Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

Arne jälleen asialla. Funchal on tosin kysytty kaupunki mutta tarkkuus on tässä tapauksessa riittävä. Pari suttukuvaa plexin läpi otettuna.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja tältä näyttää silloinen "lentosatama" nykyisin.

[ attachment removed / expired ]

 

Odotellaan Arnelta jatkoa ketjulle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsos vaan, eipähän tuolloin lyöneet contactorit mitenkään päälle. Viime syksyinen käynti tuolla Funchalin historiamuseossa oli "syynä" tähän kysymykseen. Kiitos vaan Markulle sivujen esille tuomisesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, lueskelin tuossa eästä ilmailualan julkaisua, sieltä löysin kertomuksen eräästä Suomeen ostetusta lentokoneesta.

Koelentojen aikana kone oli varustettu sarjanumeroin 1001.

Mikähän kone?

Tämä lienee melko helppo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin kaikki ovat sitten jo kotona, tarjousmaksalaatikko rusinoilla syöty ja Ilkkakin näköjään hiippailee kirjahyllylle.

Eli iltavihje, Suomeen saapunut yksilö oli sitten kolmas tehtaan linjalta putkahtanut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, lueskelin tuossa eästä ilmailualan julkaisua, sieltä löysin kertomuksen eräästä Suomeen ostetusta lentokoneesta.

Koelentojen aikana kone oli varustettu sarjanumeroin 1001.

Mikähän kone?

Tämä lienee melko helppo.

 

Ulkomuistista heittäisin että OH-MVE.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomenta

Jounin ulkomuisti on loistava, tästähän Koolhoven FK-49 on kyse.Koelennot suoritettiin Hollannin sotilastunnuksin ja sarjanumeroin 1001.Kone oli ongelmallinen, Hirth moottorit eivät toimineet ja muitakin ongelmia ilmeni.

Kone poistettiin rekisteristä 1948 17 tuntia 55 minuuttia käytettynä ja romutettiin.Hollanti, Turkki, Suomi ja Romania omistivat kaikki yhden kappaleen.

Eino Ritaranta mainitsee jutussaan Ilmailu n:o 8 vuodelta 1962,"joten lienee ollut huolia muuallakin".Mainittakoon että Turkin versiossa oli Ranger moottorit. ;D

Jouni jatkaa tästä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jounin ulkomuisti on loistava

 

Kiitos. Ehkä se on, mutta siihen tarttuu vain tällaisia asioita, eikä mitään hyödyllistä.

 

Mitä yhteistä on konetyypeillä

- Udet U12

- Heinkel 70

- Arado 196

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei oikeaa vastausta. Lisätään vihjeitä:

 

Mitä yhteistä on konetyypeillä

- Udet U12

- Heinkel 70

- Arado 196

- Supermarine Spitfire

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vieläkään.

 

Mitä yhteistä on konetyypeillä:

- Udet U12

- Heinkel 70

- Arado 196

- Supermarine Spitfire

- Mil Mi-1

Viimeisen vihjeen perusteella tuli jonkinlainen mielleyhtymä peesata Arnea, ja vastata :

Ripaska, eiku... Polska  ;D

 

Fisto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vieläkään.

 

Mitä yhteistä on konetyypeillä:

- Udet U12

- Heinkel 70

- Arado 196

- Supermarine Spitfire

- Mil Mi-1

- Savoia-Marchetti SM73

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisin edelleenkin siipimuodossa kiinni. :-[

Mites tuo Mi-1 sopii siipimuotoon ??? ???

 

Korjataan senverran tuota omaa vastausta, että ko. koneissa käytettiin muitakin kuin alkuperäisiä moottoreita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kun tossa heliskupperissa on ne läpättävät laitteet katolla ja niissäkin on aina jonniinmoinen profiili jota tarkoitin tuolla siipimuodolla, en tietty väitä että olisin oikeassa silti. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vieläkään.

 

Mitä yhteistä on konetyypeillä:

- Udet U12

- Heinkel 70

- Arado 196

- Supermarine Spitfire

- Mil Mi-1

- Savoia-Marchetti SM73

 

Niitten valmistus on lopetettu. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei...

 

Mitä yhteistä on konetyypeillä:

- Udet U12

- Heinkel 70

- Arado 196

- Supermarine Spitfire

- Mil Mi-1

- Savoia-Marchetti SM73

- Boeing 747

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään