Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

Ja ettei joulunpäivien jälkeinen joutokäynti veisi ketään turhuuteen, kysytään tietoja "Västeråsin suomalaisperäisestä, mutta aboriginaalista". Mistä on kyse?

Tuolla Västersåsissako oli tolpan nokassa joku Migin raato, sitäkö mahdat ajatella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolla Västersåsissako oli tolpan nokassa joku Migin raato, sitäkö mahdat ajatella.

Tää on jäänyt näkemättä kyllä,missä mahtoi olla?

Tämän olen nähnyt kyllä,J35F

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En hae tuota, tyhmyyttäni kysyn miten suomalaisuus liittyy tuohon yksilöön. Ollen aikaisempi listakin oli puutteellinen.

Luulin/luulen että liittyi,toki en ole varma joten hyvä näin. :)

Tämän puutteellisen listan poistin puutteellisuuden vuoksi....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli selvyyden vuoksi kerrataan kysymys, haetaan suomalaiskytköksellä Västeråsissa ainakin ollutta intiaania. Cherokeet on ihan hyviä arvauksia ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä pyörii mulla niin kielenpäällä, että sen ulostulon estää vain uuden kysymyksen keksimisen sietämätön vaikeus. Tekisi mieli vastata, mutta lähden asioille, jospa joku muu keksii sillä aikaa. Nimimerkillä kysytyn korvaajalla paljon ilmaillut.... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, en nyt malta olla vastaamatta, kun ei kukaan muukaan tuota keksi. Kyseessä on tietty Piper Cheyenne SE-GLB, entiseltä tunnukseltaan OH-PNS, joka aikanaan tuli Suomeen Timo Korpivaaralle uutena, ilmeisesti siksi, että Timon varsinaisesti ostaman OH-PNT:n toimitus viivästyi. PNS viipyi Suomessa vain siihen saakka kun PNT saatiin toimitetuksi. PNS myytiin Ruotsiin, ja on näköjään tätänykyä mekaanikkojen koulutusvälineenä Västeråsissa alan koulussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysytäänpäs vaikka semmoista, että koska, missä ja millä lentokoneella Suomessa kokeiltiin ensimmäisen kerran tulipalon sammuttamista ilmasta? Semmoinen disclaimeri, että en ole ihan satavarma, että tarkoittamani tapaus olisi ollut ensimmäinen, eli jos joku tietää varman vanhemman tapauksen, niin se on vain hyvä se.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Jämin tapaus ei ole minulle tuttu, mutta täsmennetään, että kysymys oli nimenomaan kokeilusta, ei tositoimista, ja vuosi oli ennen 2004:ää. Eikä paikkakaan ollut oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos järki heräis, mutta jollain lantakoneella jossain jotkut kokeili sammutusta ja arvauksena 70 luvulla.Saattoi olla aiemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kyseessä ihan oikea vesipommitus vai sammuttajien pudotus tyyliin Oulun lentävä palokunta ja OH-CGZ?

Ihan vesipommitus kyseessä, sammuttajien pudotusta ei kysytä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään