Kirjoitettu Tammikuu 22, 2006 Viekkaudella ja vääryydellä hankittu vuoro, odotin vain tuosta nimestä seuraavaa keskustelua. No nyt kun on lonkalta heittäen pistettävä: mikä on Suomen rakentamattomin konetyyppi? (Ts. konetyyppi, jolle on haettu eniten rakennuslupia, niiden kuitenkaan valmistumatta - ainakaan toistaiseksi.) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 22, 2006 No nyt kun on lonkalta heittäen pistettävä: mikä on Suomen rakentamattomin konetyyppi? (Ts. konetyyppi, jolle on haettu eniten rakennuslupia, niiden kuitenkaan valmistumatta - ainakaan toistaiseksi.) Tarjoan PIK-26 Minisytkyä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 Viekkaudella ja vääryydellä hankittu vuoro, odotin vain tuosta nimestä seuraavaa keskustelua. No nyt kun on lonkalta heittäen pistettävä: mikä on Suomen rakentamattomin konetyyppi? (Ts. konetyyppi, jolle on haettu eniten rakennuslupia, niiden kuitenkaan valmistumatta - ainakaan toistaiseksi.) Ööö..silkkana arvauksena tarjoaisin RANS S-4 Coyotea - ihan vaan sen takia, että niitä oli tosi paljon experimental-rakennusluvissa... Tosin, tuo kysymys vaikutti hiukan tulkinnavaraiselta: tarkoititko Jouni sellaista tyyppiä joita ei ole ollenkaan vielä valmistunut, mutta joihin on haettu rakennuslupia, vai vain tällä hetkellä eniten työn alla olevia? hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 No nyt kun on lonkalta heittäen pistettävä: mikä on Suomen rakentamattomin konetyyppi? (Ts. konetyyppi, jolle on haettu eniten rakennuslupia, niiden kuitenkaan valmistumatta - ainakaan toistaiseksi.) Tietty kun haulikolla ampuu, niin väkisinkin joku hauli osuu, mutta heitetään nyt vielä toinen tyyppi eli KR-2, jossa vaikuttaisi tuo valmistumisprosentti ainakin olevan huomattavasti pienempi kuin Coyotessa. Nyt lupaan pitää arvailutauon, kunnes näihin tulee pukit hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 Moottori-Lerche? ??? Ääh. Ymmärsin kysymyksen väärin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 Tietty kun haulikolla ampuu, niin väkisinkin joku hauli osuu, mutta heitetään nyt vielä toinen tyyppi eli KR-2, jossa vaikuttaisi tuo valmistumisprosentti ainakin olevan huomattavasti pienempi kuin Coyotessa. Nyt lupaan pitää arvailutauon, kunnes näihin tulee pukit hannu No kyllä se sieltä tuli. KR-2. Annetaan Hannun jatkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 No kyllä se sieltä tuli. KR-2. Annetaan Hannun jatkaa. Otetaan ihan helppo: mitä yhteistä on Neil Armstrongilla, Jack Cannonilla ja Suomen ilmailulla? hannu EDIT: Typo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 Close, mutta ei oikein Cannon EI mahdu PIKiin... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 Mahtuu muuten, -76 MM-kisoissa ko. kaveri otti kylmät tyypit PIKistä, kuva löytyy ilmailusta btw: etunimi taisi olla Frank (ja tiukkaahan sen mahtumisen kanssa varmaan oli) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 Itse asiassa kyseessä lienee tätä Cannonia esittänyt näyttelijä, jonka nimi muistaakseni oli William Conrad. Olin paikalla, kun hänet kenkälusikan kanssa ängettiin kaksikymppiseen Räyskälässä vuonna -76. Mahtui ohjaamoon, mutta ei tainnut olla laskuvarjoa mukana ja tuskin olisi pystynyt tekemään ohjaamossa mitään hyödyllistä, kuten esim ohjaamaan konetta. Vastauksesta kysymykseen ei ole aavistustakaan. Edit: Pannaanpa tähän pieni varaus, kun tapahtumasta on jo melkein 30 vuotta. Muistaakseni homma meni noin, mutta voihan se olla, että mies luovutti viime hetkellä pelätessään, ettei ehkä pääse enää masiinasta ulos. En ollut ihan eturivin paikalla performanssia seuraamassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 Itse asiassa kyseessä lienee tätä Cannonia esittänyt näyttelijä, jonka nimi muistaakseni oli William Conrad. Olin paikalla, kun hänet kenkälusikan kanssa ängettiin kaksikymppiseen Räyskälässä vuonna -76. Mahtui ohjaamoon, mutta ei tainnut olla laskuvarjoa mukana ja tuskin olisi pystynyt tekemään ohjaamossa mitään hyödyllistä, kuten esim ohjaamaan konetta. Vastauksesta kysymykseen ei ole aavistustakaan. No, sitten missasin sen, itse olin paikalla kun väitti ei-mahtuvansa, ehkä sitten myöhemmin muutti mielensä. Lähellä pyöritään, mutta vielä ei ole ehkä ihan sitä 100% oikeaa vastausta noista osista ole tullut. Tosin on nyt luokkaa 1+1=2 hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 Mahtuu muuten, -76 MM-kisoissa ko. kaveri otti kylmät tyypit PIKistä, kuva löytyy ilmailusta btw: etunimi taisi olla Frank (ja tiukkaahan sen mahtumisen kanssa varmaan oli) Jups... tuli ajatus/kirjoitusvirhe. tuon nimen suhteen hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 Lähellä pyöritään, mutta vielä ei ole ehkä ihan sitä 100% oikeaa vastausta noista osista ole tullut. Tosin on nyt luokkaa 1+1=2 No arvataanpas että Armstrong ja Conrad olivat molemmat Räyskälässä 1976 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2006 No arvataanpas että Armstrong ja Conrad olivat molemmat Räyskälässä 1976 We have the winner here It's your turn... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2006 Toivottavasti tämä ei ole ihan vanha ja tuttu kysymys. Ensimmäiset elokuvat lentomatkustajien viihdykkeeksi - millä yhtiöllä ja minä vuonna? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2006 1921 Aeromarine Airways Oho, ei ollut se jota ajattelin - no mikäs siinä, mutta joudut esittämään viitteen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2006 Oho, ei ollut se jota ajattelin - no mikäs siinä, mutta joudut esittämään viitteen Tää tul kuuklettamalla: http://www.waea.org/ife.htm 1921 - First Inflight Movie - Aeromarine Airways showed HOWDY CHICAGO to its passengers as the amphibian airplane flew around Chicago. Tai jos meinasit säännöllisessä reittiliikenteessä, niin TWA 1961 (sama lähde) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2006 Tää tul kuuklettamalla: http://www.waea.org/ife.htm 1921 - First Inflight Movie - Aeromarine Airways showed HOWDY CHICAGO to its passengers as the amphibian airplane flew around Chicago. Tai jos meinasit säännöllisessä reittiliikenteessä, niin TWA 1961 (sama lähde) Kah, ilmeisesti siellä rapakon takana on keritty ensin. Hyväksytään... pakkohan sen on olla totta kun se internetissä sanotaan Oman lähteen mukaan (Aviation : The Early Years, the Hulton Getty Picture Collection) se olisi ollut Luft Hansa (oikeastaan varmaankin sen edeltäjä Deutscher Aero Lloyd) huhtikuussa 1924. Siellä oli matkustamon takaosasta otettu kuvakin matkustajista töllistämässä valkokangasta. Filmit olivat, kuinkas muuten, mykkiä yksikelaisia lyhäreitä...eipä äänellä olisi paljon virkaa ollutkaan, kun ei sitä olisi suhinan ja moottorimelun yli kuullut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2006 Kyllä minä ennemmin painettuun sanaan uskon kuin InterNettiin. Mutta kysyn nyt sitten kuitenkin (vastaus löytyy PainetustaSanasta). Koska Finnaviation aloitti aikataulunmukaisen reittiliikenteen? Mikä oli reitti ja konetyyppi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2006 Kyllä minä ennemmin painettuun sanaan uskon kuin InterNettiin. Mutta kysyn nyt sitten kuitenkin (vastaus löytyy PainetustaSanasta). Koska Finnaviation aloitti aikataulunmukaisen reittiliikenteen? Mikä oli reitti ja konetyyppi? Koska painettua sanaa ei nyt ole lähellä, niin heitän arvauksen, että vuosi oli 1979 ja kone Embraer EMB-110 Bandeirante. Reitistä ja päivämäärästä ei ole tietoa... Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2006 Koska painettua sanaa ei nyt ole lähellä, niin heitän arvauksen, että vuosi oli 1979 ja kone Embraer EMB-110 Bandeirante. Reitistä ja päivämäärästä ei ole tietoa... Jukka Eipä minullakaan ole käsillä kirjaa, mutta muistaakseni reittiliikenne aloitettiin Cessna 404:llä merenkurkussa, eli Vaasa-Sundsvall, vuosi taitaa olla tuo 1979, tai sitten yhtiön nimi ei vielä ollut Finnaviation. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2006 Veikataan nyt vielä, että ensimmäinen reitti olisi ollut Oulu-Luleå, 15.6.79 ja konetyyppi Cessna 404. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2006 Villiweikkaus; Seinäjoki-H:ki C-404 vuas ol noin -79 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla