Guest niko korpela

Äitienpäivän Atlasjet, MEA A330 EFHK 13.05.2007

9 viestiä aiheessa

Atlasjet on yllätyksellinen koneidensa kanssa ja mikäs siinä, tänään aamusta oli sitten KK7001 vuoroa hoitamassa Middle East Airlines Airbus A330, reg F-OMEB, josta parit shotit tässä, lisäilkää omianne "tasokkaampianne" vain jatkoksi.

 

Tässä ready to taxi from 222 to departure

 

[ attachment removed / expired ]

 

Nenua väliin

 

[ attachment removed / expired ]

 

Rullaa

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja rullaa

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Sinänsä mielenkiintoista, tuo MEA:han on Libanonilainen lentoyhtiö mutta koneet ovat Ranskan rekisterissä, jollakulla tietoa asiasta enemmän, valaiskaa taas tietämätöntä, kiitos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamun jymy-yllätys oli turkkilaisen Atlasjetin tämänpäiväisen keikan lentänyt kone, libanonilaisen Middle East Airlinesin eli MEA:n Airbus A330-243 F-OMEB, joka laskeutui kiitotie 15:lle klo 7.45.

[ attachment removed / expired ]

Kone rullasi rahti I:lle paikkaan 222.

[ attachment removed / expired ]

Nousussa kiitotieltä 22R.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MEAn koneet ovat leasingyhtiö ILFCn omistamia. Pikainen vilkaisu A.netiin kertoi, että kaikki ? MEAn bussit ovat F-rekisterissä. Olisko syynä verotus/turvallisuusseikat. Libanonin kansallisuustunnushan on OD.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja F-Oxxx taitaa olla France Overseas tjs.

 

Todellakin näin on.. F-Oxxx on Réunion saaret (Ranskan merentakainen departementti). Todennäköisesti verotussyyt ovat saaneet ILFCn rekisteröimään koneet tuonne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo A330 missaus harmittaa vielä pitkään taas vaihteeksi. No joo toisaalta, tuli saatua kunnon saundit kun tämä tuli laskuun.  :thmbup:

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ystävät hyvät, koneita rekisteröidään  eri tavalla.

Osa on lainafirman vaatimus, osa on vakuutustekninen.

Ilma-alus edustaa kuitnkin kohtuullista pääomaa, joka halutaan pitää omissa käsissä.

Mikäli käyttäjäyhtiö on maassa missä on tavalla tai toisella " epävakaat, tms." olosuhteet on

varmepaa pitää kone  jossakin "hallitussa" rekisterissä. Tietenkin poislukien USA;n vaatimukset.

Ne on oma lukunsa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla