Tuomas Kuosmanen

Peruskauraa Malmilta 9.5.

21 viestiä aiheessa

Tämmöisiä tarttui kennolle tänään

 

Vantaalla Airbusseja, Malmilla Mopoja.

medium

 

Blue1 MD-90

medium

 

Diamond

medium

 

Finnairin lentokerhon Debonairin nenä

medium

 

"Making of.."

medium

 

Ikarus C-42 (ja Sami)

medium

 

//Tuomas

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksinkertaisuudessaan mahtavia kuvia! Mädärikuvassa hienosti ilmailun historia yhdessä kuvassa. "Niin se vanha katsoo, ja yhä ylös yrittää, kun nuorukaiset lentää saa." Muutenkin tuli kummalisesti lämpöinen olo näistä. Olisko vähän kellertaviä, mutta sopii kyllä  näihin. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutenkin tuli kummalisesti lämpöinen olo näistä. Olisko vähän kellertaviä, mutta sopii kyllä  näihin. :P

 

Iltaisin valo tuppaa olemaan kellertävää. Mutta kyllä, mä ruuvaan kyllä myös ihan tietoisesti aavistuksen lämpimiksi kuvani, näyttävät ainakin omaan silmääni paljon elävämmiltä niin.

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paikoin menee överiksi kyllä mun mielestä tuo lämmön kans leikkiminen...tulee paikoin mieleen ihan jenkkileffat jotka on kuvattu "aamuauringossa" joissa meinaa saada keltaähkyn pahemman kerran.

 

(tämä nyt ihan yleisesti eikä näistä kuvista)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paikoin menee överiksi kyllä mun mielestä tuo lämmön kans leikkiminen...tulee paikoin mieleen ihan jenkkileffat jotka on kuvattu "aamuauringossa" joissa meinaa saada keltaähkyn pahemman kerran.

 

Joo siis, rajansa toki kaikella, nää on makuasioita. Mutta iltaisin valo _on_ kellertävää jos ette ole sattuneet huomaamaan ;) Mopokuvaa jopa säädin kylmemmäksi ja otin saturaatiotakin pois.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos olisi hattu päässä niin ottaisin pois, sinä olet Valokuvaaja isolla kirjaimella. Täällä foorumissa on ollut paljon kleskustelua siitä millaisilla vehkeillä kukin kuvaa, se on aika yhdentekevää jos kameran takana ei ole taitoa.

Kiitos näistä kuvista! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanha perfektionisti nostaa päätään. Eikö lentäjille enää opeteta koneen pysäköintiä? Ainoastaan DC3.ssa on potkuri(t) käännetty oikein, muissa on siinä asennossa mihin on sattunut moottori pysähtymään >:(.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanha perfektionisti nostaa päätään. Eikö lentäjille enää opeteta koneen pysäköintiä? Ainoastaan DC3.ssa on potkuri(t) käännetty oikein, muissa on siinä asennossa mihin on sattunut moottori pysähtymään >:(.

 

Tapojen turmelus on näköjään levinnyt ilmailupiireihinkin.

 

Perfektionisti Aho voisi vähän ohjeistaa nuorempaa sukupolvea. Mitkä asennot ovat pysähtyneelle potkurille oikeaoppiset? Käsittääkseni tässä asiassa on esiintynyt erilaisia koulukuntia ja tulkintatraditioita. Lisäksi potkurin tyyppi (kiinteä/säädettävä) vaikuttanee sekin asiaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sotaväessä pistettiin potkurit vaaka-asentoon. Yhtenmukaisuuden vuoksi.

 

Itse käännän potkurit pystyyn, koska spinnerin laipioihin ei silloin jäädy vesi.

Lapa on helppo puhdistaa jäästä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sotaväessä pistettiin potkurit vaaka-asentoon. Yhtenmukaisuuden vuoksi.

 

Itse käännän potkurit pystyyn, koska spinnerin laipioihin ei silloin jäädy vesi.

Lapa on helppo puhdistaa jäästä.

 

 

 

Jaskan ohje perusteluineen on täydellinen kiintopotkurille :thmbup:

 

Säätyvälapaisessa taas ei yhtään lapaa ylöspäin, ettei vesi jää laakerin kaulukseen syövyttämään sitä. Siis kolmilapainen juuri niinkuin kolmosessa, kaksilapainen vaakaan, nelilapainen X-malliin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Taas tuli hyvää infoa Tänks Jaska ja kumpp.  :thmbup:

 

Noiden salamoiden kanssa on kiva leikkiä. Tarttis vaan harjoitella kovasti. Täytyy illalla katsoa josko omissa kuvissa löytyis jotain julkaisemisen arvoista.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sotaväessä pistettiin potkurit vaaka-asentoon. Yhtenmukaisuuden vuoksi.

 

Joo, mutta miksei kaikki pystyasentoon yhdenmukaisesti...

 

Syy selkeä: Ennen oli potkurit puuta ja miehet, jotka noita tikkukasoja lensi, umpirautapäitä. Mitäs tekee puupotkuri olleessaan vesisateessa/tihkussa jne ulkona... Imee tietysti itseensä vettä, ja pääasiassa sinne alapuolella olevaan lapaan, jonne vesi valuu, ja johon se jää ellei muodosta pisaraa ja putoa. Entäs sitten kun se huiska sään salliessa heitetään käyntiin ja toinen pää painaakin n X 100g enemmän kuin toinen (ajatelkaa vaikka Riponin huiskaa, paljonko se tukki voi imeä vettä, ja minkälaisen vipuvarren päässä se epätasapaino on..). Ja mitäs siitä seuraa...

 

Kun potkuri on vaaka-asennossa, kumpikin lapa vettyy periaatteessa/teoriassa saman verran...

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä yks eiliseltä. Tosin tällä kertaa tuo salama hieman pilaa kuvaa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Mielestäni ei pilaa.

Päinvastoin, tuo antaa kivan metallisen ilmeen.

Kiva kuva. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos olisi hattu päässä niin ottaisin pois, sinä olet Valokuvaaja isolla kirjaimella. Täällä foorumissa on ollut paljon kleskustelua siitä millaisilla vehkeillä kukin kuvaa, se on aika yhdentekevää jos kameran takana ei ole taitoa.

Kiitos näistä kuvista! :thmbup:

 

Tuli vielä mieleen miksi pitäis muuttaa oikeita värejä, nyt kun katselen ikkunasta merelle kuva olisi oranssikellertävä.

 

Vihdoinkin ajatteleva ihminen, nostin tuolta Texaslehmän sarvilta stetsonin, nostin ja kumarsin, oikeasti, olen samaa mieltä, koneita käyttää niihin tottunut mutta ajatelkaapa Bremeriä ja vanhaa puulaatikkokameraa, ihan siistejä kellertäviä, punertavia, jopa sinisiä kuvia kuten luonto ne meille näyttää. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaan vielä samaa huttua

 

 

Hienoja, kiitos. :thmbup: Jokos nämä on uudella rungolla napsittu?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla