Jani Salo

Win XP:n scandisk hävittää Mozillan bookmarkit

12 viestiä aiheessa

moi

Minulle on monesti käynyt niin että jos olen joutunut buuttaamaan koneen ja Scandisk on skannannut koneen Windowsin uudelleen käynnistyessä, niin Mozillasta on hävinnyt kaikki bookmarksit >:(

Scandiskissä tulee viesti että bookmarks.htm file is trunkated. Sitten kun seuraavan kerran käynnistää Mozillan niin kaikki bookmarksit ovat hävinneet.

Miten tuon ongelman saisi korjattua ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihtamalla nettiselaimen takaisin IE:ksi. Oma kokemukseni noista "vaihtoehtoselaimista" on vähintäänkin epämääräinen. IE on toiminut luotettavasti, eikä turvallisuusongelmia ole ollut, kun se on muuten hoidettu.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihtamalla nettiselaimen takaisin IE:ksi. Oma kokemukseni noista "vaihtoehtoselaimista" on vähintäänkin epämääräinen. IE on toiminut luotettavasti, eikä turvallisuusongelmia ole ollut, kun se on muuten hoidettu.

Arttu

IE:hen ei ole takaisin enään menemistä. Tuo ongelma siis tapahtuu todella harvoin ja nyt tosin olen ottanut backupin tuosta bookmarks.htm tiedostosta.

Muuten Mozzarella pelittää kuin unelma ;)

Olen myös Operaa käyttänyt mutta Mozilla on mielestäni ollut paras näistä kolmesta.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjooh... Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Ja minä yleensä molemmista :P:-[

Mutta tuo Mozilla ym. vaihtoehtoiset selaimet ovat yleensä tuoneet vaan ongelmia minulle. Mukavaa, että toiset kuitenkin pitävät, niin ei Microsoftin ylivalta pääse kasvamaan liian suureksi 8)

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen myös Operaa käyttänyt mutta Mozilla on mielestäni ollut paras näistä kolmesta.

Jani

Kannattaa kokeilla myös Mozillan ytimeen perustuvaa Firefoxia. Ja samat sanat, IE:tä en käytä kuin korkeintaan intranetissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kokeilla myös Mozillan ytimeen perustuvaa Firefoxia.

Minulla tuo ongelma oli Firefoxissa vielä pahempi, siinä bookmarksit ja asetukset hävisivät aina koneen kaatuessa mutta tällä 1.6:lla näin ei ole tapahtunut kuin kerran...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksiköhän nuo bookmarksit katoavat ? Ilmeisesti skandisk ne poistaa jotenkin, mutta miksi ? Operalla ja IE:llä tuota ei ole kertaakaan tapahtunut.

Pitäisi kai mailata Mozillan supporttiin ja kysyä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Scandisk tuskin poistaa muuta kuin epämääräisiä röhniä. Pikemminkin systeemi tilttaa kesken noiden tiedostojen tallennuksen, mikä viittaisi vikaan ko. ohjelmassa tai ristiriitaan jonkun muun ohjelman kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri niin kuin Esa sanoi eli ei scandisk niiden häviämistä aiheuta vaan nimenomaan se että kone on sammutettu väärin eli kaatunut selaimen ollessa päällä. (Tai sellaisissa tilanteissa se bookmarksien häviäminen minulle on tapahtunut, scandiskin ajamisella ei ole merkitystä.)

Kyllä tuosta on ollut paljon juttua Mozilla-sivun keskustelupalstoilla joten ongelma on tiedossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla tuo ongelma oli Firefoxissa vielä pahempi, siinä bookmarksit ja asetukset hävisivät aina koneen kaatuessa mutta tällä 1.6:lla näin ei ole tapahtunut kuin kerran...

Kiukuspäissäni nostan antiikkisen ketjun ylös ja vastaan omaan viestiini. Nimittäin tämä ominaisuus on näköjään vieläkin olemassa Firefoxin versiossa 2.0.0.5. Ja onko Launonen oppinut ottamaan säännölliset backupit? No ei ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään