Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2009 Tietämättömän arvaus,taas. Ne kaikki on tehty alumiinipellistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2009 Nyt menee ihan "heinähatusta" tarjotuksi , mutta lentäneet ensilentonsa samana päivänä (siis päivä ja kuukausi) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2009 Ei... Mitä yhteistä on konetyypeillä: - Udet U12 - Heinkel 70 - Arado 196 - Supermarine Spitfire - Mil Mi-1 - Savoia-Marchetti SM73 - Boeing 747 - Lockheed Constellation - Boeing 707 - Cessna 150 - deHavilland Chipmunk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Totanoin NACA 230-sarjan profiili... Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Tintti Oho! Näin vähillä ja hankalilla vihjeillä? Mistäs keksit yhteyden? Udetistako? Tuomas jatkaa. Tässä lista täydennettynä: - Udet U12 - Heinkel 70 - Arado 196 - Supermarine Spitfire - Mil Mi-1 - Savoia-Marchetti SM73 - Boeing 747 - Lockheed Constellation - Boeing 707 - Cessna 150 - De Havilland Canada DHC 1 Chipmunk - De Havilland Puss Moth - Hawker Hart - Wibault 283T - Farman Goliath - Northrop Delta /Junkers W 34 - Rochbach RoV Rocco / Lioré et Olivier LeO 242 - Percival P44 Prentice - Dewoitine D21 - Howard DGA 5 - Avro 631 Cadet - De Havilland Tiger Moth - Potez 62 - Dewoitine 332 Emeraude - Stinson R3 - Heinkel 118 - Lioré et Olivier LeO H 242-1 - Bellanca 31-42 Pacemaker - Short Sunderland - Hiller UH-4 - Westland Lysander - A4 - Convair 240 - Bell 47 A - Beechcraft Bonanza A 35 - Mosquito - Fairchild 24 - Curtiss SC1 Seahawk - "Carreidas 160" - Grumman Albatross http://membres.lycos.fr/wings2/aerotintin.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Aloin järjestelmällisesti alusta googlettamaan ja kun huomasin, että kolmesta ensimmäisestä kahteen hakuun oli tullut kuvia Tintinstä...sen jälkeen vähän varmistus- googlauksia. Koitan iltaan mennessä keksiä jotain kysyttävää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Noniin, otetaan nopea kysmys, kun olen lähdössä huomenna Lappiin ja en ole varma onko mahdollisuuksia netin käyttöön. Eli yksinkertaisuudessaan missä mennään... Huomatkaa tyylikäs pölkkylattia ja muistaakseni saksalaisia laatutyöstökoneita. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Kuvat hieman huonoja, kun tilanne kuvaukseen tuli ja meni nopeasti, ainoastaan kännykkä mukana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Suomenlinnassa ollut lentokonetehdas. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Eikös tuo Suomenlinnan tehdas valmistanut mm. Hansat? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Suomenlinnassa ollut lentokonetehdas. Joo sehän se, viime kesänä pikaisesti ABB:n kesätyöntekijöille järjestetyssä tilaisuudessa käväisin alueella ja kyllä Hansat on kasattu siellä. Heikki jatkakoon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Edelliseen vielä. Suomenlinnan tehdas liittyy minuunkin väärän koivun kautta siten että isäni firma, Sten Oy Ab, myi sinne sorvin. En ole täällä mitään kysynytkään mutta nyt. Mistä koneesta tiedot: Valmistettu v. 1941-1943 4kpl Kärkiväli 20,3m Tyhjäpaino 250 kg, lentopaino 330 kg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Kappas, naapuri kun kysyy, niin onhan se yritettävä. Näillä spekseillä kysytty kone on ilman muuta Horten IV. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Joo sehän se, viime kesänä pikaisesti ABB:n kesätyöntekijöille järjestetyssä tilaisuudessa käväisin alueella ja kyllä Hansat on kasattu siellä. Hienoa! Sen lisäksi, että kesähessuille tarjoiltiin ilmaista viinaa, heille myös esiteltiin arvokkaita ilmailuhistorillisia kohteita! Kyllä tuollainen kiertokäynti kelpaisi vakituisessakin työsuhteessa olevalle, mutta meihin ei kannata panostaa... Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2009 Kappas, naapuri kun kysyy, niin onhan se yritettävä. Näillä spekseillä kysytty kone on ilman muuta Horten IV. Just näin. Horten IV. Ilkka kysyy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2009 Tuolla kärkivälillä, painolla ja valmistusajalla sai aika hyvät lähtökohdat... Otetaas tämmöinen: Milloin ja millä konetyypillä suoritettiin ilmavoimiemme (todennäköisesti*) ensimmäiset syöksypommituskokeilut kovilla pommeilla? * vanhin lähteissä mainittu voittaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2009 Pitäskö taas ruveta penkoon kirjoitettua sanaa :'( Otetaan hatusta: Bristol Bulldog ja 1938 Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2009 Aikaisemmin... Niinpä onkin: SIL 2/2005 kertoo, että jo 1935 kiellettiin syöksypommitus BU-kalustolla... Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2009 Varpaseen Mäntyharjun rintamalla -18 / Nieuport 10 Risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2009 Lieneekö tuossa ensimmäisessä kahinassa vielä syöksypommitettu sanan varsinaisessa merkityksessä, taitaa mennä nyt myöhäisempään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2009 Lieneekö tuossa ensimmäisessä kahinassa vielä syöksypommitettu sanan varsinaisessa merkityksessä, taitaa mennä nyt myöhäisempään... Joo ja kun ensimmäinen syöksypommittaja oli Fokker C.X ja varsinainen syöksyjarruilla varustettu PE-2.. mutta Ilkan takaa-ajama ilmailutapahtuma sijoittunee vuoden 1929 jälkeen jolloin Jenkit väsäs tämän: http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_o2c.php Pohditaan mikä tyyppi ois 30-luvun vaihteessa kestänyt moisen leikin.... Arvataan kun ei tiietä/muisteta: Gloster Gamecock ja vaikka 1933 Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2009 Kysytyssä tapauksessa käytettiin Stokes-merkkisiä räjähteitä. Syöksykulmakin mainitaan jopa 40 asteeksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla