Tatu Kantomaa

Apple Airport Express

4 viestiä aiheessa

Tapahtui näinä päivinä että olen ladannut jo melkein kaikki Cd:t koneelle, iTunesiin. On se kyllä todella kätevää kun musiikki on siinä hyvässä järjestyksessä, helppo etsiä ja löytää etsimänsä ja todeta jopa välillä että onko minulla tällaistakin musiikkia. No... ei siinä mitään, niin kauan kun tulee tarve että nyt pitäisi saada sitten kuunnella musiikkia vähän paremmilla laitteilla. Mikäs sen kätevämpää kuin Airport Express. Töpseli seinään, piuha kiinni ja langaton yhteys ja avot, iTunes löytää stereoiden kaiuttimet. Yeah right, you wish.  >:(

[Matti Näsä]

Hienosti on pakattu kyllä, ihan yhtä mukava aukaista kuin iPod laatikko. Ohjeet, on kyllä, englanti, saksa ranska... PC ohjeet vaan ovat todella sekaiset. Myyjä kyllä vähän varoitteli liikkeessä että lue ne ohjeet ensin... no minä luen ja muka teen ohjeiden mukaan eikä homma toimi, ei sitten niin millään. 5 tunnin jälkeen vihdoin vihreä valo syttyy ja musiikki soi, iTunesista.  :) Mitä tähän tarvittiin?

1. Paperiliitin

2. Google mistä etsitään todelliset ohjeet: http://www.simongbrown.com/blog/2004/07/30/2_hours_to_setup_airport_express.html

3. Kärsivällisyyttä

4. Olut tai pari

Uskaltaako tässä nyt näitä vermeitä sitten sammuttaa, jos se vaikka lopettaa toimimasta. Ja läppärikin pitäisi vielä konffata... [/Matti Näsä]

Pointtini? Jos joku ostaa Airport Expressin niin älkää ihmeteltkö jos se ei toimi paketista suoraan ohjeiden mukaan. Näköjään palikka kuitenkin toimii kun sen saa viimein jotenkin mystisesti konffattua oikein. Minun tapauksessani siis niin että Airport liitetään olemassa olevaan langattomaan nettiin. Nettiyhteydet pitää vissiin olla siinä järjestyksessä listassa että se Apple on viimeisenä. Airporttiin pitää päivittää uusi firmware, mikä tätä kirjoittaessa on 6.3. Ja Airportin käyttöönottoapuria ei käytetä vaan sitä Airportin hallintatyökalua. Asetuksiin laitetaan "yhdistä olemassa olevaan langattomaan verkkoon", WEP tunnus ainakin minulla piti laittaa ja annetaan iTunes kaiuttimille nimi. Ei muuta. Nyt se toimii... mutta kuinka kauan... toivottavasti vielä huomenna ja ylihuomennakin.

Toimiessaan tämä on kyllä varsin nerokas laite... ja saa CD:tkin laittaa varastoon, nehän vie hyllytilaa monta metriä .  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi olkoon ;D Tuon kahden tunnin ohjeen pituuden mukaan menisi itselläni kuitenkin se viisi. Eikä se pari oluttakaan taitaisi riittää....

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiessaan tämä on kyllä varsin nerokas laite... ja saa CD:tkin laittaa varastoon, nehän vie hyllytilaa monta metriä .  ;D

Tiedän tunteen.

Puoli vuotta sitten hommasin D-Linkin DSM-520 mediastriimerin ja sen jälkeen on CD-levyjen soitto loppunut lähes tyystin.  DSM-520:n käyttöönotto oli kyllä kertaluokkaa helpompi kuin kuvailemasi Airport Expressin.

Airport Express on vain audiolle, vai kuinka? DSM-520 toistaa myös videota.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airport Express on vain audiolle, vai kuinka? DSM-520 toistaa myös videota.

Joo, audiota kun sen stereoihin kytkee. Airport toimii yhdessä iTunesin kanssa, muuta ääntä esim. Windowsista ei voi lähettää airporttiin. Toinen mihin airporttia (express) voi käyttää on printteri tai sitten vain laajentamaan langattoman netin kuuluvuusaluetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään