Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

Oliskohan McCreadyn määrittelyä varten. Vaikka Ventuksen tabliska.

 

No nyt kyllä liippaa läheltä. Itse asiassa osuu. Kone on vielä väärä, mutta olkoon se sivuseikka ja annetaan vuoro Jounille.

 

Edit: Itse asiassa voisin antaa vähän vihjettä koneen suhteen: Se on ihan mukava kapistus lentää, vaikka siivissä onkin reikiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaas vielä parempi kuva Mc Cready polaareista:

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edit: Itse asiassa voisin antaa vähän vihjettä koneen suhteen: Se on ihan mukava kapistus lentää, vaikka siivissä onkin reikiä.

 

..DG-300, OH-707?

 

Pete

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt kyllä liippaa läheltä. Itse asiassa osuu. Kone on vielä väärä, mutta olkoon se sivuseikka ja annetaan vuoro Jounille.

 

Edit: Itse asiassa voisin antaa vähän vihjettä koneen suhteen: Se on ihan mukava kapistus lentää, vaikka siivissä onkin reikiä.

 

Itse olen lentänyt kahdella reikäsiivellä ja mukavia olivat molemmat. AS-W20BL (OH-760) ja DG-300 (OH-664).

 

Vaan lueskelinpa tuossa viimeksi Günther Rallin muistelmia ja välistä tutkailin siinä sivussa Koala-kustannuksen julkaisemaa Mike Spickin Luftwaffen hävittäjä-ässät -kirjaa. Jäin tutkimaan kirjan kansilehteä ja miettimään keitäs siinä kansikuvassa onkaan.  Eikä teidänkään ole syytä päästä yhtään sen helpommalla.

 

Koska skannerini oli nyt jostakin syystä yhteistyökyvytön, jouduin kaivamaan kuvat muualta. Kansilehdellä on siis 7 ohjaajaa, jotka on tunnistettava. Linkin kuvassa näkyvät hahmot 4.-6., mutta laitetaan ne tähän uudestaan.

 

Edit: linkki korjattu.

 

Kuva 1.

[ attachment removed ]

 

Kuva 2.

[ attachment removed ]

 

Kuva 3.

[ attachment removed ]

 

Kuva 4... jaa... käyttäkääpä sittenkin kirjan kansikuvaa, se on sen verran hyvä

 

Kuva 5.

[ attachment removed ]

 

Kuva 6. (todella vaikea)

[ attachment removed ]

 

Kuva 7.

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä Jouni Hermostu!

 

Otetaan helpot pois päältä.

 

Kakkonen on Werner Mölders, Kuutonen Adolf Galland ja viimeinen Hans-Joachim Marseille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja ykkönen voisi olla Johannes Steinhof

 

No hyvä. En hermostunut, vaan lähinnä huolestunut. Onneks Lateen saattoi luottaa. Helpot olivat oikein, mutta tuota ensimmäistä voisi hakea hieman "lähempää".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1.EDIT: Taitaakin olla Heinz Knoke

2.Wilhelm Balthar

3. Erich Hartman

4.Kuka noiststa?

5.Nowotny

6.Adolf Gallad

7.Tämä se Kuhlmey

Nyt ainakin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

4.Kuka noiststa?

 

Vasemmalta oikealle: 4. siellä alareunassa, sitten 5. keskellä ja 6. eli Galland nyt pitää tunnistaa molemmista kuvista. On löytynyt lisää yksi oikea nimi, mutta ei oikealle paikalle. Ja vihje "lähempää" on kyllä tajuttu, mutta ei vielä osuttu oikeaan henkilöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

..DG-300, OH-707?

 

Pete

No juuri tuota haettiin. Sulla oli kotikenttäetu.

Kysymysvuoro olikin jo Jounilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vasemmalta oikealle: 4. siellä alareunassa, sitten 5. keskellä ja 6. eli Galland nyt pitää tunnistaa molemmista kuvista. On löytynyt lisää yksi oikea nimi, mutta ei oikealle paikalle. Ja vihje "lähempää" on kyllä tajuttu, mutta ei vielä osuttu oikeaan henkilöön.

 

Sorry, en lukenut kysymystä tarpeeksi tarkkaan,

 

Nelonen, joka on kirjan kansikuvassa on Erich Hartmann ja kolmonen on Edmund "Paule" Rossmann.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja vihje "lähempää" on kyllä tajuttu, mutta ei vielä osuttu oikeaan henkilöön.

 

Itseasiassa, kun vähän muistelin niin jopa kaksi näistä herroista löytyy "lähempää".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sorry, en lukenut kysymystä tarpeeksi tarkkaan,

 

Nelonen, joka on kirjan kansikuvassa on Erich Hartmann ja kolmonen on Edmund "Paule" Rossmann.

 

Hmmm... melko vaikuttavaa. Vanha jojo-Smestari taitaa myös tämän lajin. Taitaa kysymysvuoro siirtyä Latelle, mutta ensin ne kaksi puuttuvaa. Edellä annettu vihje.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kirjan kannessa (siis tämän viimeisimmän painoksen, huom.) istuu keskellä Theodor Weissenberger Mersu Bf 109 F-4:n päällä kevättalvella 1943 jossain Pohjois-Suomessa. Saavutti 208 ilmavoittoa, suurimman osan JG 5 "Eismeerissa". Eli pilotti numero 5 ja kaivattu "lähempänä" eli Suomessa ollut herra.

 

EDIT: Mulla on kirjan painos vuodelta 1999, ja siinä kannessa on Georg-Peter Eder, 78 ilmavoittoa, joista 36 oli nelimoottorisia pommikoneita.

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kirjan kannessa (siis tämän viimeisimmän painoksen, huom.) istuu keskellä Theodor Weissenberger Mersu Bf 109 F-4:n päällä kevättalvella 1943 jossain Pohjois-Suomessa. Saavutti 208 ilmavoittoa, suurimman osan JG 5 "Eismeerissa". Eli pilotti numero 5 ja kaivattu "lähempänä" eli Suomessa ollut herra.

 

No kun Weissenberger on tunnistettu jää jäljelle herra nro 1. Ja viitaten vinkkiini yllä hänen keksimiseensä (vaikka ilman kuvaa) ei pitäisi olla vaikeaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eihän tämä näin vaikea pitäisi olla. Laitetaan herrasta nro 1 toinen paljon tutumpi kuva.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä herra nro 1 on Erich Rudorffer, II/JG 54:n komentaja, 222 ilmavoittoa. Suomalaisella  Vapaudenristillä palkittu, Suomen lentomerkkikin löytyy plakkarista. Oli Jabo-porukkansa kanssa osana osasto Kuhlmeytä kesällä -44.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä herra nro 1 on Erich Rudorffer, II/JG 54:n komentaja, 222 ilmavoittoa. Suomalaisella  Vapaudenristillä palkittu, Suomen lentomerkkikin löytyy plakkarista. Oli Jabo-porukkansa kanssa osana osasto Kuhlmeytä kesällä -44.

 

No näin on. Eli:

1. Erich Rudorffer 222

2. Werner "Vati" Mölders 115

3. Edmund "Paule" Rossmann 93

4. Erich "Bubi" Hartmann 352

5. Theodor Weissenberger 208

6. Aadolf Galland 104

7. Hans-Joachim Marseille 158

 

Kysymysvuoro nyt siis Latella.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvät kuvat, mutta eikös tällaiset kuva-arvoitukset ole kuuluneet aiemmin tuonne kuvapuolelle, vai? ??? Ja keskityttäisiin täällä näihin tekstikysymyksiin. Kuvapuolelle vois mielestäni laittaa oman kysymysketjun...

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tottahan tuo on, että ne kuvakyssärit kuuluvat kuvapalstalle, joten poistin ne ennen kuin kukaan ehti vastaamaan.  Laitetaan ne kuvat ehkä myöhemmin tuonne kuvafoorumille.

 

Kysytään sen sijaan seuraavaa:

 

Missä suomalaisessa lentokoneessa oli ensimmäisenä säätutka?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tottahan tuo on, että ne kuvakyssärit kuuluvat kuvapalstalle, joten poistin ne ennen kuin kukaan ehti vastaamaan.  Laitetaan ne kuvat ehkä myöhemmin tuonne kuvafoorumille.

 

Kysytään sen sijaan seuraavaa:

 

Missä suomalaisessa lentokoneessa oli ensimmäisenä säätutka?

 

Kiva kun et pahastunut, laita ihmeessä tuo kuvasarja kuvapuolelle. :) Tuohon uuteen arvaan, että Convair CV 440 Metropolitan (se pitempinokkainen).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä suomalaisessa lentokoneessa oli ensimmäisenä säätutka?

 

Karhumäen Convair 440 Metropolitan OH-VKM

Juha.

 

20sek. liian hidas... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään