Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Alitalia Expressin Embraer 170 EI-DFH saapui Frankfurtista vesisateessa klo 16.35 huoltoon Finnairille kutsulla SXM8945. [ attachment removed / expired ] EDIT: Sama kone tuli huoltoon edellisen kerran 1. huhtikuuta, miksi näin nopeasti uudelleen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Ompa tasasen harmaata keliä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Ompa tasasen harmaata keliä Kuva sulautuu aika hyvin foorumin taustaan. EDIT: Sama kone tuli huoltoon edellisen kerran 1. huhtikuuta, miksi näin nopeasti uudelleen? Ehkä huollon pojat ovat mokanneet jotain? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Miksei tuo ole Italian rekisterissä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Miksei tuo ole Italian rekisterissä? Mix pitäis Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Miksei tuo ole Italian rekisterissä? Koneen omistaa GECAS Technical Services ja jostakin syystä se on halunnut pitää koneen Irlannin rekisterissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Mix pitäis Kansallisen lentoyhtiön imagolle on varmasti eduksi, että koneet ovat oman maan rekisterissä. Koneen omistaa GECAS Technical Services ja jostakin syystä se on halunnut pitää koneen Irlannin rekisterissä. Ahaa, kiitos tiedosta. Ei selvinnyt Wikipediasta eikä A.netistäkään ensi vilkaisulla. Ilmeisesti samasta syystä Finnairilla oli aikoinaan N345HC? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Alitalia Expressin Embraer 170 EI-DFH saapui Frankfurtista vesisateessa klo 16.35 huoltoon Finnairille kutsulla SXM8945. EDIT: Sama kone tuli huoltoon edellisen kerran 1. huhtikuuta, miksi näin nopeasti uudelleen? Ehkä huollon pojat ovat mokanneet jotain? On olemassa huoltoja ja korjauksia, yleensä tällaiset tapaukset ovat Harri tulossa korjattavaksi, kerran huollosta on noin vähän aikaa. Miksi Matias arvelet huollossa sattuneen jotain? Useimmiten koneiden vikaantuminen johtuu ihan muista syistä, ja kone korjataan siellä missä se saadaan nopeasti työn alle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 On olemassa huoltoja ja korjauksia, yleensä tällaiset tapaukset ovat Harri tulossa korjattavaksi, kerran huollosta on noin vähän aikaa. Kiitokset selityksestä. Hieman ihmetyttää se, että kone tuli Frankfurtista, eli oliko kyseessä jokin yllättävä vika? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Tulopaikka viittaisi siihen, että siellä on jotain epänormaalia sattunut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2007 Miksi Matias arvelet huollossa sattuneen jotain? Useimmiten koneiden vikaantuminen johtuu ihan muista syistä, ja kone korjataan siellä missä se saadaan nopeasti työn alle. Juolahti vain mieleen, että jos olisivat täällä jonkin osan laittaneet väärin tai huonosti niin olisivat tuoneet takaisin laittoon. Mutta eikös nuo huolto hommatkin ole aika tarkkojen määräysten alla, eli tuskin ne huollossa mitään mokanneet on. Harvemmin kai noissa huolloissa mitään virheitä sattuu? Uskottavammalta tosiaan tuntuisi, että on vaan tullut jotain vikaa ja ovat päättäneet tuoda sen tänne, missä se saadaan ilmeisesti nopeimmin työn alle. On kai sekin jokin osoitus Finnairin lentotekniikan (joka käsittääkseni nuo huollot tekee) laadusta, että eri puolilta maailmaa tulee koneita tänne huoltoon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2007 Ei ole varmaa Italian rekisterissä, kun Iberiahan osti Alitalian. Mut ei se vissiin rekisteriin vaikuta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2007 Hieno kuva! Uudessa Siivet lehdessä sanotaan että Finnair Tekniikka etsii uutta huippu tuotetta. Tuleeko Embraerista se uusi huppu tuote? ??? Teemu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2007 Kaikki Alitalia Expressiin EMB-170 ovat EI-rekisterissä. Niille on ollut kyllä varattuna Italian rekeisteritunnuksetkin, mutta niitä ei ole otettu käyttöön. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2007 Ilmeisesti samasta syystä Finnairilla oli aikoinaan N345HC? Joo liisattu kone, mutta tietäiskö joku miksi se oli jenkkirekkarissa? Kun mielestäni kaikki muut Finnairin pulkat ovat olleet OH-rekisterissä vaikka olisivatkin liisattuja. John Weggin kirja kertoo että kone tilattiin Finnairille tunnuksella OH-LHC. Ensilentonsa se teki (ilmeisesti tehtaan rekkarilla) 17. heinäkuuta 1981 ja kone rekisteröitiin 20 heinäkuuta 1981 N345HC:ksi. Kone vuokrattiin Finnairille San Fransiscolaiselta pankilta 17 vuoden leasing sopimuksella. ER-muutos tehtiin koneeseen Helsingissä 1982. John Weggin kirja ei kerro nopealla mulkasulla mitään syytä miksi kone oli N-rekisterisä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2007 Joo liisattu kone, mutta tietäiskö joku miksi se oli jenkkirekkarissa? Kun mielestäni kaikki muut Finnairin pulkat ovat olleet OH-rekisterissä vaikka olisivatkin liisattuja. Kone kuului USAFn Civil Reserve Air Fleetiin ja tästä syystä se oli N-rekisterissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2007 N345HC on lentänyt jossain vaiheessa myös OH-LHC tunnuksella. Vanhassa finnairin mainosjulisteessa on kuva siitä ilmassa. Ehkäpä juuri jotain koelentoja tmv. Antti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2007 Sunnuntai-iltana saapui toinen Alitalia Expressin Embraer 170 EI-DFL, nyt valo oli huomattavasti parempi kuin perjantaina. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2007 Upeen näkönen tuo kone. Mun mielestä pienemmät koneet on kivemman näkösiä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2007 Upeen näkönen tuo kone. Mun mielestä pienemmät koneet on kivemman näkösiä Samaa mieltä. Tuo Alitalian väritys sopii erittäin hyvin tuohon Embraeriin Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2007 Ystävät hyvät. JAR-määräykset tehostavat toimintaa. Jos lentolaite palaa pajalle, missä on sitä on huollettu- ei ole syytä huoleen. Palaamiseen on moniakin mahdollisuuksia. Huollon aikana on havaittu että jokin laite ei toimi kelvollisesti ja se on korvattu lainakamalla- koska lentokoneen pääasiallisin käyttö on tuottaa rahaa; ei kuluja. Jokainen hetki, minkä se on maassa on yleensä "non profit use". Jos lentolaitteeseen tulee vika, sellainen joka on korjattava heti on kannattavaa viedä se heti paikkaan, jossa AOG on mahdollisimman lyhyt. Siksipä Alitalon Emppukin pistäytyi uudellen niin äkisti täällä. Nykyään hyvin, hyvin harvoin tapahtuu tapauksia että tumpuloitaisiin. Määräykset ja tarkastukset huolehtivat siitä. Happy flights. Ekin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2007 Tervetuloa Eki foorumille. Pistäs seuraavaksi kunnon kuva pläjäys historic kamaa, vaikka kolmosia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Terve Eki ja tervetuloa! Lahjoittamiasi Feeniksejä on luettu tekniikan portilla ahkeraan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Mukava nähdä sinut Erkki täällä Onkohan minkään muun ilmailulehden koko toimitus jäsenenä täällä Juha. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 13, 2007 Kiitokset terveisistä. On mukava kuulla, että Feeniks on suosittu tekniikan portilla. Niitä kolmosia, täytynee kaivella laarin pohjia; ehkä.. Eki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla