Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

Heitetään sitten että OH-VKV. Vaikkapa Sassin kentältä. 1971.

Hieno veikkaus, mutta ei siellä päinkään, ei kone, eikä paikka, eikä vuosi. Sanotaanko näin, että käytetty kone on yleensä tunnettu enempi sytytyspuolen hommista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Blenheim 1950-luvulla Tikkakoskella.

Ei Blenheim, ei Tikkakoski, eikä 50-luku, mutta nyt ollaan jo aikalailla lähempänä kuin edelliset arvaajat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei, kyllä se oli jo 1944 Dornier Do-17, paikkakunnasta ei tietoa. Sanotaan vaikka Utti tai lähiympäristö.

Edit: korjataan vuosilukua: 1947-48.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei, kyllä se oli jo 1944 Dornier Do-17, paikkakunnasta ei tietoa. Sanotaan vaikka Utti tai lähiympäristö.

Edit: korjataan vuosilukua: 1947-48.

Nonniin, nyt on jo paikkakunta oikein ja vuosikin melkein....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän tuohon jää kuin Junkers Ju-88, Utti siis, ja 1949? Vai jääkö?

Vuosikin on nyt oikein, enää konetyyppi puuttuu. Kieltämättä vaikein arvata...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuosikin on nyt oikein, enää konetyyppi puuttuu. Kieltämättä vaikein arvata...

Känädän joukkue vastaan tämän vihjeen perusteella: Messerschmitt Bf 109

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Känädän joukkue vastaan tämän vihjeen perusteella: Messerschmitt Bf 109

Juha

Känädä on oikeassa. Niin hullulta kuin se tuntuukin, kesäkuussa 1949 kokeiltiin MT-453:lla Mersun soveltuvuutta palonsammutukseen. Menetelmänä oli pudottaa palopesäkkeeseen vedellä täytetty lisäpolttoainesäiliö. Tästä kerrotaan kirjassa nimeltä Lentomestari Utista Onni Paronen, kirjoittaja Heikki Paronen. Ainakaan minua ei yhtään yllätä, että tulokset kokeista eivät olleet lupaavia, ja puuhan kehittelystä luovuttiin. Känädä vissiin jatkaa...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Känädä on oikeassa. Niin hullulta kuin se tuntuukin, kesäkuussa 1949 kokeiltiin MT-453:lla Mersun soveltuvuutta palonsammutukseen.

Mietin hetken mikä olisi hulluin vaihtoehto, ja sehän se sitten oli...

Oikean vastauksen löytyminen oli monen vastaajan ansiota, mutta ettei hyvin henkiin herännyt ketju pääsisi kylmenemään, heitetään tällainen kysymys:

Mikä ilmailuhistoriallisesti merkittävä toimi 1.3.1950 - 1.4.2009 välisenä aikana?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Blue 1 reitti Tampesteri- Köpis lopetettiin 1.4.2009, no tuossa ei mitään ihmeellistä, yksi pakoreitti Tampereelta suljettiin. ;D

Mites tuo kentänrakennus, eli avovankila lopetettiin tuolloin ja rakensivat tuota Helsinki-Vantaa eli Seutulan kenttää -50 luvulta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Känädä on oikeassa. Niin hullulta kuin se tuntuukin, kesäkuussa 1949 kokeiltiin MT-453:lla Mersun soveltuvuutta palonsammutukseen. Menetelmänä oli pudottaa palopesäkkeeseen vedellä täytetty lisäpolttoainesäiliö. Tästä kerrotaan kirjassa nimeltä Lentomestari Utista Onni Paronen, kirjoittaja Heikki Paronen. Ainakaan minua ei yhtään yllätä, että tulokset kokeista eivät olleet lupaavia, ja puuhan kehittelystä luovuttiin. Känädä vissiin jatkaa...?

Mulla oli 2/3 vastauksesta oikein, Juhalla 1/3... :-[ Mutta, Juha jatkakoon, kun en ole edes ollut paikalla. Pisteet kuitenkin mulle enimmäkseen.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli 2/3 vastauksesta oikein, Juhalla 1/3... :-[ Mutta, Juha jatkakoon, kun en ole edes ollut paikalla. Pisteet kuitenkin mulle enimmäkseen.  ;)

Minun puolesta voit kysyä seuraavan kysymyksen, niin ei tule paha mieli. Hyvä kuitenkin, että sait pistelaskun menemään oikein.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites tuo kentänrakennus, eli avovankila lopetettiin tuolloin ja rakensivat tuota Helsinki-Vantaa eli Seutulan kenttää -50 luvulta.

Jep, virallisesti Helsingin avovankila, Vantaan osasto. Avovankila liittyy hyvinkiinteästi Helsinki-Vantaan lentokentän rakentamiseeen ja toimintaan.

http://www.vankeinhoito.fi/16870.htm

Seuraava vihje olisi ollut :"täällä järjestettiin mm. suosittuja Diesel-kursseja 1950-luvulla".

Arne sai kymysvuoron tämän perusteella, mutta sopikaa Tumin kanssa kuka kysyy seuraavana (kts. keskustelu yllä).

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään