Kirjoitettu Syyskuu 5, 2008 kyse ei varmaankan ollut tästäkään : http://www.aero-news.net/SpecialContent.cfm?ContentBlockID=9fdb266f-0e35-4822-a689-54a0bc394254&cat=14&pagetitle=April%201,%202005%20Special%20Edition Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2008 Mielenkiintoista, hieno innovaatio! Ei nyt ihan suora kopio, mutta sinne päin... tuon alkuperäismallia siis haetaan. Toimintaperiaate alkaa olla jo 1:1, tosin kysytty oli nelitahti... Kannattaa lukea vihjeet läpi, mm. kierrosluvusta ja ilmavoimista... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2008 Lisävihjeenä todettakoon, että kampiakselittomuuden lisäksi moottori oli kiertokangiton. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2008 Willi arvaus : Pratt & Whitney J58 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 Juhan vastaukset, varsinkin viimeisin, on teknisesti lähimpänä kysyttyä moottorityyppiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 Nyt heitettiin googlella sitä kuuluisaa vesilintua, ja alettiin kaivella kirjahyllyä... Seuraava ehdotus on Redrup Fury, jonka suunnitteli C.B Redrup 1920-luvun lopulla... Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 No nyt polttaa ajallisesti, mutta teknisesti mentiin kauemmaksi... Kysytty moottorityyppi ei menestynyt tärinän takia - siitä huolimatta että kierrosluku oli tosiaankin paljon alhaisempi muita aikalaisiaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 Taidettiin sitten laittaa siihen hassun verran niitä cylintereitä kun noin ravisteli. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 Kysytty moottorityyppi ei menestynyt tärinän takia - siitä huolimatta että kierrosluku oli tosiaankin paljon alhaisempi muita aikalaisiaan. Auta avutonta... Onko kyseessä brittimoottori? Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 Ei paljasteta vielä maata Eräs ilmavoimien komentajamme liittyy olennaisena osana tuohon meidänkin ilmavoimiemme käytössä olleeseen konetyyppiin. Edit: kursivointi lisätty Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 No, lisävihjeenä voisi sitten sekoittaa taas pakkaa, että Arnen mielenkiinnon kohde Ranger on samassa sopassa mukana Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 No, lisävihjeenä voisi sitten sekoittaa taas pakkaa, että Arnen mielenkiinnon kohde Ranger on samassa sopassa mukana Pitäisikö tämän aueta muillekin? Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 Ranger-moottoreita valmisti yksi kuuluisa tehdas (muiden lisenssivalmistajien lisäksi). Voi hyvinkin aueta... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 Kerrataan vihjeet (pävitettyjä vinkkejä): - kysytystä moottorista ei tullut yksinvaltiasta, eikä edes kuuluisaakaan, vaikka niin ajateltiin, - moottorin erinomaiseksi eduksi mainitaan rakenteen yksinkertaisuus ja osien vähyys, - moottori tuotti suurimman huipputehonsa jopa alle puolella kierrosluvulla muihin aikansa moottoreihin verrattuna, - tiettävästi moottori lensi vain kahdessa konetyypissä (eikä sitä käytetty esim. autoissa), kolmaskin konetyyppi on näköjään Googlen mielestä ollut ainakin suunnitteilla, - ilmavoimilla oli samanlainen konetyyppi, mitä kysytty moottori lennätti, eräs ilmavoimiemme komentaja liittyy tähän (Somersalo), - toinen tiedetty konetyyppi oli sanan varsinaisessa merkityksessä matkalentokone, - 1920-luvulla mennään - kampiakseliton ja kiertokangiton kone kyseessä, - nelitahti, - hylättiin tärinän takia, - Rangereiden valmistaja kuuluu tähän samaan soppaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 Ilmavoimien konetyyppi voisi siis olla Avro 504, mutta siinä on käytetty sen tuhannen erilaista moottorityyppiä ??? Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2008 Onhan se Avro 504 - kertomusten mukaan koko konetyyppi hankittiin Somersalon lentokoulutusta varten. vielä kun yhdistää tuohon sananmukaisesti sen matkalentkoneen, jota myös kysytty mottori lennätti... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2008 http://www.rexresearch.com/caminez/1caminez.htm Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2008 Tulihan se sieltä, alkoi jo olla pöytä katettu kaikenmaailman vinkeillä. Aero-lehdessä 7/1927 ylistetään artikkelissa moottori taivaisiin, melko optimistinen juttu tästä Fairchild-Caminez-moottorista. Vihjeiden ratkaisuja: - moottorin erinomaiseksi eduksi mainitaan rakenteen yksinkertaisuus ja osien vähyys: kiertokangeton, kampiakseliton, tehopainosuhde noin 1 (142 hv, koneen paino samaa luokkaa kiloina) - moottori tuotti suurimman huipputehonsa jopa alle puolella kierrosluvulla muihin aikansa moottoreihin verrattun: 90 hv @ 900 rpm, 142 hv @ 1120 rpm - tiettävästi moottori lensi vain kahdessa konetyypissä (eikä sitä käytetty esim. autoissa), kolmaskin konetyyppi on näköjään Googlen mielestä ollut ainakin suunnitteilla: Avro 504, Travel Air 8000, kolmas suunniteltu kone oli Consolidated XPT-4 - ilmavoimilla oli samanlainen konetyyppi, mitä kysytty moottori lennätti, eräs ilmavoimiemme komentaja liittyy tähän (Somersalo): Avro 504 - toinen tiedetty konetyyppi oli sanan varsinaisessa merkityksessä matkalentokone: Travel Air 8000 - Rangereiden valmistaja kuuluu tähän samaan soppaan: Fairchild Ja kaikenlaisia uusia moottorityyppejä tässä tuli itsekin opittua, aika huimia osa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2008 Tulihan se sieltä, alkoi jo olla pöytä katettu kaikenmaailman vinkeillä. Ja kaikenlaisia uusia moottorityyppejä tässä tuli itsekin opittua, aika huimia osa... Tulihan se, vaikka kuin koitti antaa muille aikalisää.... Tuota jatketaan vähän helpommalla: [ attachment removed / expired ] Eli mistäpäinmaailmaa ja mikä? Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2008 Täyttä hakuammuntaa, mutta ... 1950-luvun konehan tuo taitaa olla, joten sanotaan vaikka Zlin ja Salzburgissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2008 50-luku kyllä, muttei mainituissa valtakunnissa päinkään... Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2008 Heh Vastataan sitten täältä Brasilia ja joku kehitelmä ennen Ipanemaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2008 Brasilia on eri "lätäkön" reunalla kuin kysytty valtakunta... ja vielä: Wikipediasta ei löydy kovin paljon apua. Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2008 Brasilia on eri "lätäkön" reunalla kuin kysytty valtakunta... ja vielä: Wikipediasta ei löydy kovin paljon apua. Markku Ei ole sitten tämä? Fanaero-Chile Chincol hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla