Kirjoitettu Toukokuu 16, 2007 Tällainen pöristeli aamulla EFJY:llä [ attachment removed ] [ attachment removed ] Eli olikos tämä nyt se 402? ??? Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2007 CGW on kai virallisesti Cessna 401B, mutta täytyy sanoa, ettei minulla ole mitään hajua siitä, miten mallit 401, 401A, 401B, 402, 402A ja 402B eroavat toisistaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2007 CGW on kai virallisesti Cessna 401B, mutta täytyy sanoa, ettei minulla ole mitään hajua siitä, miten mallit 401, 401A, 401B, 402, 402A ja 402B eroavat toisistaan. Eikös 401:n ja 402:n alkuperäinen ero ole ollut käytännössä vain siinä, että 401 on ollut vähemmillä istuimilla ikäänkuin businesskäyttöön, kun taas 402 on alunperin tarkoitettu enemmän sillipurkiksi (enemmän istuimia) ja rahtariksi. Sitten myöhemmin 402A:sta lähtien koneessa on ollut pitkä nokka. Ja A-malleissa oli vielä pyöreät matkustamon ikkunat, kuten osassa B-malleistakin, mutta myöhemmin B-mallin ikkunat vaihtuivat kantikkaiksi. Viimeinen, eli C-malli oli sitten uudella, pidemmällä siivellä ilman kärkitankkeja jne... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2007 Laitetaan nyt tuollainen Ruotsin vieras, kun tälläinen 2-Moottori Cessnan kuva löytyi ja ulkomaisiakin koneita on kuvissa ollut, SE-IPT, Cessna 340 A [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2007 Pari kaikkea muuta kuin Cessnaa, Kuopiosta tältä päivältä.. [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2007 Eikös 401:n ja 402:n alkuperäinen ero ole ollut käytännössä vain siinä, että 401 on ollut vähemmillä istuimilla ikäänkuin businesskäyttöön, kun taas 402 on alunperin tarkoitettu enemmän sillipurkiksi (enemmän istuimia) ja rahtariksi. Sitten myöhemmin 402A:sta lähtien koneessa on ollut pitkä nokka. Ja A-malleissa oli vielä pyöreät matkustamon ikkunat, kuten osassa B-malleistakin, mutta myöhemmin B-mallin ikkunat vaihtuivat kantikkaiksi. Viimeinen, eli C-malli oli sitten uudella, pidemmällä siivellä ilman kärkitankkeja jne... Juuri näin. Lisäksi 402B ja C omaavat edellistä versiota tehokkaammat moottorit. Jotenkin epäloogisesti sarjan "äiti" oli 411, tuotannossa vain muutaman vuoden ajana. Sitten vasta tuli 401. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2007 Tää on kaks mottinen! [ attachment removed ] Teemu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2007 Palataanpa nostalgiaosastolle Hamaalta 70 luvulta vaihteeksi pikkujettejä: [ attachment removed ] Saloralla meni tuolloin (1975-78) lujaa [ attachment removed ] Tämä on luvatttoman huono kuva mutta mielenkiintoinen v.1973 [ attachment removed ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2007 Saloralla meni tuolloin (1975-78) lujaa [ attachment removed / expired ] Markku Onkos tuolla taustalla Convairin lisäksi vielä DC-3:n siivenkärkikin ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2007 Tää on kaks mottinen! Tuolla logiikalla tähän pitäisi sitten survoa Airbussitkin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2007 Tää on kaks mottinen! [ attachment removed / expired ] Ylätaso, kaksi moottoria...pakko olla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2007 OH-PAR, Twin Comanche, näyttää tosiaan nykyään tältä: [ attachment removed ] //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2007 Kyllä tuolla CESSNAN tehtaalla on uskomattoman laaja mallivalikoima, Piiperöstä Commanderiin. Ilmankos Salosen Sami sanookin noita KessnaPiipereiksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2007 Kyllä tuolla CESSNAN tehtaalla on uskomattoman laaja mallivalikoima, Piiperöstä Commanderiin. Ilmankos Salosen Sami sanookin noita KessnaPiipereiksi Juu, kaikkea löytyy, syöttöliikenteen turboproppeja myöten! //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2007 Onkos tuolla taustalla Convairin lisäksi vielä DC-3:n siivenkärkikin ? Kumma homma kun vain joku taustalla pilkottava kiinnostaa : [ attachment removed ] Tämä löytyy nykyjään Vantaan ilmailumuseosta tosin ilman noita malminhaistelijoita, mutta OH-FFJ myytiin jenkkeihin jo 1978... Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2007 Kumma homma kun vain joku taustalla pilkottava kiinnostaa : Markku No kattoppa Markku, kun ensimmäisen kerran katsoin tuota kuvaa niin minulla ei ollut ikälisät nokalla. Ilman niitä näen selvästi vain kauas. Nyt, kun katsoin kuvaa lasit päässä niin huomasin, että siinä kuvassahan on Valakkonikin. Ps. Onko se Sisu tuo kuorma-auto joka tuon Kolomosen takaa pilkottaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2007 Palataanpa varsinaiseen aiheeseen: Tämmönen Cessna vielä löyty: [ attachment removed ] Ja mustavalko-otos CDS.tä LT logo pyrstössä [ attachment removed ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2007 Löytyisiköhän kuvia aikoinaan mm. Vaasaan rahtia P.Lumiaho/CargoExpressille lentäneistä (muistaakseni) Siimes Aviationin koneista ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2007 Löytyisiköhän kuvia aikoinaan mm. Vaasaan rahtia P.Lumiaho/CargoExpressille lentäneistä (muistaakseni) Siimes Aviationin koneista ? Tämän varmaan oletkin nähnyt? http://www.airliners.net/search/photo.search?airlinesearch=Siimes%20Aviation&distinct_entry=true Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2007 Kelpaako kategoriaan? Markun kanssa ajelulla [ attachment removed ] EDIT: siis SE-KGH -Kähmy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2007 Kelpaa... Mun täytyy siirtyä jo mustavalkosiin jos kansalle sopii... [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2007 Moi! Tämmöinen löytyi kaverin seinältä... [ attachment removed ] t:matti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2007 Tietäisikö Matti vielä kertoa, oliko tuon SAINTAIR'in taustalla pyhät miehet vai tuliko nimi SA-INT-heppujen pohjalta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2007 Tietäisikö Matti vielä kertoa, oliko tuon SAINTAIR'in taustalla pyhät miehet vai tuliko nimi SA-INT-heppujen pohjalta? Isäukko on puolen tunnin päästä pikavisiitillä täällä meillä, mutta yritänpä jotain arvella itsekin sitä ennen Varmaanhan se Saintairin saint juontaa jollakin tapaa Pyhäsalmen pyhään. Mutta toisaalta, SA-INT voisi liittyä nimeen myös, sillä ainakin yksi sen aikaisista lentäjistä (ja olisiko jopa perustajista) on kyllä tietääkseni myös entinen SA-INT-pilotti. Niin, ja konehan oli, kuten tässäkin threadissa on käynyt ilmi, entinen SA-INT-kone. Mutta mistäpäs sitä tietää herrojen aivoituksista. No, jospa se isä osaisi valottaa asiaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla