Kirjoitettu Maaliskuu 19, 2009 Mikä tai mitä erikoista oli "Malmstenin" etunimikaiman (+-veli) kehittämässä lentokoneessa ? Risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 19, 2009 Oliskohan kyse Eugene Maslovin ACCORD-Protosta This is a multi-purpose, amphibious aircraft. Two of its most interesting features are retractable floats, and a large, rear-facing cargo door. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 19, 2009 Se mitä haetaan, on selvästi Georges levy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 19, 2009 Kyseessä 30-luku, ja (+ veljen) nimi : "Bill" Risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 19, 2009 Mites tämä kävisi ??? As early as the 1930s, visionary engineer Eugen Sanger and his wife Irene Sanger-Bredt had begun designing a winged, rocket-powered craft, at one point called an "antipodal bomber," that could take humans into space and return them to Earth. Löysin myös Eugen Čihákin Rapidin, mutta aikakausi oli väärä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Elikkä: Mikä tai mitä erikoista oli veljesten Geoge ja William , 30-luvulla "kyhäämässä" koneessa ? Risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Toimi höyrykoneen voimalla http://www.rexresearch.com/besler/beslerst.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Toimi höyrykoneen voimalla http://www.rexresearch.com/besler/beslerst.htm Juha jatkaa.... Risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Lyhyesti ja ytimekkäästi: Mitä, missä, milloin? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Annetaan nyt sitten vihjeen tapainen : liittyy Ilmavoimien historiaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Kokonsa puolesta pressujen alla voisi majailla vaikka kaksi Riponia, mutta hyvän kuvan olet onnistunut kysymykseen liittämään... Kyse taitaa kuitenkin olla vesikulkuneuvoista ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 En tiedä mitä sisällä on (haju on kylläkin). Oleellisinta on melkein, missä nuo suojat ovat ja miten kuva liittyy Ilmavoimiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Jossain päin Karjalan kannasta YH:n aikana 1939? Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Kaimalla suuntimat kunnossa, ajankohta väärä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 "Tutankhamoonit" Suomen vesilennon kehdossa 1918-1920 Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Tarkenna hieman tuota "Suomen vesilennonkehdon" sijaintia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Mielestäni se on Kasinhäntä. Pena edit, siis Karjalassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2009 Ja meillä on BINGO. Kyseessä on Sortavalan Kasinhännän lentoasema. Ennen hallien rakentamista koneet suojattiin telttakankailla. Lisää kuvia Lentoasema 1stä : http://www.sortavala.fi/index.php/Kuvagalleria%2BI/Lentoasema-1/? Pentti jatkaa ... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 22, 2009 Öh ja kiitos, tämä tuli vähän yllättäen hiihtelyn välissä. Koska kaikki lähteet ovat kotosalla, mistä voisi tarkistaa faktoja täytyy kysyä helppo. Kenelle myönnettiin (ainakin) Suomen vanha lentomerkki jalokivillä? Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 22, 2009 Öh ja kiitos, tämä tuli vähän yllättäen hiihtelyn välissä. Koska kaikki lähteet ovat kotosalla, mistä voisi tarkistaa faktoja täytyy kysyä helppo. Kenelle myönnettiin (ainakin) Suomen vanha lentomerkki jalokivillä? Pena Hermann Göring Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 22, 2009 Helppo oli, niinkuin arvelin. Aioin ensin kysyä mikä yhdistää Tiffanya ja 1000 kg:n lentopommia Markku ole hyvä. Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 22, 2009 Täydennetään nyt vielä edellistä seuraavilla tiedoilla: Vanhaa lentomerkkiä myönnettiin honoris causa 24 numeroimatonta kappaletta. Ensimmäisen numeroidun, K1 sai ltn Knut Clauson-Kaas 25.5.1926. Kaikkiaan tästä päivästä lähtien myönnettiin 309 numeroitua ja yksi numeroimaton kappale 23.1.45 mennessä, jolloin viimeisen vanhan lentomerkin (h.c.) sai vänrikki Matti Viitasalo. Se ainoa numeroimaton kappale annettiin Hermann Göringille 27.8.41. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 23, 2009 Pikemminkin tuon lentomerkin ois joutanut antaa Hermann Meyerille: "Ich will nicht Hermann Göring, sondern Hermann Meyer heißen, wenn jemals ein feindliches Flugzeug die deutschen Reichsgrenzen überfliegen würde." Mutta kysymykseen: Ilmetty DH Dragon Rapidehan se siinä... [ attachment removed / expired ] Vai onko sittenkään eli mikä ja mistä maasta? Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 23, 2009 Kyseessä on Sortavalan Kasinhännän lentoasema. Ennen hallien rakentamista koneet suojattiin telttakankailla. Lisää kuvia Lentoasema 1stä : http://www.sortavala.fi/index.php/Kuvagalleria%2BI/Lentoasema-1/? Pentin vastauksen tarkkuus riittää varmasti Kysymysketjun tarpeisiin, mutta ilmeisesti talviuniltaan heräillyt taustatoimitus lähestyi asian tiimoilta: "Kasinhännän lentoasemalle mentiin 20-luvun puolivälissä. Kuva on kesältä 1918, jolloin oltiin vielä kaupungilla Vakkolahdessa." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 23, 2009 Pentin vastauksen tarkkuus riittää varmasti Kysymysketjun tarpeisiin, mutta ilmeisesti talviuniltaan heräillyt taustatoimitus lähestyi asian tiimoilta: "Kasinhännän lentoasemalle mentiin 20-luvun puolivälissä. Kuva on kesältä 1918, jolloin oltiin vielä kaupungilla Vakkolahdessa." Kiitoksia tarkennuksesta, historiantuntemuksessani on suuria aukkoja ja tuskinpa tietokoneen ja kirjahyllyn tonkiminen olisi muuttanut asiaa. Mutu- tuntumalla arvasin Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla