Guest EFHK-FREAK

Kuvailupaikkoja Malmilla?

2 viestiä aiheessa

Oon huomenna menossa ensimmäistä kertaa Malmille kuvaamaan; ja parin searchin jälkeen näyttää siltä ettei mistään oikeen löydy ohjeita ensikertalaiselle.

Eli missäpä kannattaa olla? Ilmakuvien ja tän kuvan (http://vfinn.fsnordic.net/vwings/0502/5_kartta.jpg) perusteella näyttää siltä että koko kenttä on aidattu (yllätys yllätys). Kuinka korkea kyseinen aita on, ja pääseekö itse kenttäalueelle ilman mitään lupia? Jos ei, niin mistä sitten kannattaa kuvailla? Kamera on 400D ja putkella pituutta 100-300mm, eli 160-480mm perinteisesti laskettuna.

Ihan tavallista EFHF-peruskauraa haluaisin kortille, ja jos käy oikein hyvä onni niin ehkä Lennuklubin Antonov... ::) Onko kellään mitään tietoa jos se vaikka lentäisikin huomenna?

Kiitos jo etukäteen! :)

-Totti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloita vaikka lentoasemarakennuksen katselutasanteelta. Toinen suosittu paikka jos tuuli on pohjoisen puolelta, on kiitotie 36:n eteläpuolella oleva kukkula, mistä laskevat koneet menevät yli varsin läheltä. Sinne pääsee kääntymällä Suomen Ilmailuliiton toimitalon kohdalla olevalle pikkutielle.

Kenttä on tosiaan aidattu ja useimmat koneet sen verran pieniä että aidan takaa on hankala päästä riittävän lähelle. Kentän ympäri kulkee ulkoilutie. Polkupyörä lienee paras kulkuneuvo kiertää kenttä ja etsiä otollisia paikkoja.  Itse olen joskus kuvannut 400-millisellä ulkoilutien vierestä kentän luoteiskulmassa (huom korkea aita). Lähemmäksikin kenties pääsee kentän itäpuolen metsikössä, mutta nämä paikat vaatinevat jo "sissimieltä".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään