Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Oulun lentoaseman paloharjoitusalue ja allaoleva lentolaite: http://www.abpic.co.uk/photo/1111456/no_pictures.php Ettei vaan ollut tuo vuosi jolloin kysyjä on tuon kuvan napannut Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Ei ollut Oulussa eikä Porterilla..aikaisemmin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Liittyisikö tapaukseen Konekorhonen ja Cessna 188 ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Liittyisikö tapaukseen Konekorhonen ja Cessna 188 ? Ei kumpikaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Joskus 1970-luvulla, jossakin tunturissa jollakin super cupilla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Heitetään sitten että OH-VKV. Vaikkapa Sassin kentältä. 1971. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Heitetään sitten että OH-VKV. Vaikkapa Sassin kentältä. 1971. Hieno veikkaus, mutta ei siellä päinkään, ei kone, eikä paikka, eikä vuosi. Sanotaanko näin, että käytetty kone on yleensä tunnettu enempi sytytyspuolen hommista... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Blenheim 1950-luvulla Tikkakoskella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Blenheim 1950-luvulla Tikkakoskella. Ei Blenheim, ei Tikkakoski, eikä 50-luku, mutta nyt ollaan jo aikalailla lähempänä kuin edelliset arvaajat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Iljushin Il-28 1965 Kauhavalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Ei, kyllä se oli jo 1944 Dornier Do-17, paikkakunnasta ei tietoa. Sanotaan vaikka Utti tai lähiympäristö. Edit: korjataan vuosilukua: 1947-48. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Iljushin Il-28 1965 Kauhavalla. Muuten oikein, mutta konetyyppi, vuosikymmen ja paikka väärin.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Ei, kyllä se oli jo 1944 Dornier Do-17, paikkakunnasta ei tietoa. Sanotaan vaikka Utti tai lähiympäristö. Edit: korjataan vuosilukua: 1947-48. Nonniin, nyt on jo paikkakunta oikein ja vuosikin melkein.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2009 Eihän tuohon jää kuin Junkers Ju-88, Utti siis, ja 1949? Vai jääkö? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2009 Eihän tuohon jää kuin Junkers Ju-88, Utti siis, ja 1949? Vai jääkö? Vuosikin on nyt oikein, enää konetyyppi puuttuu. Kieltämättä vaikein arvata... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2009 Vuosikin on nyt oikein, enää konetyyppi puuttuu. Kieltämättä vaikein arvata... Känädän joukkue vastaan tämän vihjeen perusteella: Messerschmitt Bf 109 Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2009 Känädän joukkue vastaan tämän vihjeen perusteella: Messerschmitt Bf 109 Juha Känädä on oikeassa. Niin hullulta kuin se tuntuukin, kesäkuussa 1949 kokeiltiin MT-453:lla Mersun soveltuvuutta palonsammutukseen. Menetelmänä oli pudottaa palopesäkkeeseen vedellä täytetty lisäpolttoainesäiliö. Tästä kerrotaan kirjassa nimeltä Lentomestari Utista Onni Paronen, kirjoittaja Heikki Paronen. Ainakaan minua ei yhtään yllätä, että tulokset kokeista eivät olleet lupaavia, ja puuhan kehittelystä luovuttiin. Känädä vissiin jatkaa...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2009 Känädä on oikeassa. Niin hullulta kuin se tuntuukin, kesäkuussa 1949 kokeiltiin MT-453:lla Mersun soveltuvuutta palonsammutukseen. Mietin hetken mikä olisi hulluin vaihtoehto, ja sehän se sitten oli... Oikean vastauksen löytyminen oli monen vastaajan ansiota, mutta ettei hyvin henkiin herännyt ketju pääsisi kylmenemään, heitetään tällainen kysymys: Mikä ilmailuhistoriallisesti merkittävä toimi 1.3.1950 - 1.4.2009 välisenä aikana? Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2009 Blue 1 reitti Tampesteri- Köpis lopetettiin 1.4.2009, no tuossa ei mitään ihmeellistä, yksi pakoreitti Tampereelta suljettiin. Mites tuo kentänrakennus, eli avovankila lopetettiin tuolloin ja rakensivat tuota Helsinki-Vantaa eli Seutulan kenttää -50 luvulta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2009 Känädä on oikeassa. Niin hullulta kuin se tuntuukin, kesäkuussa 1949 kokeiltiin MT-453:lla Mersun soveltuvuutta palonsammutukseen. Menetelmänä oli pudottaa palopesäkkeeseen vedellä täytetty lisäpolttoainesäiliö. Tästä kerrotaan kirjassa nimeltä Lentomestari Utista Onni Paronen, kirjoittaja Heikki Paronen. Ainakaan minua ei yhtään yllätä, että tulokset kokeista eivät olleet lupaavia, ja puuhan kehittelystä luovuttiin. Känädä vissiin jatkaa...? Mulla oli 2/3 vastauksesta oikein, Juhalla 1/3... Mutta, Juha jatkakoon, kun en ole edes ollut paikalla. Pisteet kuitenkin mulle enimmäkseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2009 Mites tuo kentänrakennus, eli avovankila lopetettiin tuolloin ja rakensivat tuota Helsinki-Vantaa eli Seutulan kenttää -50 luvulta. Arnelle näyttää olevan tuo Kanarian matkailun historia tuttua ennestään, kun vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. http://www.rikosseuraamus.fi/46395.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2009 No joo, tavallaan, naapurin isäntä kävi neljä kertaa Floridassa, oli useamman kuukauden reissu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2009 Mulla oli 2/3 vastauksesta oikein, Juhalla 1/3... Mutta, Juha jatkakoon, kun en ole edes ollut paikalla. Pisteet kuitenkin mulle enimmäkseen. Minun puolesta voit kysyä seuraavan kysymyksen, niin ei tule paha mieli. Hyvä kuitenkin, että sait pistelaskun menemään oikein. Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2009 Mites tuo kentänrakennus, eli avovankila lopetettiin tuolloin ja rakensivat tuota Helsinki-Vantaa eli Seutulan kenttää -50 luvulta. Jep, virallisesti Helsingin avovankila, Vantaan osasto. Avovankila liittyy hyvinkiinteästi Helsinki-Vantaan lentokentän rakentamiseeen ja toimintaan. http://www.vankeinhoito.fi/16870.htm Seuraava vihje olisi ollut :"täällä järjestettiin mm. suosittuja Diesel-kursseja 1950-luvulla". Arne sai kymysvuoron tämän perusteella, mutta sopikaa Tumin kanssa kuka kysyy seuraavana (kts. keskustelu yllä). Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2009 Minun puolestani Tumi voi kysellä, minulla ei ole järkevää varastossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla