Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

Kuka oli Amanda Kurki Koiviston seurakunnasta ja miten hän liittyy sotilasilmailuumme?

 

Koiviston seurakunnan pastorilla oli lippuset ja lappuset sekaisin, kun vahingossa kuulutti hävittäjä-ässä Olavi Puron (HäLLv24) ja kyseisen vainajan. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koiviston seurakunnan pastorilla oli lippuset ja lappuset sekaisin, kun vahingossa kuulutti hävittäjä-ässä Olavi Puron (HäLLv24) ja kyseisen vainajan. 

 

Oikein. Jukka jatkakoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näköjään Disney hahmojen mukaan on nimetty liuta WW-2 lentokoneita. Onko kyseessä uudempi F-22 konsepti, Samu Sirkka?

 

Tommi on jäljillä, mutta tarkempaa selitystä odottelen ... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tommi on jäljillä, mutta tarkempaa selitystä odottelen ... ;)

Monimoottorikonsepti, jossa oli apumoottorit pystysuunnassa lentoonlähtöä ja laskeutumista varten.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Molemmat hyviä ehdotuksia, mutta ei sitä mitä haetaan ... De Gaulle liittyy tähän välillisesti. Kerrataan vielä nuo muutkin vihjeet : toinen maailmansota ja haavi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko C- 54- E-20-DO Skymaster. 

"9148 (c/n 27374/DO320) to French AF in Jul 1945 as personal aircraft of General Charles de Gaulle, call sign F-RAMA.  Used tail number of 49148 as serial. Transferred to Aeronavale Jan 1960, call sign F-RAFA.  Crashed on Mount Kokoreta shortly after takeoff from Nomea-La Tontouta, Tahita Jan 21, 1982.  All 7 crew killed."

 

Kuukkeloitu täältä: http://www.pacificwrecks.com/aircraft/c-54/44-9148.html 

 

Omaa tietoa aiheesta ei ole, eikä muuta yhteyttä kysymyksen Samuliin, ehkä setä Samuli lentokoneen silloisena lahjoittajana oli toinen vihje?

 

Pena

 

Edit: Kerrotaan että, pitäisi olla viimeisin 8:n ilmavoimien vaurioitunut lentokone toisessa kapinassa. Korjattiin ja luovutettiin sitten heinäkuussa 45 De Gaullen käyttöön.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juhalla taitaa olla muita puuhia. Tehdäänpä pikakysymys ketjun nostamiseksi. Miksi korpraalin kolmannen Condor FW- 200 tunnus vasemmalta Suomessa ja Pultavassa otetuissa valokuvissa 4.6.1942 on KF-IX, eikä oikea KE-IX. Samoin kuin marskin vastavierailulla 26.6.2942? 

Pena

 

Edit:

[ attachment removed / expired ]

Tässä vielä Marskin kone Malmilla arkistostani 26.6.1942. Kuvalaatu on valitettavasti luokatonta, sivuston rajoitusten ja oman osaamattomuuden takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovin on hiljaista, joten vastataan itse. Koneen matkustamon lämmityslaitteen tms. pakoputki on vasemmalla puolella konetta. Pakokaasut nokeavat runkoa, ja siinä olevia merkintöjä.

 

[ attachment removed / expired ]

Marskin palatessa vastavierailulta 26.7.1942, pakoputki näkyy hyvin ja myös rungon suttuinen alue.

Pena

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ketjua ei ole jatkettu aikaan joten heitetäämpä tähän tällainen jotenkin ilmailuun liittyvä kysymys ;)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Mikä maa, mikä valuutta - ei kun siis ilmailuvoorumilla ollaan niin mikä lentokenttä?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään