Guest peltipurkki

KysymysKetju

9 683 viestiä aiheessa

Mitenkä 1057 ja tasavallan päämies liittyvät toisiinsa.

Sippo

Oliko tämä mulle , jos oli niin tietän  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkä 1057 ja tasavallan päämies liittyvät toisiinsa.

Hiljaista on  :(

Ilmailuun tämä liittyy, Suomen rajojen sisäpuolella ollaan.

Sippo

PS.Riston arvaus ei osunut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä ainakaan ketään Parosen Onnia osaa yhdistää tähän.

Sippo

Totta. Parosen Onni ajoi Pohjolan Voiman vesikonetta, mikä oli eri kone.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin Ristoltahan se sitten kuitenkin tuli, taisit hämäykseksi lähettää sen privan. Hyvä oli sekin.

Reino Suhonen lensi OH-HBA:aa ja toimi aikamonella Urkin pohjoisen reissulla hovikuskina, jos toki joskus matkaa taitettiin myös Rajavartiolaitoksen OH-MVM:llä ( s/n 790 )

Reino täytti muuten viimevuonna 90v.

Sippo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä ainakaan ketään Parosen Onnia osaa yhdistää tähän.

Sippo

Hyvinkäällä oli Parosen suksitehdas. Yhden miehen paja. Kokopuusuksia, tervattuja. Oisko Urkki hiihtänyt niillä ja lentänyt nurin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin Ristoltahan se sitten kuitenkin tuli, taisit hämäykseksi lähettää sen privan. Hyvä oli sekin.

Sippo

Hämy ja hämy, ehkä  ;) Itseasiassa tämä ao. tuli aivan ensimmäiseksi mieleeni, kun juuri edellisiltana noita selailin ja tuo 1057 ikäänkuin hyppäsi silmille kysymyksestäsi . Risto Rytin mukaan nimetty:

http://lh3.ggpht.com/_aCtus5NiF_Q/SuXiAChh97I/AAAAAAAAJHg/TkLU0Ql9CGA/s720/Tr1%201057.JPG

Jaa niin se kysymys.

No nyt tulee helppo, ainakin minulle. Ei tarvitse aina olla vahtaamassa koneella "vääriä" vastauksia  ;):D

Tämä kuva ao. herätti mielenkiinnon, mikä kummajainen? Minä Itse , eikä "taustajoukotkaan" ole vielä saanut selville mikä on tämä kone tyypiltään.

Forumitietäille varmaankin helppo nakki  :D

[ attachment removed ]

Kuva löytyi tältä sivulta:    http://indytransponder.blogspot.com/2010/09/indy-transponder-02-sep-10-1145z.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
mikä oli "avain" tuohon vastaukseen

"Tietäjää" tähän ei tarvita, ei edes googlea. Hetkinen hiirellä naksuttelua riittää. Riston linkittämällä sivulla oli haetun kuvan vieressä linkkejä useisiin eri tapahtumiin. Ilmeisin oli tämä, jolta ko. kuva löytyykin.

Todennäköistä on, että tuolla Antique Airfield -sivustolla olisi koneesta laajempiakin otoksia? Kun pari minuuttia selaili, löysikin tänne: Dick Jackson's 1934 Waco S3HD. Erinomaisen mielenkiintoinen sivusto muutenkin.

Tähän ei liity monimerkityksellisiä vihjeitä: missä Ilmavoimiemme käytössä olleista ilma-aluksista on suurin kärkiväli? Kello käy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Tietäjää" tähän ei tarvita, ei edes googlea. Hetkinen hiirellä naksuttelua riittää. Riston linkittämällä sivulla oli haetun kuvan vieressä linkkejä useisiin eri tapahtumiin. Ilmeisin oli tämä, jolta ko. kuva löytyykin.

Todennäköistä on, että tuolla Antique Airfield -sivustolla olisi koneesta laajempiakin otoksia? Kun pari minuuttia selaili, löysikin tänne: Dick Jackson's 1934 Waco S3HD. Erinomaisen mielenkiintoinen sivusto muutenkin.

Tähän ei liity monimerkityksellisiä vihjeitä: missä Ilmavoimiemme käytössä olleista ilma-aluksista on suurin kärkiväli? Kello käy?

LeO H-246, luulisin. Jos oikein, saa nopein jatkaa, en keksi kysymystä tähän hätään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kello pysäytetty: 18 minuuttia ja oikein. Sud-Est LeO H-246 "Leore" on 31,72 metrin kärkivälillään tässä mielessä suurin Ilmavoimien käyttämä kone.

Ja Juhan luvalla nopein jatkaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään