Reijo Liljedahl

UFO Hämeenlinnassa

11 viestiä aiheessa

Eilen ennen puoltapäivää lenteli Hämeenlinnan seudulla itselleni tuntematon kaksimoottorinen lentokone useamman kerran edes takaisin yhdensuuntaisia linjoja muutaman minuutin välein, linjat muutaman sadan metrin sivusiirtymillä. Lentokorkeus oli ehkä reilut 500m, sitä on vaikea arvioida, ja lentonopeus oli huomattavasti peruscessnaa suurempi. Kone oli alatasoinen, voimakkaasti trapetsisiipinen, moottoreiden kärjet koneen nokan tasolla. Onkohan mitään arvausta mitä tuo UFO mahtoi tehdä ja mikä sen tyyppi on? Perusväritys oli vaalea, mutta kun ei ollut sopivia laseja nokalla en nähnyt mitään maalauksia enkä merkintöjä.

 

-Reijo-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Googletin kuvia tuosta OH-CGW:stä, ja en ihan ensimmäisenä veikkaisi sitä tyyppiä. Moottorit olivat paljon isomman näköiset, ja tosiaan koneen nokka ja potkurit näyttivät olevan samalla suoralla viivalla. Myös siivet kapenivat kärkeä kohti aika jyrkästi, kapeneminen oli tasaista tyvestä kärkeen. Ei hylätä ehdotusta, muttei vielä hyväksytäkään.

 

-Reijo-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisikos ollut tämä Cooper Aerial Surveys LTD:n Ilmakuvausvekotin kenties?

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tossa on kyl melkoisen lankkusiivet. Olisko Slagboom taas ollu liikkeellä Cessna 310:llä PH-LAW tms vastaava kone?

 

http://www.airliners.net/open.file/1125655/L/

 

Tosin LAW:issa on pitkä nokka mikä pudottaa pois tuon "moottorit nokan tasalla" -asian.

 

Ettei olis OH-PAY? http://www.airliners.net/open.file/0421094/L/

 

Cheyennen siipi ainakin sopii kuvaukseen, mut en tiedä tekeekö ne kuvausta..?

 

http://www.airliners.net/open.file/0112457/L/

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voishan se olla Turbo-Commander OH-ACN

 

Elikkäs tämä yksilö:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pahoittelen kuvan huonoa ja suttuista laatua :-[

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Cessna 310 kolahti heti, siinä on ainoana tarjolla olevista ehdokkaista muistikuvani mukaiset jyhkeät moottorinacellet nokan tasolla ja trapetsiakin ehkä tarpeeksi. Metkaa muuten huomata, miten itsekin alkaa epäillä muistikuviaan, ja kuinka hämäriä ne loppujen lopuksi ovat. Ei olisi kivaa joutua kuulusteluun jossa tentattaisiin mitä teit maaliskuun 16 päivänä 2003.

 

-Reijo-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Cessna 310 kolahti heti, siinä on ainoana tarjolla olevista ehdokkaista muistikuvani mukaiset jyhkeät moottorinacellet nokan tasolla ja trapetsiakin ehkä tarpeeksi.

 

Vähän kyllä itse epäilen, että tuskin se on 310 ollut. Noita ei ole kyllä täällä liikaa mittaus-/kuvaushommissa näkynyt. Se Tuomaksen mainitsema Slagboom&Peetersin kone on pitkänokkaista R-mallia. Myös tuo mainitsemasi n.500m lentokorkeus ei kyllä puhu tuon Slagboom&Peetersin tekemien kuvausten puolesta...

 

Mutta mitenkäs olisi tämä norjalainen Blomille lasermittauksia tai vastaavaa lentävä Navajo? Tämä on taas vaihteeksi sahannut pari päivää tässä Kuopiossa edestakaisin aamusta iltaan. Lentokorkeus, edestakaiset suunnat ja just tuollainen pienehkö sivuttaissiirtymä sopisivat kuvaan täydellisesti.

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Navahokin sopii muistikuviin, erityisesti siipien voimakas kapeneminen täsmää hyvin. Kuulin paikallisradiosta että ko. firma lensi juuri noima päivinä kartoituslentoja Riihimäen suunnalla, olisiko sitten ollut keikka Hämeenlinnassakin.

 

-Reijo-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään