotta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2008 Hö, eikös toi ole Bücker Bestmann Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2008 Kone rakennettiin koulutuskoneeksi,mutta ei ollut tarkoitus opettaa oppilaita lentämään sillä! Ehkä näin olikin paras tapa käyttää konetta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2008 Yksi kuva lisää. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2008 No ei tuo ole Percival Proctor? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2008 No ei tuo ole Percival Proctor? No tottahan toki. G-AKEX SE-BTR mielenkiintoinen kone ja historia. Ja niinkuin joku sanoi,vanhaan hyvään aikaan tehtiin koneet puusta. EDIT:kuvat http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=75445 [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2008 Jännä juttu, tuli heti mieleen tuosta nokkakuvasta. Seuraava kysymys tulee kunhan ehdin vähän lisää pohjatyötä tekemään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2008 No en ehtinyt tekemään pohjatyötä aikomaani kysymykseen, joten ohessa korvikekysymys, toivottavasti on helppo näin kesälomakauden loppupuolella. Mikä kone? [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2008 Jos muut ei niin heitetään joku: Сухой Су- eli Suhoin joku toteutumaton projekti... Markku löytyhänse eikä ookkaan häätäjä vaan syöksypommari : Kocherigin OPB-5 http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/opb-5.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla