Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Oliskohan McCreadyn määrittelyä varten. Vaikka Ventuksen tabliska. No nyt kyllä liippaa läheltä. Itse asiassa osuu. Kone on vielä väärä, mutta olkoon se sivuseikka ja annetaan vuoro Jounille. Edit: Itse asiassa voisin antaa vähän vihjettä koneen suhteen: Se on ihan mukava kapistus lentää, vaikka siivissä onkin reikiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Laitetaas vielä parempi kuva Mc Cready polaareista: [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Edit: Itse asiassa voisin antaa vähän vihjettä koneen suhteen: Se on ihan mukava kapistus lentää, vaikka siivissä onkin reikiä. ..DG-300, OH-707? Pete Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 No nyt kyllä liippaa läheltä. Itse asiassa osuu. Kone on vielä väärä, mutta olkoon se sivuseikka ja annetaan vuoro Jounille. Edit: Itse asiassa voisin antaa vähän vihjettä koneen suhteen: Se on ihan mukava kapistus lentää, vaikka siivissä onkin reikiä. Itse olen lentänyt kahdella reikäsiivellä ja mukavia olivat molemmat. AS-W20BL (OH-760) ja DG-300 (OH-664). Vaan lueskelinpa tuossa viimeksi Günther Rallin muistelmia ja välistä tutkailin siinä sivussa Koala-kustannuksen julkaisemaa Mike Spickin Luftwaffen hävittäjä-ässät -kirjaa. Jäin tutkimaan kirjan kansilehteä ja miettimään keitäs siinä kansikuvassa onkaan. Eikä teidänkään ole syytä päästä yhtään sen helpommalla. Koska skannerini oli nyt jostakin syystä yhteistyökyvytön, jouduin kaivamaan kuvat muualta. Kansilehdellä on siis 7 ohjaajaa, jotka on tunnistettava. Linkin kuvassa näkyvät hahmot 4.-6., mutta laitetaan ne tähän uudestaan. Edit: linkki korjattu. Kuva 1. [ attachment removed ] Kuva 2. [ attachment removed ] Kuva 3. [ attachment removed ] Kuva 4... jaa... käyttäkääpä sittenkin kirjan kansikuvaa, se on sen verran hyvä Kuva 5. [ attachment removed ] Kuva 6. (todella vaikea) [ attachment removed ] Kuva 7. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Haloo! Tunti mennyt, eikä edes helppoa yritetty :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Älä Jouni Hermostu! Otetaan helpot pois päältä. Kakkonen on Werner Mölders, Kuutonen Adolf Galland ja viimeinen Hans-Joachim Marseille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Ja ykkönen voisi olla Johannes Steinhof Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Ja ykkönen voisi olla Johannes Steinhof No hyvä. En hermostunut, vaan lähinnä huolestunut. Onneks Lateen saattoi luottaa. Helpot olivat oikein, mutta tuota ensimmäistä voisi hakea hieman "lähempää". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 ...ykkönen Herr Oberst Kurt Kuhlmey? Pete Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Ettei olis sittenkin Erich Hatmann tuo ykkönen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 1.EDIT: Taitaakin olla Heinz Knoke 2.Wilhelm Balthar 3. Erich Hartman 4.Kuka noiststa? 5.Nowotny 6.Adolf Gallad 7.Tämä se Kuhlmey Nyt ainakin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 4.Kuka noiststa? Vasemmalta oikealle: 4. siellä alareunassa, sitten 5. keskellä ja 6. eli Galland nyt pitää tunnistaa molemmista kuvista. On löytynyt lisää yksi oikea nimi, mutta ei oikealle paikalle. Ja vihje "lähempää" on kyllä tajuttu, mutta ei vielä osuttu oikeaan henkilöön. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 ..DG-300, OH-707? Pete No juuri tuota haettiin. Sulla oli kotikenttäetu. Kysymysvuoro olikin jo Jounilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Vasemmalta oikealle: 4. siellä alareunassa, sitten 5. keskellä ja 6. eli Galland nyt pitää tunnistaa molemmista kuvista. On löytynyt lisää yksi oikea nimi, mutta ei oikealle paikalle. Ja vihje "lähempää" on kyllä tajuttu, mutta ei vielä osuttu oikeaan henkilöön. Sorry, en lukenut kysymystä tarpeeksi tarkkaan, Nelonen, joka on kirjan kansikuvassa on Erich Hartmann ja kolmonen on Edmund "Paule" Rossmann. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Ja vihje "lähempää" on kyllä tajuttu, mutta ei vielä osuttu oikeaan henkilöön. Itseasiassa, kun vähän muistelin niin jopa kaksi näistä herroista löytyy "lähempää". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Sorry, en lukenut kysymystä tarpeeksi tarkkaan, Nelonen, joka on kirjan kansikuvassa on Erich Hartmann ja kolmonen on Edmund "Paule" Rossmann. Hmmm... melko vaikuttavaa. Vanha jojo-Smestari taitaa myös tämän lajin. Taitaa kysymysvuoro siirtyä Latelle, mutta ensin ne kaksi puuttuvaa. Edellä annettu vihje. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Kirjan kannessa (siis tämän viimeisimmän painoksen, huom.) istuu keskellä Theodor Weissenberger Mersu Bf 109 F-4:n päällä kevättalvella 1943 jossain Pohjois-Suomessa. Saavutti 208 ilmavoittoa, suurimman osan JG 5 "Eismeerissa". Eli pilotti numero 5 ja kaivattu "lähempänä" eli Suomessa ollut herra. EDIT: Mulla on kirjan painos vuodelta 1999, ja siinä kannessa on Georg-Peter Eder, 78 ilmavoittoa, joista 36 oli nelimoottorisia pommikoneita. Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2006 Kirjan kannessa (siis tämän viimeisimmän painoksen, huom.) istuu keskellä Theodor Weissenberger Mersu Bf 109 F-4:n päällä kevättalvella 1943 jossain Pohjois-Suomessa. Saavutti 208 ilmavoittoa, suurimman osan JG 5 "Eismeerissa". Eli pilotti numero 5 ja kaivattu "lähempänä" eli Suomessa ollut herra. No kun Weissenberger on tunnistettu jää jäljelle herra nro 1. Ja viitaten vinkkiini yllä hänen keksimiseensä (vaikka ilman kuvaa) ei pitäisi olla vaikeaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2006 No eihän tämä näin vaikea pitäisi olla. Laitetaan herrasta nro 1 toinen paljon tutumpi kuva. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2006 Tämä herra nro 1 on Erich Rudorffer, II/JG 54:n komentaja, 222 ilmavoittoa. Suomalaisella Vapaudenristillä palkittu, Suomen lentomerkkikin löytyy plakkarista. Oli Jabo-porukkansa kanssa osana osasto Kuhlmeytä kesällä -44. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2006 Tämä herra nro 1 on Erich Rudorffer, II/JG 54:n komentaja, 222 ilmavoittoa. Suomalaisella Vapaudenristillä palkittu, Suomen lentomerkkikin löytyy plakkarista. Oli Jabo-porukkansa kanssa osana osasto Kuhlmeytä kesällä -44. No näin on. Eli: 1. Erich Rudorffer 222 2. Werner "Vati" Mölders 115 3. Edmund "Paule" Rossmann 93 4. Erich "Bubi" Hartmann 352 5. Theodor Weissenberger 208 6. Aadolf Galland 104 7. Hans-Joachim Marseille 158 Kysymysvuoro nyt siis Latella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2006 Ihan hyvät kuvat, mutta eikös tällaiset kuva-arvoitukset ole kuuluneet aiemmin tuonne kuvapuolelle, vai? ??? Ja keskityttäisiin täällä näihin tekstikysymyksiin. Kuvapuolelle vois mielestäni laittaa oman kysymysketjun... Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2006 Tottahan tuo on, että ne kuvakyssärit kuuluvat kuvapalstalle, joten poistin ne ennen kuin kukaan ehti vastaamaan. Laitetaan ne kuvat ehkä myöhemmin tuonne kuvafoorumille. Kysytään sen sijaan seuraavaa: Missä suomalaisessa lentokoneessa oli ensimmäisenä säätutka? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2006 Tottahan tuo on, että ne kuvakyssärit kuuluvat kuvapalstalle, joten poistin ne ennen kuin kukaan ehti vastaamaan. Laitetaan ne kuvat ehkä myöhemmin tuonne kuvafoorumille. Kysytään sen sijaan seuraavaa: Missä suomalaisessa lentokoneessa oli ensimmäisenä säätutka? Kiva kun et pahastunut, laita ihmeessä tuo kuvasarja kuvapuolelle. Tuohon uuteen arvaan, että Convair CV 440 Metropolitan (se pitempinokkainen). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2006 Missä suomalaisessa lentokoneessa oli ensimmäisenä säätutka? Karhumäen Convair 440 Metropolitan OH-VKM Juha. 20sek. liian hidas... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla