Kirjoitettu Helmikuu 10, 2011 Olisko Caudron Pelican? On se ! ja Ruotsin rekisterissä [ attachment removed ] Akseli keksii seuraavan. Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2011 Luovutan vuoron seuraavalle halukkaalle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2011 Milloin tehtiin ensimmäinen kansainvälinen lento Suomeen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2011 6. maaliskuuta 1918. Thulin prasol siirtolento Ruotsista Suomeen. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 noin 19.10.1893 S.A. Andrée Tukholmasta Korppooseen (Ledet ei ihan tainnut päästä puoli vuosisataa aiemmin Pietarista autonomisen Suomen puolelle). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 noin 19.10.1893 S.A. Andrée Tukholmasta Korppooseen (Ledet ei ihan tainnut päästä puoli vuosisataa aiemmin Pietarista autonomisen Suomen puolelle). Ilkalle pisteet! Andrée lähti Tukholmasta 19.10.193 Svea-pallollaan kohti Suomea ja päätyi parin vaiherikkaan matkapäivän jälkeen tosiaan Korppoon eteläpuolella olevalle Brunnskärin saariryhmän alueelle. Raahauduttuaan pimeässä useampienkin kallioluotojen yli matka tyssäsi lopulta matalalle pikkusaarelle, jota sittemmin on kutsuttukin Andreskäriksi. Olen kuitenkin kuullut huhuja, että uusimmissä merikartoissa saaren nimi olisi Äskören. Pitääpä tarkistaa tänään venenäyttelyssä ja kysyä kartantekijöiltä, mistä moinen muutos. Selkeä tappio suomalaisen ilmailuhistorian tallentamiselle! Kalliosaarella on myös kansainvälisen ilmailun alkamisesta muistuttava laatta: http://picasaweb.google.com/vaasakk/Huvudutflykt2008PRetkiFotonAvMatsC#5227676348547787090 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 ...matalalle pikkusaarelle, jota sittemmin on kutsuttukin Andreskäriksi. Olen kuitenkin kuullut huhuja, että uusimmissä merikartoissa saaren nimi olisi Äskören. Pitääpä tarkistaa tänään venenäyttelyssä ja kysyä kartantekijöiltä, mistä moinen muutos. Selkeä tappio suomalaisen ilmailuhistorian tallentamiselle! Ei ole pelkkää huhua. Linkki Karttapaikkaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 Noniin, karjalanpaisti on uunissa ja aikaa tehdä kysymys. Mikäs oli joosef? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 Noniin, karjalanpaisti on uunissa ja aikaa tehdä kysymys. Mikäs oli joosef? Kuinkas kauan tuota alustusta haudutat (sähkö, vaiko oikein leivin sellaisessa) , riittääkö 3-tuntia . joosef isolla J:llä, vai pienellä j:llä. Kuhlmeyhyn ei varmaankaan liity tuo kysymyksesi mitenkään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 Jos katsoisi noin 2,5 h jälkeen onko missä kypsyydessä, kun on kiertoilmavekotin. Joskus on mennyt 3,5 tuntiakin. Ja joosef on pienellä j:llä, kuten kirjoitin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 Annappa olla niitten lihojen rauhassa vaan tuon reilu 3 tuntia.Joosefit mahtoi olla lentoja itäänpäin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 Annappa olla niitten lihojen rauhassa vaan tuon reilu 3 tuntia.Joosefit mahtoi olla lentoja itäänpäin. Ja Frans Kalle kulkuneuvona Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 Tuohon kun vielä liittää muistaakseni Vantaalla asuvan joka vietti 2010 aviollista merkkipäivää ja varsin arvokasta sellaista.Silloin on vastaus tiedossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 Eipä ole vielä missään tapauksessa mureaa, mutta vesikielistä porukkaa on jo kyselemässä olisiko ruoka jo valmista. Mutta kysymykseen liittyen, arvasin että tietäjiä löytyy ja perjantai-iltana on ketjulla lukijoita. Lentotehtävän nimeksi joosef tuli foxtrot-iskelmästä "Oi Joosef", jossa laulettiin "Oi Joosef, Joosef, muistatko, kun kuljit maan halki etelästä pohjoiseen..." ja "Oi Joosef, Joosef, palannut et koskaan...". Tuota Tiedustelolentolaivue 16:n henkilöstö kuunteli gramofonit puhki FK-koneiden ollessa lennolla. Tunnettiin myös yölento nimellä yöjoosef... Tämän saa luettua mm. Kemppaisen FK-lentue -kirjasta. Ja Arnekos se esittää seuraavan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 Joopa, Kullervo Kemppinen tuosta kirjassaan kertoo, vietti tosiaan vaimonsa kera tuollaista hääpäivää en nyt muista oliko timantti vai mikä lienee monen vuoden kuluttua. Ja kysymykseen, miten liitetään ilmailuun kuubalaiset sikarit ,vuoden auto ja haen tässä erästä määrättyä lentokonetta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2011 "..., palannut et koskaan...". Ja tuostahan meidän laulava basisti hjumoorismiähenä käänsi fraasin nurin päin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2011 Jatketaanpa, eli ei ollut vuoden auto 2000 luvulla vaan 1900 luvulla ja ranskan sekä Gibraltarin tähän voi liittää.Lisätäänpä vielä että kolmanneksi yleisin alkuaine tähän voidaan kahdellakin tavoin yhdistää.Nyt painun pihalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2011 Sain luvan tulla pirtin puolelle, eli tuo auto ja ranska on Peugeot.Nyt meni helpoksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2011 Tervetuloa takaisin! Automerkki on Ranskalaista aatelia, mutta lentokoneesta ei ole hajuakaan Olisko Peutium Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2011 Hiano auto, afrikan puolella käyttävät vielä täysillä.Nyt kun auto selvisi ja alkuaine ei liene vaikea, siinähän tuo koneyksilö on.Kahdella moottorilla vielä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2011 Eikös se alkuaine ole litium...? Nyt ei kyllä hissi nouse vintille asti... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2011 Soita Koneelle, eikö kolmas ole alumeetti, siitä tavarasta se konekkin tehtiin, liittyy muutoinkin tuohon yksilöön.Ja tosiaan Kone tai joku muu hoitaa hissit ylös.Jollei alumeetti ole kolmas lienee kuitenkin yleisin, lähes.On tuolloin minut harhaanjohdettu jollain tunnilla.Siis jottei kukaan jäisi harhojeni valtaan, alumiini kuuluu kolmanteen pääryhmään, on kolmanneksi yleisin alkuaine ja vielä yleisin metalli maankuoressa. Nyt sitten aamuvihje, eli 1969 vuoden auto. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2011 1973 Mercedes 450 1972 Audi 80 1971 Fiat 127 1970 Citroen GS 1969 Fiat 128 1968 Peugeot 504 1967 NSU Ro80 1966 Fiat 124 Tekniikan Maailman mukaan vuoden 1969 auto oli Fiat 128 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla