Guest vino

Käyttöjärjestelmäsi

46 viestiä aiheessa

Otan osaa suureen tuskaasi...

Minä puolestani otan osaa jokaisen Windowsia käyttävän suureen tuskaan. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei käyttöjärjestelmä mitään tuskaa aiheuta. Se on vain käyttöjärjestelmä, alusta joka tarjoaa sovelluksille rajapinnan tietokoneen laitteistoon. Tuskaa aiheuttaa vain joidenkin omaksuma uskomus, että joidenkin ohjelmoimat bitit ovat "pahoja" ja joidenkin muiden ohjelmoimat "hyviä". Omat vaikeutensa on kyllä kaikissa. Kokeilepa joskus tehdä Linukkaan X-ikkunointi ihan käsipelillä, ilman mitään asennusapuohjelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan osaa suureen tuskaasi...

Ei ei ei...enhän minä mitään tuskasta maininnut. Antaa pyöriä vaan kun kaikki mitä tarvitsen toimii...  8)

-Mika K.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei käyttöjärjestelmä mitään tuskaa aiheuta.

Tämä on selvästi ihmisen puhetta, joka ei ole päässyt käyttämään Hyvää KäyttöjärjestelmääTM;D

/Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskaa aiheuttaa vain joidenkin omaksuma uskomus, että joidenkin ohjelmoimat bitit ovat "pahoja" ja joidenkin muiden ohjelmoimat "hyviä".

Kukas se noin uskoo? Aika hassua tuollainen ;D

Omat vaikeutensa on kyllä kaikissa. Kokeilepa joskus tehdä Linukkaan X-ikkunointi ihan käsipelillä, ilman mitään asennusapuohjelmia.

Miksi minun tämä pitäisi tehdä, kun asennusohjelma tekee sen halutessa puolestani? Erikoisia juttuja sinulla ???

Mitä pahaa on muokattavuudessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä on kaikkea kivaa.. ikävät uutiset ensin: win98, 2000, xp ja sitten hyvät uutiset: slax5.1 ja ubuntu 7.04

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi minun tämä pitäisi tehdä, kun asennusohjelma tekee sen halutessa puolestani? Erikoisia juttuja sinulla ???

Siksi, että X-ikkunointi ei ole asennettu alkujaan ja se pitää lisätä myöhemmin. Itse olen tuommoisen tehnyt kerran 1900-luvulla, jolloin Linukka oli vielä selvästi suunnattu bittinikkareille. Eli jos tarvitsit X-ikkunoinnin, asensit sen lähdekoodista kääntämällä ja konffasit käsin. Nykyisten ultrahelppojen distrojen paketinhallinnat tekevät kyllä tämänkin helpoksi, mutta on niitä vielä ohjelmia, jotka pitää ihan vanhaan malliin asentaa sorsasta. Tosin mikään vastaan tullut ei ole niin kryptinen kuin X-ikkunointi, mutta kyllä niitä joskus miettimään joutuu jos ei ole mukana valmiita konffeja kyseiselle distrolle. Jos et osaa, jää mahdollisesti hyvä ohjelma saamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siksi, että X-ikkunointi ei ole asennettu alkujaan ja se pitää lisätä myöhemmin. Itse olen tuommoisen tehnyt kerran 1900-luvulla, jolloin Linukka oli vielä selvästi suunnattu bittinikkareille. Eli jos tarvitsit X-ikkunoinnin, asensit sen lähdekoodista kääntämällä ja konffasit käsin. Nykyisten ultrahelppojen distrojen paketinhallinnat tekevät kyllä tämänkin helpoksi, mutta on niitä vielä ohjelmia, jotka pitää ihan vanhaan malliin asentaa sorsasta. Tosin mikään vastaan tullut ei ole niin kryptinen kuin X-ikkunointi, mutta kyllä niitä joskus miettimään joutuu jos ei ole mukana valmiita konffeja kyseiselle distrolle. Jos et osaa, jää mahdollisesti hyvä ohjelma saamatta.

Harvemmin löytyy softia joita ketään muu ei ole asentanut joten googlesta löytyy kyllä yleisesti ottaen apu ohjelmaan kuin ohjelmaan. Kerran tullut vastaan softa joka ei suostunut kääntymään ja google ei osannut auttaa, tosin taisi olla kääntäjä rikki silloin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harvemmin löytyy softia joita ketään muu ei ole asentanut joten googlesta löytyy kyllä yleisesti ottaen apu ohjelmaan kuin ohjelmaan. Kerran tullut vastaan softa joka ei suostunut kääntymään ja google ei osannut auttaa, tosin taisi olla kääntäjä rikki silloin.

Kehittäjältä saa yleensä varmimmin apua, jos ohjelma on vähemmän tunnettu.

Edit: jaahas, tässä vitsi tämän päivän tosielämästä:

Mitä vaaditaan Windows XP:n käynnistämiseen?

30 minuuttia ja 5 yritystä! ;D

(tapahtui oikeasti äsken)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos käyttiksensä on rampauttanut niin huonoon kuntoon, että ei meinaa edes käynnistyä, niin kyllä se sitten jo kannattaa korjata, olipa käyttiksen nimi mikä hyvänsä. Mutta Windows XP ei kyllä laukea itsekseen, niinkuin aiemmilla Windowseilla oli tapana. Mulla pyörii se vajaasa 50 koneessa eikä käyttöjärjestelmän uudelleenasennuksia ole tarvinnut enää tehdä kuin poikkeustapauksissa. Ja kyllä mulla kerran on linukkakin mennyt niin huonoksi, että katsoin helpoimmaksi tehdä uudelleenasennuksen tyhjälle pohjalle. Sen webbiserveri vaan hyytyili omia aikojaan ilman havaittavaa syytä. Ja tietenkin ikkunointi on Unixeissa aina ollut kaatumisherkkä. Niin että nihkeästi todellisuuspohjaa noille käyttöjärjestelmäuskomuksille on nykyään.

Linukan todellinen etu Windowsiin verrattuna on, että se on mahdollista hallita täydellisesti, kunhan vaan hylkää apuohjelmat ja graafiset työkalut ja sukeltaa tekstieditorilla tuhansien konfiguraatiotiedostojen sisuksiin. Windowsia on paljon vaikeampi ymmärtää pinnan alta. Hiirellä kliksuttelijalle niissä ei juuri ole eroa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä on viellä Wintoosa 2000 ;D:-[

Mutta tää onkin ihan työkone.Wanhemmat sanoo että on järjetöntä hankkia uutta koneta kun tämäkin toimii,mutta ovat huomanneet sen että ei saa enään ohjelmia kohta 2000 :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos käyttiksensä on rampauttanut niin huonoon kuntoon, että ei meinaa edes käynnistyä, niin kyllä se sitten jo kannattaa korjata, olipa käyttiksen nimi mikä hyvänsä. Mutta Windows XP ei kyllä laukea itsekseen, niinkuin aiemmilla Windowseilla oli tapana.

Jostain kumman syystä tässä koneessa on ollut alusta asti ongelmia XP:n kanssa. Ensimmäisellä käynnistyksellä kusi aivan täysin eikä käynnistynyt. Kerkesin soittamaan jo liikkeeseenkin, että eihän tää käynnisty, mutta sitten vetäsin töpselin seinästä hetkeksi ja käynnistyihän se.. Tämän jälkeen XP käynnistyi vaihtelevalla menestyksellä. Joskus alle 20 sekuntiin, joskus taas kävi tämän koneen "perinteiset", eli hyytyi käynnistettäessä. Välillä edes käynnistyslataaja ei toiminut, vaan iski mokoma "Disk boot error. Insert system disk and press ENTER". Tähän auttoi sähkön katkaisuhoito..

Uskon, että vika on jostain kummallisesta sattumusten sarjasta johtuva, mutta ihmeellisintä on, se vaikuttaa vain Windowsiin. En kylläkään ole asentanut sitä itse, liikkeessä laittoivat, joten ehkäpä siinä vaiheessa on jokin mennyt mönkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen antanut itselleni kertoa Vistasta että "kiitollisena pitää pyllistää, kun kaktusta työnnetään hanuriin" :P

Juuh.. joskus kun on ollut työn puolesta pakko käyttää toosaa, tykästyin 2k:hon. Sitä ennen NT-3.51 oli paras.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Win2000:ssa mikään ei ole paremmin kuin XP:ssä, saati Vistassa. Suunnilleen sama ydin, mutta 2000 on selvästi huterampi ja vaikeampi korjata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään kokemusta noista XP:n päälle asennettavista Vista look-a-like systeemeistä? Joskus mietiskellyt sellaisen asentamista koneelle kun sitä kautta saisi kaikkea kivaa  ja jopa osittain hyödyllistä härpäkettä tuohon työpöydälle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään kokemusta noista XP:n päälle asennettavista Vista look-a-like systeemeistä? Joskus mietiskellyt sellaisen asentamista koneelle kun sitä kautta saisi kaikkea kivaa  ja jopa osittain hyödyllistä härpäkettä tuohon työpöydälle

Useimmat bugittavat ja ne härpäkkeet vievät turhan paljon muistia/tehoja etenkin vanhalta koneelta. Osta oikea Vista jos Vistan ulkonäköä haluat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta oikea Vista jos Vistan ulkonäköä haluat.

Tai asenna jokin Linux-jakelu, johon saa Berylin työpöytää komistamaan. Vähintäänkin yhtä hieno kun Vitsaus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään