Guest Creator

Finnairille tai Helsinki-Vantaalle työharjoitteluun?

30 viestiä aiheessa

Moi

Onko mitenkään mahdollista päästä Helsinki-Vantaa lentokentälle tai Finnairille TET:iin ensi syksyllä?

Olen kuullut, että joku on joskus päässyt sinne.

Itse haluaisin päästä lentokoneiden lähelle :D

Ja vielä olisi yksi kysymys

Pitääkö käydä lukion, jotta pääsee koulutukseen lentäjäksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinuna harkitsisin ehkä tettiin hakua jollekin pienemmälle kentälle. Siellä saattaisi päästä tekemään enemmän, kuin Vantaalla. Turussa ainakin joku foorumilainen oli tuossa taannoin... Itsekin uumoilin Ouluun hakevani vuoden päästä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joka paikkaan mihin tarvii ilmailulaitoksen(Finavian) luvat ei kyllä pääse niin lyhyeksi aikaa.. eli jos jotain plattahommia tms meinasit niin ei kyllä pääse..

Itse olin TNT:llä TET:ssä pari viikkoa muistaakseni.. onhan sekin siinä ihan kentän laidalla..  ;D Lähemmäs ei päässyt.. mutta tulihan siinä aamulla aina se TNT rahtari ikkunan eteen että..  :P

Sitten olin myös Finnair Cargolla mutta sinne ei vissiin ihan TETtiin pääse.. en tiedä.. mutta noihin TNT:lle ja DHL:lle kyllä varmaan pääsee..

Itekkin menin vaan johonkin mikä oli lentokentällä  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jostain luin, että Finnairille otettavista lentäjistä noin 70% ovat käyneet lukion ja noin 30% jonkin toisen toisenasteen koulutuksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olin neljä vuotta sitten alkukeväästä tetissä Finnair Cateringin pakkaamossa. Eli laittamassa lentokoneruoat tarjottimilleen. Ainuttakaan lentokonetta en nähnyt koko aikana, mutta muuten lentokoneruoat ja trolley kärryt kyllä toivat lentämisen tunnelman työhön.

Catering on siis Helsinki-Vantaalla ihan kentän laidalla lentokonehallien vieressä, mutta ikkunoita siellä ei ole ja spottailumahdollisuudetkin olemattomat kulkuluvan kattaman alueen sisällä mutta muuten erittäin mielenkiintoinen lentokenttäkokemus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suhteet voivat olla kultaakin arvokkaampia. ;)

No lesotaan nyt sitten. ::) Itse vietin viimesyksynä 2,5 vkoa EFHK:n tornissa ja APP:ssa ja siinä samalla muutenkin tutustuin lentokentän toimintaan mm. marshallerin kyydissä, briefingissä jne... 8) Terveiset vaan kaikille jos joku saattuu tätä nyt lukemaan! Mahtavaa aikaa oli. ;)

Liikkuminen oli ajoittain vähän hankalaa juuri noiden kulkulupien takia, kun piti olla kokoajan joku saattamassa ja se tekee vastaavaan pääsyn erittäin hankalaksi ja turvallisuus-syyt myös rajoittavat melko roimasti.

Malmille olisi varmaan enempi mahkuja ja paikkoja...

Jollekin ruotsalaiselle oli käynyt vieläkin parempi munkki: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,65301.0.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta kyselen että kuinka helppoa on päästä näin tavan kaduntallaajana tutustumaan esim. lennonjohtotorniin ja työskentelyyn siellä? Auttaisiko se, että joskus aikoinani valmensin salibandyjoukkuetta jossa pelasi Joensuun lentokentän johtajan tytär  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja vielä olisi yksi kysymys

Eihän se teoriassa pakko ole, mutta kyllä nykyaiakana on harvinaista ainakin muiden maksamaan koulutukseen päästä ilman. - Sitä paitsi siellä oppii asioita, joita lentäjäksi opiskellessa/lentäjänä tarvitaan - kielitaito, matematiikka, fysiikka, psykologia :thmbup: (toi mainittu 30% taitaa olla viime vuosituhannen juttuja ja niilläkin monella silloinen opistoaste (= AMK nykyjärjestelmässä) käytynä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän se teoriassa pakko ole, mutta kyllä nykyaiakana on harvinaista ainakin muiden maksamaan koulutukseen päästä ilman. - Sitä paitsi siellä oppii asioita, joita lentäjäksi opiskellessa/lentäjänä tarvitaan - kielitaito, matematiikka, fysiikka, psykologia :thmbup: (toi mainittu 30% taitaa olla viime vuosituhannen juttuja ja niilläkin monella silloinen opistoaste (= AMK nykyjärjestelmässä) käytynä)

Toisaalta, minä en opiskele lukiossa, mutta osaan puhua neljää kieltä ja opiskelena matematiikkaa, fysiikkaa ja psykologia koulussa.

Opiskelen siis merkonomiksi. En ole Ammattikorkeassa. Ammattikorkea on yliopistoa vastava koulutus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eihän se kyllä ihan ole...

Ei todellakaan ole. Aika kaukana tuo AMK:n opetus on yliopiston opetuksesta, vaikka kissa koettaakin itse nostaa häntäänsä. Rinnastus akateemiseen opetukseen on mielestäni halventava ja loukkaa yliopistojen vuosisatojen opetusperinnettä.

T: nimim: "Entinen AMK:n yliopettaja"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta kyselen että kuinka helppoa on päästä näin tavan kaduntallaajana tutustumaan esim. lennonjohtotorniin ja työskentelyyn siellä? Auttaisiko se, että joskus aikoinani valmensin salibandyjoukkuetta jossa pelasi Joensuun lentokentän johtajan tytär  ;D

Moppi käteen ja kentälle. Pääsin ite siivoojana joka päivä lennonjohtotorniin, kyllästymiseen asti tosin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suhteet voivat olla kultaakin arvokkaampia. ;)

Totta, sillä itse koitin hakea työharjoitteluun Turkuun Airpro:lle, mutta vastaus oli kielteinen. Kyselivät, että onko jompikumpi vanhemmista töissä ilmailualalla.

-Ei ole, ja siihen se kariutui. Lisäksi selittelivät työn olevan liian vaarallista. Tiedä sitten olisiko suhteet auttanut tuossakaan tapauksessa, riippunee vähän paikasta jonne yrittää hakea ? No, parempana puolena sain sitten järjestettyä tapaamisen koko iltapäiväksi Turku Airille kouluaineeseen liittyen, hienoa oli :)

Sellast

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei todellakaan ole. Aika kaukana tuo AMK:n opetus on yliopiston opetuksesta, vaikka kissa koettaakin itse nostaa häntäänsä. Rinnastus akateemiseen opetukseen on mielestäni halventava ja loukkaa yliopistojen vuosisatojen opetusperinnettä.

T: nimim: "Entinen AMK:n yliopettaja"

Joo, elikkä tarkoitin kylläkin että siellä käydään siis lukion jälkeen yleensä eikä rinnakkain lukion kanssa...sitä tarkoitin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ammattikorkeakoulu on korkeakoulu kaikin puolin, mutta erilainen kuin yliopisto, eikä sen samanlainen ole tarkoitus ollakaan. Tavoitteet ovat erilaiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ammattikorkea on yliopistoa vastava koulutus.

Siitä kovasti yritetään tehdä sitä - mutta sama asia se ei ole. Mutta tästä lienee keskusteluketjuja jo ihan riittämiin :)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ammattikorkeakoulu on korkeakoulu kaikin puolin, mutta erilainen kuin yliopisto, eikä sen samanlainen ole tarkoitus ollakaan.

Korkeakoulu ja yliopisto tarkoittavat samaa, mutta ammattikorkeakoulu ei näistä kumpaakaan.

Siinähän on se sana ammatti edessä nimen omaan erottamaan kyseinen laitos yliopistoista ja korkeakouluista, jotka ovat täsmälleen sama asia. Moni korkeakoulu (Tampereen teknillinen, Lappeenrannan teknillinen korkeakoulu) vaihtoi nimensä yliopistoksi ihan siitä syystä, ettei kaikki asiasta paremmin tietämättömät sotkisi niitä ammattikorkeakouluihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen myös Blue1:ltä hakemaan työharjoittelupaikkoja. Olen kuullut myöskin kyseisestä mestasta pelkkää hyvää, ja Vantaaltakin pitäisi saada noita työharjoittelupaikkoja. :)

Blue1 ei ota jos olet vain viikon tai kaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, Blue1:n linja tettiläisiin on muuttunut liian suuren kysynnän vuoksi...  :)

Juu ja mulle on vielä perusteltu tota niillä luvilla et niitten kanssa tulee/tulis hankaluuksia.

Nimim: Kysynyt :D

Ps. Malmille pääsin, kannattaa kysästä  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää maanantaina soitella

Ei, Tuut mielummin käymään. Sen voin sanoa että saat varmemmin töitä kun menet paikanpäälle ja kysyt.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö työnhakuun kannata järjestää aikaa? Jos et tänään päässyt, niin mene huomenna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään