Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 A variant FARMAN NC 223.4 Jules Verne was the first Allied bomber to raid Berlin, on the night of 7 June 1940. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Oikein. Tässä siviiliversio FARMAN 224; Laittaako Kempas uuden vai vastataanko vanhaan kysymykseesi ensin ? Anna vinkki ! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Laitetaan Arnea odotellessa myös tällainen kuvavälipala: [ attachment removed / expired ] Ketkä, missä ja kuinka kovaa? jk Kuinka kovaa sai jo vastauksen - 0km/h, koska rahoitus keskeytettiin ennen ensilentoa. Tavoite oli kuitenkin hurja, jopa 2500 km/h. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Lippisch P.13B The American documents contain clear information about airborne trials: "...Professor Lippisch designed an aircraft resembling a bird's wing with ramjet propulsion. The prototype had to be modified continuously. The flying wing was to have a basic speed of 2500 km/hr....to enable the aircraft to reach an adequate speed necessary to start the ramjet, solid propellant rockets were used....the speed was realized by the use of ATO rockets, the airflow heating the coal for more thrust. The hot gases flowed out through the narrow nozzles at the trailing edge. This solution enabled the thrust to be maintained for 45 minutes. In the final months of the war the propulsion effectiveness was doubled by injection of liquid fuel above the coal....." The last sentence means that the aircraft flew. The Lippisch P-13B was described in detail by the American analysts. Their drawings show little difference to the trapezoid version, also illustrated. Since the report mentioned at least two similar versions, it can be assumed that the differences are minor. Lippisch P13A; Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Nyt vastauksessa oli jo hieman yritystä. Sodan jälkeen yhdysvaltoihin päätyi myös dr.Lippisch. Hänen suunnittelujälkensä näkyi seuraavina vuosina myös tuotantoon päätyneissä koneissa. DR. Lippisch kehitti Saksassa tuulitunneli- ja liitokoneproton asteelle jääneestä P.13a koneesta Convair XF-92 koekoneen ja sen perusteella F-102 Convair Delta Dagger ja F-106 Delta Dart hävittäjät. F-102 oli palveluskäytössä vuoteen 1976, jonka jälkeen osa koneista muutettiin radio-ohjattaviksi maalikoneiksi. Kysymyksessä oleva kuvan laite ei kuitenkaan ole ehdotettu Lippisch P.13B. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Sodan jälkeen yhdysvaltoihin päätyi myös dr.Lippisch. Onko siis suunnittelija yksi näistä ? http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/en/List_of_German_rocket_scientists_in_the_United_States Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Tarkoittaako Jarmo Miele-Schriever Habermol porukan Vril projektia? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Netti on ihmeellinen. Voimakas ensivaikutelma saattaa pettää. Kuvan kone on siis oikea "lentävä lautanen" mutta sen oikea kansallisuustunnus on peittynyt myöhemmin Photoshopin avustamana rakennusmaan vihollisen tunnuksella Lista saksalaisista tiedemiehistä on mielenkiintoinen ja ansaitsee tarkempaa tutkimusta. Kuvan koneen suunnittelija ei kuitenkaan sukutaustansa takia listalta löydy. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Tyhmä minä, Avro tuo on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Netti on ihmeellinen. Voimakas ensivaikutelma saattaa pettää. Aivan tuo nazipuolueen tunnus oli aivan liian feikki...eli siis kyseessä oli feikkaus eli hämäys. Project Y http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/Project_Y_mockup_colour.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Jep, AVRO VTO (Vertical take off). Koneen kuva tuli vastaan sen edellisen "lautasen" yhteydessä. Briteillä oli kova tarkoitus saada aikaan pystysuoraan nouseva hävittäjä kylman sodan takia. He pelkäsivät että maan lentokentät saatetaan tuhota atomi-iskuilla. John Frost -niminen tutkija luonnosteli useita mahdollisia versioita tuollaiseksi hävittäjäksi. Niiden ohjainjärjestelmäksi oli ajateltu rektiopyörää (käytössä esimerkiksi Hubble avaruusteleskoopin ohjauksessa). Koneiden yhtenä erikoisominaisuutena oli pieni tutkapinta-ala ja heikko lämpöjälki, koska suihkusuuttimet oli hajautettu pitkin lautasen pintaa ja reunoja. Kokeilut loppuivat pikkuhiljaa 1950-luvun loppuun mennessä. Tutkimustulokset julistettiin salaisiksi neljäksikymmeneksi vuodeksi. AVRO Canada yhtiöllä oli muitakin kiistanalaisia projekteja kuten AVRO Arrow. Pahoittelut pikku koristelusta . Kokeilin tuota hienovaraisemmin jo edellisessä lautasessa, mutta silloin vaikutus jäi olemattomaksi. jk ... niin Arnenhan se vuoro tietty oli! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Mistä tuo erikoinen kuvakulma tuli project Y:hyn ?? http://www.laesieworks.com/ifo/lib/WW2discs.html Näkyy tuollainen AVRO myös tuolla saksalaisten lähteissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Joopa, ei pitäis kiinnittää huomiota joihinkin sivuseikkoihin kuten helposti vaihdettaviin tunnuksiin. Hävittäjää etsitään, siinä oli yksi moottori vaikka tavallaan kaksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Oli nopea, siis Fisher-75 V-3420 koneella joka tehtiin kahdesta V-1710, vastasuuntaan pyörivät rupelit ja kaikki.Jukka sitten jatkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Joo kiitos on nuo potkurihäätäjät aika hyvin opiskeltuna. Mikä on pienin teho ( siis moottorin koko hevosvoimina mitattuna ) jolla on maasta noustu ( ilman katapulttia tai ritsaa tms. ) suljetulla ohjaamolla varustetulla moottorilentokoneella ( oikea leko jossa siis siivet ja runko ja vakaajat ). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Joo kiitos on nuo potkurihäätäjät aika hyvin opiskeltuna. Mikä on pienin teho ( siis moottorin koko hevosvoimina mitattuna ) jolla on maasta noustu ( ilman katapulttia tai ritsaa tms. ) suljetulla ohjaamolla varustetulla moottorilentokoneella ( oikea leko jossa siis siivet ja runko ja vakaajat ). kannatan tämmösiä googlettajan painajaisia... tietäjiä esiin... -timppa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Joo kiitos on nuo potkurihäätäjät aika hyvin opiskeltuna. Mikä on pienin teho ( siis moottorin koko hevosvoimina mitattuna ) jolla on maasta noustu ( ilman katapulttia tai ritsaa tms. ) suljetulla ohjaamolla varustetulla moottorilentokoneella ( oikea leko jossa siis siivet ja runko ja vakaajat ). Stits SA-1A Junior 1948 ; 36hp Aeronca, http://www.aerospaceweb.org/question/design/size/stits-junior.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Posadas 7hp "such efficiency that more horsepower is unnecessary" Oikea lentsikka: Quickie 22hp Onan jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2010 Mitään dokumenttia tai kuvaa ei ole Posadas koneesta, joten sitä ei voida hyväksyä. Sen suuruusluokka alkaa olla oikealla hehtaarilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2010 Gossamer Condor Moottoritehosta ei ole mitään indikaatiota; http://en.wikipedia.org/wiki/Gossamer_Condor Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2010 A follow-up to the Albatross was the solar-powered Gossamer Penguin in 1980... The Penguin was a three-quarters scale version of the Gossamer Albatross II, and had a 71' wingspan and a weight, without pilot, of 68 lbs.[1] The powerplant was an AstroFlight Astro-40 electric motor, driven by a 541 watt solar panel consisting of 3920 solar cells. The official pilot for the project was Janice Brown, a charter pilot with commercial, instrument, and glider ratings who weighed slightly less than 100 lbs. She flew the Penguin approximately 40 times before a 1.95 mile public demonstration at NASA's Dryden Flight Research Center on August 7, 1980. The Penguin was fragile and not very airworthy, but led to a better aircraft Solar Challenger with a total output power of 2,600 watts, ... The Solar Challenger was capable of reaching an altitude of 12,000 feet (3,700 m). On July 7, 1981 the aircraft, piloted by Steve Ptacek, accomplished the 262 kilometer (163 mile) flight from Paris to Manston in the UK jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2010 A follow-up to the Albatross was the solar-powered Gossamer Penguin in 1980... The Penguin was a three-quarters scale version of the Gossamer Albatross II, and had a 71' wingspan and a weight, without pilot, of 68 lbs.[1] The powerplant was an AstroFlight Astro-40 electric motor, driven by a 541 watt solar panel consisting of 3920 solar cells. The official pilot for the project was Janice Brown, a charter pilot with commercial, instrument, and glider ratings who weighed slightly less than 100 lbs. She flew the Penguin approximately 40 times before a 1.95 mile public demonstration at NASA's Dryden Flight Research Center on August 7, 1980. The Penguin was fragile and not very airworthy, but led to a better aircraft Solar Challenger with a total output power of 2,600 watts, ... The Solar Challenger was capable of reaching an altitude of 12,000 feet (3,700 m). On July 7, 1981 the aircraft, piloted by Steve Ptacek, accomplished the 262 kilometer (163 mile) flight from Paris to Manston in the UK jk Penguin oli; http://www.dfrc.nasa.gov/gallery/photo/Albatross/Small/ECN-13413.jpg tällainen...ei juurikaan mikään lentokone vaan lentolaite, jota täytyy avustaa lentoon lähdössä. Sitä en hyväksy tässä tapauksessa oikeaksi vastaukseksi. Mikä on vastauksesi ? Kysymykseni asettelussa tarkoitin nimenomaan itsenäisesti operoitavaa lentokonetta, en laitetta jota pidetään startissa siivistä kiinni ( 2 ukkoahan antaa jo hevosvoiman tehoa ja jykevämmän telineen tekeminen vaatii taas 2-3 heppaa lisätehoa koska paino lisääntyy ). PS: 746 wattia on yksi hevosvoima. http://www.onlineconversion.com/forum/forum_1028626736.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla