Kirjoitettu Marraskuu 30, 2010 Täytyy olla oikein ylpeä ketjulaisten laaja-alaisuudesta. Oikea vastaus on todellakin juuri tänä iltana Sibelius-viulukilpailun finaalissa soittanut Petteri Iivonen. Hän harrastaa taitopurjelentoa ja on Urheilutaitolentäjät ry:n jäsen. Petteri Iivonen on viimeksikuluneen viikon aikana ollut prominentisti esillä niin lehdistössä, televisiossa kuin radiossakin. Markku jatkaa. OJ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2010 Meni vähän myöhään mutta pankaa mietintä(yö)myssyyn: Mikäs oli ensimmäinen nelimoottorinen kokometalli-liikennekone. Tehtiin tosin vain prototyyppi... Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2010 Sikorsky, Ilja Muromets, 1913 Ainakin siinä oli ensimmäisenä vessa ja sahkövalo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2010 Staaken E-4/20 Huomenta...ja bingo Hyvin on Juha kirjansa lukenut: "Legendaariset lentokoneet" opus kertoilee 1920 ensilentonsa tehnyt edistyksellinen kokometallikone joutui Liittoutuneiden valvontakomission hampaisiin ja määrättiin romutettavaksi koska sitä sen mielestä voitaisiin käyttää rauhansopimuksen vastasesti sotakoneena. http://en.wikipedia.org/wiki/Staaken_E-4/20 Markku Juhan vuoro p.s. Ilja Muromets oli kyllä ensimmäinen nelimoottorinen muttei kokometallinen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2010 Kokeillaanpa kuva-arvoitusta : [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2010 Ei tämä nyt ihan noin helppo ollut Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2010 Praga E-51 Näinhän se on. Ei noita vaihtoehtoja liiemmälti taida olla. Koneesta on aika vähän faktaa saatavilla, se oli suunniteltu tiedustelu/"kevyeksi" pommikoneeksi. Prototyyppi lensi 1938 ja koneen vaiheet katoavat Tsekkoslavakian miehityksen myötä 1939. Tässä hieman veratilua Fokker G1 n kanssa : http://airmuseum.aspdotnet.sk/porovnanie_praga_fokker_e.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2010 Näillä sivustoilla jonkunverran lisätietoa: http://www.samoloty.ow.pl/str084.htm http://www.airwar.ru/enc/spyww2/e51.html Markku p.s. onneksi kuukkeli "osaa" nykyisin kieliä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2010 Mä en osaa käyttää kuukkelia...etsin juurikin tuolta Tsekeistä ja Puolasta tuota laitetta, mutta ei. G.I on siis tavallaan sen kopio !? Nopeusero selittyy sisäänvedettävillä landareilla Fokkerin eduksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2010 G.I on siis tavallaan sen kopio !? Nopeusero selittyy sisäänvedettävillä landareilla Fokkerin eduksi. Kuka nyt kopioi ketä: Fokker G-1:n staattinen malli esiteltiin Pariisin ilmailunäyttelyssä marraskuussa 1936 ja proto lensi maaliskuussa 1937. Praga E-51:n proto lensi toukokuuta 1938. Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2010 Kuka nyt kopioi ketä: Fokker G-1:n staattinen malli esiteltiin Pariisin ilmailunäyttelyssä marraskuussa 1936 ja proto lensi maaliskuussa 1937. Praga E-51:n proto lensi toukokuuta 1938. Markku Nyt pragaa muistisi; http://airmuseum.aspdotnet.sk/porovnanie_praga_fokker_e.html Praga lensi jo 1936 ! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2010 Ei muisti vaan noiden ylläolevien puolalais- ja venäläisivujen yhteneväinen väite asiasta: Suunnittelu aloitettu 1936 ja ensilento oli 26 toukokuu 1938. Tsekinkielinen wigi on samaa mieltä: http://cs.wikipedia.org/wiki/Praga_E-51 Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2010 Jatketaan välillä "pultinkantakysymyksellä", mikä kone [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2010 No onk se sit pykälää vähempi F-14 Ei itänaapurilla kuitenkaan noin monimutkaista ilmanottoa ole Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2010 Eipä ole sekään, jälkimmäistä kommenttia en kommentoi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2010 Taitaa siellä sittenkin olla hienostuneempaa suunnittelia rööreissä, vielä kerran kokeilen: Tu-22M3 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2010 Taitaa siellä sittenkin olla hienostuneempaa suunnittelia rööreissä, vielä kerran kokeilen: Tu-22M3 Ei osunut vieläkään, tutki rauhassa, en ehdi hetkeen vastailemaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2010 Ei jaksa eikä ehi enempää. Joku Muu saa jatkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 3, 2010 Kokeillaan ny vielä kuiteski, MiG-25 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla