Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Ei ole tietääkseni "maukuja". Lisävihjeenä numero 42 liittyy tapaukseen ja sehän tarkoittaa talvisodan ilmailuhistoriassa? Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Hmm, 66 ja luutnantti Tiainen koska tuo Tintti on varmaankin tuo sarjissankari, vielä kun talvisodankin tuohon saisi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Nyt polttaa. Sankareilla on usein apuri. Edit, luontokappaleista pitävänä ihmisenä pidän myös "kumppaneita"- sankareina (kirjoitusmuoto). Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Siis luutnantti Milou, hmm. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Juuri näin , mikäli otat huomioon kirjoitusmuodon eri kielillä. Milou taitaa olla hellittelymuoto tai jotain vastaavaa. (jäin aikoinaan saksan takia luokalle, ei kannata luottaa hirveästi kielitaitooni, arvosana heikko 5 ja sillä lukio läpi) Suluissa oleva ei liity kysymykseen, on vain toteamus. Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Minulla heikko 6 nen saksa, eikä tuokaan liity. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Opintojen äitiä, kerrataanpa: numero 66, luutnantti Milo? latinaa, numero 309 ja 42, talvisotaan liittyy, Belgia. Mikä yhdistää? Kysymysketjusta löytää, numero 309:n merkityksen. Edit:etunimi eri kirjoitusmuodolla sama kuin Suomalaisella kuuluisalla sotilaalla oli toisena nimenä. Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2009 Työreissu lähestyy huomenna. Vastaus löytyy etsimällä numero "42" liittyvää kirjallisuutta ja sieltä sivu 33 alalaita. Piti lomalla lähteä kauppaan ja hakea kaksi opusta lukemistoksi, että voisi kysyä kierosti. Rukan hanget olivat muuten jälleen mainiot ja kilometrejä tuli hiihdeltyä, en kuitenkaan keksinyt uusia eläkejärjestelyjä , enkä mennyt kihloihin 8) Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Siis luutnantti Milou, hmm. Joudun valitettavasti lähtemään työreissulle, jolla netin käyttö ei onnistu. Elikkä vastaus. Yhdistävänä tekijänä oli Suomen lentomerkki Honorus causa, numerolla 66. Merkkejä myönnettiin numeroituina 309 kappaletta. Belgialainen vapaaehtoinen, luutnantti Gustave Milo , toimi tähystäjänä talvisodassa yhdellä sotalennolla Blenheimillä lentolaivue 42:n riveissä 8.3.1940. Kohteena oli Viipurista Vilaniemen kärkeen johtava tie ja siellä olevat joukot. Koneen lentäjä oli Oskari Haahki, joka suoritti suunnistuksen ja pommittamisen sanoen tähtärilleen "Bombing is all right". Ilmavoimien arvostelu henkilöstä oli "Innostunut, mutta avuton" Milolle myönnettiin näistä avuista Suomen lentomerkki H.c. nro 66 ja Vr 4.. Kyseinen tieto löytyy Hämäläisen mainiosta kirjasta "Kolmen sodan pommittajat". Kyllä Arne pääsee tällä vastauksellaan jatkamaan. Pena Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Hups anteeks, oli tuttuja(ei vieraita) kylässä ja piti näitä viihdyttää, oli jo eilisiltana ongelmia, juttele nyt flunssaoireista, moottorisahasta ja tuttavien avioongelmista yrittäen samalla keskittyä kysymysketjuun. Jos näin päätit, pistän koht puolin pienen nopean, tuo Ruka muuten vaarallinen siihen kiintyy. Ois tavattu kun olisit aiemmin tuosta kertonu, Ukkoherrantiellä olen tavannu yöpyä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Noniin kuka ilmoitti ja kenelle että Aero o/y on yksityinen lentoyhtiö ja senpä takia ei määrättyjä reittejä saa lentää? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 Samainen kysyi, eikö hallituksella ole omia lentokoneita, liittyy Malmiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 Olisikohan gaspadin Zdahanov tokaissut jotain tuollaista Malmilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 No niin Juha, sanoja löytyi, tokaisi tuon kuitenkin keskikaupungilla kontorissaan, mutta kenelle nuo sanat osoitti? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 Näinhän tuossa kävi, kenraalieversti Z lausui näin J.K. Paasikivelle kun Paasikivi tiedusteli lupaa lentojen aloittamiseen Malmilta 1945 kun rauhansopimusta neuvoteltiin.Kova oli halu lennellä Stockholmiin Malmilta. Tästä kerrotaan ainakin Paasikiven päiväkirjamerkinnöissä tuolta vuodelta. Kumpi nyt sitten jatkaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 Kun mä "ratsastin" kaiman vastauksella, on IMHO oikeus ja kohtuus, että Juha R. kysyy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 Selvä Salomonin tuomio, näin käyköön. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 Kiitos. Jokseenkin tasan 60 vuotta sitten vuonna 1949 aloitettiin kaupallinen lentoreitti, jonka pituus oli noin 1300 merimailia. Siinä oli yksi välilasku reitin melko loppupäässä. Edestakainen lento suoritettiin kaksi kertaa viikossa. Koneena oli nelimoottorinen entinen sotakone, joka oli modifioitu luxury first class passenger-koneeksi. Operaattorin nimi oli kaksiosainen, alkukirjaimet tuntisi ekaluokkalainenkin ensimmäisen kouluviikon jälkeen ja erikoinen sikäli, että se viittasi operoinnin luonteeseen. Mitkä kaksi (kolmekin välilaskulla) kaupunkia tämä reitti yhdisti? Onkohan tämä nyt riittävän monimutkainen, ainakin yritin suojata vastauksen hakukoneelta mahdollisimman pitkään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 Uskallanko arvailla,taas.... AA ja C-54 Skymaster ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 Uskallanko arvailla,taas.... AA ja C-54 Skymaster ??? Kaupunkejahan tässä kyseltiin... Mutta tuo American Airlines on luultavasti oikein, en itse älynnyt yhtään ajatella vaikka heti tuli A ja A mieleen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 30, 2009 Kaupunkejahan tässä kyseltiin... Mutta tuo American Airlines on luultavasti oikein, en itse älynnyt yhtään ajatella vaikka heti tuli A ja A mieleen. Kyseltiin mitä kyseltiin,vastasin mitä vastasin. Taitaa olla aika mennä lepäileen...... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 31, 2009 Ekaluokan muistot kirjainten osalta hyvin mielessä, mutta Douglas ei valmistanut liikennöintiin käytettyä konetta eikä lippuja ostettu dollareilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 31, 2009 Lisää liikkuvia osia yhtälöön. Tätä reittiä operoiva yhtiö laajensi 1950-luvulla verkostoaan Caprille ja sinne mihin Keihäsen Kalevi opetti tavalliset suomalaiset lentämään 1970-luvun alkupuolella. Näihin tarvittiin lisää koneita ja niitä hankittiin käytettyinä. Konetyyppi oli edelleen samaa sukua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 31, 2009 Kysyttyjen kaupunkien väliä lentäneen koneen rautamalli on tässä. Lentoyhtiön tunnus rungossa on peitetty. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla