Esa Lehtismäki

Tiedotus: Epsonin uudet printterit

13 viestiä aiheessa

Nyt tuli vihdoinkin musteruiskuja minun makuuni Epsonilta.

Stylus Photo R200 on 6-väritulostin, joka A4-arkkien ja valokuvien lisäksi printtaa myös CD/DVD-levylle. Kaikki värit ovat omissa kaseteissaan, mikä on kukkarolle mukavaa. 3 pikolitran mustepisarat ja tarkkuus 5760 x 1440 dpi. Verollinen hinta luokkaa 130 e.

http://www.epson.fi/products/printers/inkjet/styphor200/index.htm

Stylus Photo R300 on muuten sama, mutta sisältää lisäksi muistikortinlukijan useimmille korttityypeille. Verollinen hinta n. 175 e.

http://www.epson.fi/products/printers/inkjet/styphor300/index.htm

Mustekasetit molempiin n. 16 e/kpl. Eivät tietenkään ole mitään DesignJetin kaljapullon vetoisten säiliöiden kokoluokkaa, mutta kotiprintterien yleiseen tasoon verrattuna ihan vakuuttava patteri. Painosta päätellen sisältävät muutakin kuin ilmaa.

Ostin tuon R200:n ja vaikuttaa kaikin puolin laadukkaalta vehkeeltä, niinkuin Epsonilta sopii odottaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, miäpä en ostakkaan uusia mustekasetteja tuohon HP:n räppänään. Miä haluan tommosen Epsonin, ja heti enstilistä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen lähinnä ollut Canonin kannattaja, mutta heillä ei taida olla tuon tyylistä tulostinta. Pitäiskö ostaa tollanen ku tuo vanha Canoni alkaa jo jumittelemaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Justiin tuo CD:lle printtaaminen on tolkkuhintaisista tulostimista puuttunut. Jos sille on tarve, niin enpä ainakaan tiedä tällä hetkellä varteen otettavaa vaihtoehtoa tuolle. Melko varmasti semmoinen Canonin ja HP:n mallistoonkin ilmaantuu, mutta ajasta ei tiedä.

Minä en sinänsä mitenkään erityisesti Epsonin nimeen vanno, se on vain yksi noista kunnon printterien valmistajista. Yhtä hyvin voisin ostaa Canonin tai HP:n. Mutta en Lexmarkia ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis tolla pystyt printtaamaan CD:n pintaan oman kuvan/tekstin, ja tuolla pystyy myös tekemään kätevästi CD:n koteloihin kuvat/tekstit myöskin.

No pitääpä harkita tuota, kun tosiaankin tuo vanha Canon BJC-7000 pysähtyy välillä kesken tulostuksen eikä jatku siitä enää, aikansa siinä ihmettelee ja sitten työntää keskeneräisen ulos ja ilmoittaa Windowsissa tulostuksen epäonnistumisesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa ei sinänsä tule mukana ohjelmaa CD:n kansipahvien suunnitteluun, vain levyn. Mutta kannethan onkin ihan tavallista paperitulostusta. Siihen on kyllä templateja ja esivalmisteltuja arkkejakin. Tuo CD:n pintaan tulostaminen laitteen ominaisuutena on se tärkeä. Siinä aukeaa etulevystä luukku, johon CD syötetään erillisessä kelkassa ja printti menee tasan paikalleen joka kerta. Ihan asiallisesti toteutettu systeemi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyyköhän muutes noita kortinlukupaikkoja käyttää ihan koneenkin kautta, vai onko ne vain tulostimelle. Eli saanko esim. Memory Stickiltä kuvat koneelle tuon kautta, vai voiko sillä vain tulostaa niitä kuvia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyyköhän muutes noita kortinlukupaikkoja käyttää ihan koneenkin kautta, vai onko ne vain tulostimelle. Eli saanko esim. Memory Stickiltä kuvat koneelle tuon kautta, vai voiko sillä vain tulostaa niitä kuvia?

En pysty Epsonin puolesta vastaamaan, mutta ainakin HP:n printterissä oleva kortinlukija pystyy lukemaan muistikortteja suoraan koneelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En pysty Epsonin puolesta vastaamaan, mutta ainakin HP:n printterissä oleva kortinlukija pystyy lukemaan muistikortteja suoraan koneelle.

Jos tarkoitatte valokuvien tulostusta, niin halvin tapa taitaa kuitenkin olla kuvien teettäminen suoraan valokuvausliikeessä. Muste ja paperi on kuitenkin aika kallista, jos kuvia aikoo tulostaa useita kappaleita kuukaudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tarkoitatte valokuvien tulostusta, niin halvin tapa taitaa kuitenkin olla kuvien teettäminen suoraan valokuvausliikeessä. Muste ja paperi on kuitenkin aika kallista, jos kuvia aikoo tulostaa useita kappaleita kuukaudessa.

Joo olen ihan samaa mieltä. IFIn digiprintit ovat ainakin itselläni toimineet hyvin kun muutaman kuvan olen testimielessä teettänyt - vehkeet ovat kunnossa eikä muste lopu kesken kuvan. Ja en mä ainakaan niin montaa kuvaa printtaa että tuo IFI kalliimmaksi tulisi - fotopaperi on tosi kallista.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku aika sitten kun isä ukko osti Canon i560:n musteruiskun niin laskeskelin että 10-koon kuvan (10*15cm) tulostuskustannukset olisi jotain 50c/per kuva ja siitä paperi vie jo 25cent. Ei paljon kannata vaikka tuli hyviä kuvia esitepapruilla.

Itse olen käyttäny fotonetti.com:a kuvien tilaukseen. Halpaa, hyvää ja nopeaa toimitusta. (Jos nyt tilaisin niin 90% varmuudella to aamuna tulevat postissa)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään