Joni Öfverström

ATI 9600PRO -ongelma!

8 viestiä aiheessa

Moikka,

Elikkä kortti on Ati Club 3D Radeon 9600 PRO 128Mb TV,DVI eli 8X ja emo on ASUS A7N8X Pro8X AGP:llä...

Miksiköhän kyseisen näytönohjaimen ajurit (OMEGA 2.4.96c) SmartGart pakottaa AGP:n väylänopeudeksi vain 4X kun kortin pitäisi tai siis on 8X? Biossista 8X on enabloitu ja kyseinen ominaisuus ei vaihda asetuksia vaan palauttaa ne tuohon aina buutin jälkeen...MENEE HERMOT!

- Nyt Kari kerrot ja heti kun oot lausunnoillas saanut mun ostamaan ATI:n... ;)

// Joni

Edit Driverin versionumero

Edit2 Kortin tiedot lisätty ja hymiö vaihdettu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

Elikkä kortti on Ati Club 3D Radeon 9600 PRO 128Mb TV,DVI eli 8X ja emo on ASUS A7N8X Pro8X AGP:llä...

- Nyt Kari kerrot ja heti kun oot lausunnoillas saanut mun ostamaan ATI:n... ;)

Ihan ekana, niin kuin olen monesti painottanut, minä en ole kehunut kaikkia Atin kortteja, vain 9700Pro, 9800Pro ja 9800XT kortteja. Eri kortit käyttävät eri piirejä ja ovat näin ollen täysin erilaisia.

Sitten tuo ongelma, eipä taida olla näytönohjaimen vika vaan epäilen emolevyn ajureita. Asenna Nvidian uusin Unified driver http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_3.13

Tuon asennuksen jälkeen näytönohjaimen ajurit kannattaa asentaa uusix, Omegat kun ovat niin helppo homma, voi vetäistä suoraan vanhojen päälle.

Tämän jälkeen pitäisi toimia, ellei toimi niin seuraavana olisi vuorossa bios-päivitys

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro Kari,

Olisin sen kortin ostanut muutenkin, on ennenkin ollut ateja koneessa, kunhan nälväilin! Bios on päivitetty eilen elikkä viimeisin on sisällä, emon ajurit viimeviikolla ja Omegat asensin uusiksi ja sen päälle vielä DirectX 9.0b:kin mutta eivaan auta. Kun siirrän sliderin 8X:ään ja buuttaan, niin se on taas takaisin 4X:ssä. Biossissa on asetukset siten, että 8X on mahdollistettu.

GeForce TI4200 AGP 8X kortti toimi kasina kyllä... :P mina ei ummarta...

// Joni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm..oliskos tuossa uusimmassa Omegassa jotain ??? poistappa Omegat ja testaa Atin virallista Catalyst 3.9:ä, toimii ainakin 9800XT:llä komiasti.

Hermoja ei tuon suhteen muuten kannata mennettää, ei pitäisi vaikuttaa simun nopeuteen oikeastaan yhtään ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt taas tähän väliin pieni välikysymys: Elikkä miksi nuo catalystit pitää ensin poistaa ennen uudemman version asennusta, mitäs sitten jos et poista vanhoja vaan laitat suoraan niiden päälle? En ainakaan näin nvidian ajureiden kanssa ole koskaan vanhoja poistanut, mut rupes vaan mietityttämään ku on ens viikon alus koneen perusteellinen päivitys ja tulee 9800XT. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän minä uskon, mutta itselläni ei ainakaan näin nvidia aikoina ole koskaan ollut ongelmia, vaikka olenkin laittanut vanhojen päälle. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma esiintyy vain Catalyst-ajureissa. Esimerkiksi Omegat voi asentaa päälle aivan "normaalisti". Näin ATI palvelee meitä kortin ostaneita asiakkaista :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma kohtainen benchmark 1611.2003:

Oli Nvidia GF 5200, framet Helsingin yllä 14-16 fps Maulella

Vaihdoin just ko. ATIN, FPS:t 28-32.

3d markin piste-ero 890-->3319:in

Koneena

Athlon 2700

512 MB

Abit emolla.

Kiitos kaikista hehkutuksista. Kannatti sijoittaa 180 egeä.

Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään