Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Fougia lensi vuosien varrella useampi kymmen ja Potez oli valmistaja ainakin osalle ? Sippo Noista kahdesta fapriikista kun valitsette sen jonka tuotokset on siis 50-luvusta lähtien Suomen ilmatilassa lennelleet ja kaivakaa vastaus tuolta mun vastaksen toisesta sivustosta..... Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 "French transport glider is the Fouga CM 100 built in the late 40' , motorised as CM 101" http://www.aviafrance.com/constructeur.php?ID_CONSTRUCTEUR=536 Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Fouga_CM.101 "The Fouga CM.10 http://www.aviafrance.com/fouga-cm-10-aviation-france-9241.htm was an assault glider designed for the French Army shortly after World War II, capable of carrying 35 troops. It was a high-wing cantilever monoplane of conventional configuration with fixed tricycle undercarriage. Two examples were built for evaluation, but no purchase order ensued. Undaunted, Fouga adapted the design as an airliner, adding two SNECMA 12S piston engines. A single prototype of this powered version, designated CM.100 (registration F-WFAV) http://www.aviafrance.com/fouga-cm-100-aviation-france-2148.htm the prototype was first flown on 19 January 1949, but no order resulted for this aircraft either. It was later tested with Turboméca Piméné turbojets mounted on the wingtips as the CM.101R. http://www.aviafrance.com/fouga-cm-101r-aviation-france-9667.htm" jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Tuolla se oli määriteltynä CM.100, ilmeisesti väärin, http://www.aviastar.org/air/france/index.php, joten Jarmo jatkakoon minun puolesta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Ei, kyllä se on sun vuoro. Valokuvassa lukee CM 100. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Undaunted, Fouga adapted the design as an airliner, adding two SNECMA 12S piston engines. A single prototype of this powered version, designated CM.100 (registration F-WFAV) the prototype was first flown on 19 January 1949, Kuvan kone taitaa olla juuri tuo F-WFAV Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Kuvien ja tekstien mukaan näyttäisi että CM. 100 ja CM. 101 ovat sama kone (sama rekisteri) mutta 101 on moottorimodifikaation jälkeinen numero. CM. 10 on alkuperäinen liitokone ilman moottoreita. Nuo modifikaatiot onvat varmaan tehty tuohon CM. 10 koneeseen sellaisenaan. Castel-Mauboussin CM-10 http://www.j2mcl-planeurs.net/dbj2mcl/planeurs-machines/planeur-fiche_0.php/?code=359 jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2011 Fouga viritteli liitokoneesta tyypin C.M 100 [ attachment removed / expired ] kuten kyljessä lukee Jatkakoon kuka kerkiää. Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2011 Jatkakoon kuka kerkiää. Markku Ketjun kuolemaa halveksuen... Kenen työjuhta kyseessä [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2011 James Bond Hyvä arvaus , mutta ei. Kuitenkin lähes yhtä fiktiivisen henkilön lentineestä kyse . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2011 Austin Powers? Eikös Austin olekkin lähes todellinen . Tämä kysymäni on "Viherlaakson" KUNKKU Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2011 Postimies Pate ,,,, [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2011 Minkä koneen etuosa ? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 21, 2011 Herätys [ attachment removed / expired ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 21, 2011 Hieman väärä alue täällä on tietokilpailut menossa ... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2011 Pikemminkin, nettipokeri on menossa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2011 Tuotanoin, onko minulta jotain jäännyt väliin tässä ketjussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2011 Tuotanoin, onko minulta jotain jäännyt väliin tässä ketjussa. eipä kai, mun kysymykseni on tuolla edellisellä sivulla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2011 Joo sen ymmärsin täysin, tämä jatkojuttu hukkaantu jotenkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2011 Minä, tuota vain yritin herätellä tätä säijettä henkiin. Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2011 Minä, tuota vain yritin herätellä tätä säijettä henkiin. Markku Ihan oikein teit Markku Tuo kone vaan on aika uskomaton viritys Lieneekö joku proto?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2011 Juu ei nuita isoina sarjoina ole tehty, katellu tässä muutama sataa kuva eikä osu kohilleen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla