Kirjoitettu Toukokuu 21, 2007 ' Onhan nuo. Finskin A340:ssä 4x CFM56-5C2 tyypin mollukat. Niistä irtoaa 138.78kN työntöjä. A321-211:stä vauhdittaa puolestaan 2x CFM56-5B3/2P, joista irtoaa 142.4kN. http://www.finnairgroup.com/group/group_9_3.html http://www.finnairgroup.com/group/group_9_7.html LQB:n vastaavat -5C4/P,joista irtoaakin sitten 151Kn/motti... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2007 Jaa-a, mitähän tuohon sanoisi... Kai se on jonniilainen fiksaatio tuokin? Kertokaapa nyt joku, onko siellä metalliputkilossa istuessa matkustajan kannalta paskankaan väliä minkäkokoisten "kannujen" voimin se kattila lentää? Finnairin tiedotteessa insinööritoimiston päällikkö Heikki Helander tavallaan vastaa tuohon: Polttoainetehokkuus ja pienemmät hiilidioksidipäästöt kulkevat käsi kädessä: mitä pienempi polttoaineenkulutus sitä vähemmän CO2 päästöjä. MD11 ei ole niitä pieniruokaisempia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2007 Tuohon Naritan keikkaan vielä sellainen lisähuomatus, että menomatkalla co-pilot kertoi ne vakiotilannetiedot matkustajille matkan kulusta suomeksi ja englanniksi. Näiden jälkeen jäin odottamaan sitä, että joku japanilaisista emoista rientää kääntämään kerrotut jutut japaniksi niinkun Aasian lennoilla on tapana mutta mitä vielä; co-pilot hoiti homman itse på japanese. Co-pilotti on näemmä opiskellut Nipponin kieltä iso plussa hänelle täältä ja papukaijamerkki! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2007 Jos se "lussu" noin pahasti ahdistaa niin kannattaa varmaan mennä hoitoon... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2007 Bööö! Ihan jees kuvat lennoista, vaikka horisontti vinossa onkin. Keväällä lensin saman reitin samalla koneella ja perillä olin useamman viikon. Minusta on ollut hauska seurata tuota lento - intoasi, käydä vain kääntymässä kohteessa. Aika erikoista. Kuvista tuli oma matka mieleen... Menolennolla istuimen ruutu oli pimeä, ääni tuli ainoastaan leffakanavilta. Paluulennolla se taas toimi, mutta karttaa ja lentoreittiä ei näkynyt. AY ei myöskään ole vielä tehnyt turvallisuusvideota A340:lle, tuntui Blue1-tyyliltä nähdä emojen turvaesittely käytävillä. Nuo ruokakuvat puistattaa edelleen. Ruoat olivat todella huonot, annokset olivat pienet ja tuo "pinaattimössö" -aamiainen, joka oikeasti maistui vettyneeltä pahvilta sai koko matkustamon hiljaiseksi 1,5 tuntia ennen Naritan kentälle laskeutumista. En syönyt sitä. Kokonaisuudeltaan OH-LQA ja Finnairin palvelu lennoilla tuntui halpalentoyhtiöltä. Kone ei ollut siisti. Pudottivathan lentoemot mm. alituiseen sormilleni juomat, mitä he lasiini tarjoilivat... Mutta uskon, että OH-LQB:n ja kumppaneiden tullessa taso nousee. Ja Ilkalle vielä: mulla on tod.näk. MD-11 lento tiedossa syksyllä . - Mr. Airbus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2007 Minusta on ollut hauska seurata tuota lento - intoasi, käydä vain kääntymässä kohteessa. Aika erikoista. Mitäs tuosta. Täällä toinen yhtä hullu?, joka joskus -87 lensi 9vrk:n aikana 40 legiä, joskin kotimaassa vain. Taisin olla monella lentoasemalla noin 3-5 min pois koneesta, just check-innin tein ja saman tien takaisin koneeseen jolla olin tullut HK:lta maakuntaan. Silloin muistaakseni koko lysti maksoi 670 FIM, lensi sitten 2 tai 50 lentoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2007 Hieno ja mielenkiintoinen kuvareportaasi, Ilkka! Enemmän tämmöisiä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2007 Piristävä reportaasi Ei tässä vaimoja arvostella, joten turha siitä on paineita nostattaa jos noi vaan on Ilkasta lussuja? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2007 Kiitos kommenteista. Jos ne miellyttävät niin voihan noita lisääkin laittaa jatkossa. Valokuvista sen verran, että en tiedä kuvaamisesta hevon paskaa eikä se kiinnostkaan yhtaan, kuvat lähinnä otettu omaan perhealbumiin. Mutta LQA:n pölyt karsitettiin tiistaina LGG:llä pois jaloista kun tulin tänne Bangkokiin. Ja myönnän, että on se lussu on kylla hiljaisempi sisätiloissa. 84:lla matkustajalla LGG taittoi HEL-BKK legin reilussa 9:ssä tunnissa. Into käydä kohteessa johtuu ihan siitä että tason säilyttämiseksi on tehtävä muutakin kun kirjoitella Flighforumiin. Toki jokaisessa kohteessa olisi mukava stopatakin mutta se ei ole aina mahdollista. Anyway, terveisiä Thaimaan auringon alta, tänne oli mahdollisuus jäädä muutamaksi päiväksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla